Bukefalos 28 år!

Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Hur bevisar du det? Konstruktion avsedd för flygning är tämligen enkelt, hästen saknar vingar och andra attribut som är nödvändigt. Men telepati? Vetenskapliga referenser är önskvärda då det anses vara i stort sett omöjligt att kunna bevisa något sådant.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästpratare? Äkta?

Varför har inte veterinärer och hästpratare ett samarbete? Den kliniken kunde erbjuda en tjänst som folk skulle betala mycket för. Man kunde hitta felen direkt och även de mest kluriga fel känner man till erftersom hästen och veterinären har en dialog genom hästprataren. Att det nu (mig veteligen) inte finns något sådant samarbete mellan veterinärer och hästpratare, trots att det, om det funkade skulle inbringa stora intäkter kanske beror på att det inte människor inte har den förmågan att prata med hästar på det sätt som hästpratarena påstår sig kunna.

Det här va det absolut bästa inlägget i hela tråden :bow:
Så till er som tror att hästpratare faktiskt kan kommunicera med hästarna ge mig ett svar varför detta samarbete inte finns?

MVH Russin8
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Det kan ju vara så, eller att hästar inte är så medelsamma som vissa hästpratare får det till.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Man kan bevisa att hästen saknar konstruktion för både flygning och telepati.

Men vad är kriterierna för att konstruktionen ska klara av telepati då? Vilka attributer måste en varelse ha för att det ska fungera? Finns det en sådan klargörelse idag?
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Ja, fast jag litar mer personligen på en veterinär med flera års utbildning och krav än på en som säg ha något som dom faktiskt inte kan bevisa...

Men visst avskaffa veterinärena, varför ha dom när vi har hästpratare! Riktigt vettigt...
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Ja, fast jag litar mer personligen på en veterinär med flera års utbildning och krav än på en som säg ha något som dom faktiskt inte kan bevisa...

Men visst avskaffa veterinärena, varför ha dom när vi har hästpratare! Riktigt vettigt...

Nu är du bra tramsig, argumentet att ersätta veterinärer med hästpratare är snarast något som motståndare till hästpratare hittat på. Visst finns det folk till allt men det är knappast en vanlig åsikt mer än de som gör som du och verkar vilja förlöjliga hästpratarna. Är du rädd månde eller vad får en att attackera? Låt de som tror på hästpratare göra det utan att klistra på dem åsikter de inte har, var och en blir salig på sin tro, åtminstone tills man kan bevisa något i någon inriktning. Som det är nu så vet man inte och det finns uppenbarligen olika åsikter.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Min veterinär samarbetar med vår djurkommunikatör både just ang kommunikationen, men även eftersom hon är homeopat/naturmedicinare/massör/kinesolog.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Ja, fast jag litar mer personligen på en veterinär med flera års utbildning och krav än på en som säg ha något som dom faktiskt inte kan bevisa...

Men visst avskaffa veterinärena, varför ha dom när vi har hästpratare! Riktigt vettigt...

Eller så kan dom ju bara samarbeta för att få fram en snabb behandlingsmetod och få hästen att må bra. Här har vi upptäckt det och sparar på så sätt massor av lidande. Men, det är ju kul att sitta på forum och vara spydig istället.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

KL

Jag ställer min frågan igen...vad är syftet med att anlita en hästpratare??

Jag har inte fått svar.....

Jag menar...om hästen är fysiskt sjuk fixar vet. det...är hästen psykiskt sjuk fixar man det med god hästhållning och sunt förnuft
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

KL

Jag ställer min frågan igen...vad är syftet med att anlita en hästpratare??

Jag har inte fått svar.....

Jag menar...om hästen är fysiskt sjuk fixar vet. det...är hästen psykiskt sjuk fixar man det med god hästhållning och sunt förnuft

En djurtolkare hade kanske kommit fram till var de ska börja leta fel innan vet har hittat var felet sitter...
Önska det hade funnits på den tiden när min häst stod på ett djursjukhus för att antal år sedan. Kanske hade de hittat felet istället för att ha henne som en försökskanin.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästpratare? Äkta?

De flesta gör det säkert av ren nyfikenhet, en del gör det av övertygelse och några som ett sista desperat försök att få insikt i ett problem/sjukdom som de inte lyckats klara ut.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

En djurtolkare hade kanske kommit fram till var de ska börja leta fel innan vet har hittat var felet sitter...
Önska det hade funnits på den tiden när min häst stod på ett djursjukhus för att antal år sedan. Kanske hade de hittat felet istället för att ha henne som en försökskanin.

Kanske det, eller så hade kanske det blivit tvärt om, att djurtolkaren inte lyckades bättre eller tom sämre så din häst fått lida mer.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

KL

Jag ställer min frågan igen...vad är syftet med att anlita en hästpratare??

Jag har inte fått svar.....

Jag menar...om hästen är fysiskt sjuk fixar vet. det...är hästen psykiskt sjuk fixar man det med god hästhållning och sunt förnuft

EXAKT!:idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 460
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 810
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 694
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp