Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

*kl*
Inga föl på gång?? Väntar med spänning på att de första ska "plåppa" ut:love:

Fina bilder på läckra S-hingstar! Önskar att jag skulle kunna ta föl men det lär nog få vänta,tyvärr!
Har sökt ett nytt jobb så nu blir det nog till att jobba heltid= bmindre tid för Hannie men man måste ju överleva också. Om någon behöver sängplats i katrineholm så finns det hos mig. Har en fin lägenhet nu som jag trivs väldigt bra i iaf efter 2 nätter:p Så välkomna!

Linéa pea: du har väl inte glömt att jag tänker hälsa på till sommaren för att få se alla dina fina flingor? Kram Lisa

Tack för inbjudan, en fika med haffis snack, ville inte heller sitta fel!:D
Nej jag har inte glömt det och du är hjärtans välkommen:banana:

Appropå föl!:love:
Satt och kollade beräknad fölning på Liva, Grattitude och Linéa oh jisses, samma helg +/- som vi är till kåring i Danmark ska Liva föla!!!!!!!!
Tur att dottern är van vid fölningar från sin tid på Fohlenhof men ändå! Jag vill ju vara där då, vill inte missa den första fölpussen, Liva får allt knipa i ordentligt.:angel:
Visserligen har vi ju vetat det, man gör ju en del ändringar i foder och annat allt efter som månaderna går men ändå, hej vad tiden flyger i väg.
Men Arna jag hoppas kunna lova fölbilder runt månadskiftet mars/april (27/3-4/4) OM hon inte går över!!!:bump:
 
Sv: Haflinger

Vad kul! ser framemot bilder!:)
Här blir det ju inte nåt förrän i månadskiftet maj/juni..;)

Igår fick haffisarna visa prov på hur säkra dom är på foten, vi hade hittat en ny stig som skulle utforskas, men stigen visar sig gå upp för ett brant berg, mitt i den branta backen ligger en gärdesgård som rasat men väl utplacerat finns det som små trappsteg som precis är tillräckligt stora för en hov, därimellan stora stenar.

Men utan att tveka klättrar dom upp allihopa lätt som en plätt!:D
Vi människor som gick bredvid fick däremot kämpa oss upp, då är det bra att ha en rejäl man (häst man) att hålla sig i så att man kan få drag hjälp!
 
Sv: Haflinger

När är kåringen i Danmark och var?

Man kanske skulle åka dit och titta lite.

Pratade med Gunnar V. Rasmussen, som jag fick Wincent av i förre veckan. Han fyller 90 år i sommar och gubben är fortfarande jättepigg:bump: Han minns allt och alla som har med haflinger att göra och rider fortfarande:bow:

Han har dock varit tvungen att byta till islänning, då den ändå flingan han har kvar är för hög för honom att komma upp på - då går det lättare med en liten isis.
 
Sv: Haflinger

Här komemr ltie bilder på min prins när vi var ute och tömkörde i skogen.. Han var jätte duktig!!


18831949.jpg





18831947.jpg



Är svårt att ta kort själv och med en kamera som strejkar!!!!
 
Sv: Haflinger

När är kåringen i Danmark och var?

Man kanske skulle åka dit och titta lite.

Pratade med Gunnar V. Rasmussen, som jag fick Wincent av i förre veckan. Han fyller 90 år i sommar och gubben är fortfarande jättepigg:bump: Han minns allt och alla som har med haflinger att göra och rider fortfarande:bow:

Han har dock varit tvungen att byta till islänning, då den ändå flingan han har kvar är för hög för honom att komma upp på - då går det lättare med en liten isis.

På Själland är det lördag den 29 mars kl 10.00 i Nästved.

Kul om du kunde komma också! Det är hela sex haflinger från STH som deltar. Spännande blir det och kul om det kunde bli en liten heja klack!!
Sen är det säkert några gammla "känningar", kanske Rasmussen kommer!:) Inge ska dömma(och Herr. Schweisgut förståds) så hon är där och så lilla jag:bump: med gubbe men utan haflinger. Ska gå i "rumpan" på arrangörerna för att lära mig allt om kåring, inför nästa år i Sverige.:D
 
Sv: Haflinger

Är det i Nästved igen? Dom slutade ju med att ha det där ett tag, men va kul om det är tillbaka.

Jag vet inte än hur det blir, men det var länge sen jag var på kåring, så det kunde ju vara kul att åka.

Man vet aldrig med Rasmussen heller. Har för mig att han hade lite tjafs på gång med avelsföreningen, för att han tyckte en av dom gamla godingarna där vart fel bedömt/behandlat. Men oftast bottnar det ju inte så djupt och han har ju kvar kärleken till flingorna än - kanske kan övertala honom att åka med om jag själv åker dit.

Vi får se.
 
Sv: Haflinger

OJ; här har det hänt grejer!
Amina: vad tråkigt, sällar mig till dom som håller tummarna för din Goliath!
Eldfuxen: Hjälp vilken sötnos! :love: Ser fram emot att folk ska börja posta årets fölbilder här framöver!
Linnea Pea: Härliga bild på dunbollarna med föräldrar, man blir verkligen sommarsugen!
Lakrits: Han blir ständigt snyggare ju! Tycker han ser större (resligare antar jag) ut nu, och han ser inte alls lika svankig ut som när han kom. Kul att det funkat så bra med kiron och att ridningen känns så bra nu. Tycker du gjort ett kanonjobb med honom såhär långt :bow:
Persikan: GeKås är verkligen förrädiskt, men oj vad man kan fynda där! Hoppas också på bilder på Shone i rosa döskalleutrustning :D
Och Angelo: Vilken snygging!

Hur är det med era, har dom börjat fälla ännu? Janosch har börjat göra sig av med vinterns björnpäls och det är hår överallt. Tack och lov att han älskar att bli borstad, ryktade honom med gummiskrapa i nästan två timmar igår, han stod i ett hav av päls sen, men han bara njöt... Själv såg jag ut som jag klätt mig i en angoratröja efteråt:crazy:
 
Sv: Haflinger

Tackar tackar. Så ni halshugger mig inte för jag kapat av hans man!? :D

Jo det börjar bli lite ordning på han nu. Ska på tömkörningskurs i helgen och ska försöka få med någon att ta kort, så ni får se han i action oxå! :bump:
 
Sv: Haflinger

Hur är det med era, har dom börjat fälla ännu? Janosch har börjat göra sig av med vinterns björnpäls och det är hår överallt. Tack och lov att han älskar att bli borstad, ryktade honom med gummiskrapa i nästan två timmar igår, han stod i ett hav av päls sen, men han bara njöt... Själv såg jag ut som jag klätt mig i en angoratröja efteråt:crazy:

Romeo som brukar vara tidig med att börja fälla har inte börjat alls än. De andra kusarna i stallet har börjat lämna stora tussar efter sig men Romeos björnpäls sitter där den sitter. Hmm.
 
Sv: Haflinger

Här fäller dom för fullt! började för ett par veckor sedan lite smått!
Däremot är det inte mkt vinterpäls på dom iår, dom kände väl på sig att det skulle bli en mild vinter!;)
 
Sv: Haflinger

Jag halshugger dig inte - jag har ju gjort så själv på pållan...:D Ibland behöver man få bort det som är slitet, tunt och tråkigt, tycker jag, även på en haflinger. Manen på min har redan växt en hel del sedan jag klippte, och nu är den jämn och tjock (än så länge iallafall).
 
Sv: Haflinger

Tackar tackar. Så ni halshugger mig inte för jag kapat av hans man!? :D

haha, jag ska ärligt säga att jag inte såg manen förrän jag läste din kommentar! jag såg bara den snygga hästen. och detta trots att jag är en fanatisk långmans-förespråkare :rofl:
Han är verkligen jättefin!
 
Sv: Haflinger

Jag halshugger dig inte - jag har ju gjort så själv på pållan...:D Ibland behöver man få bort det som är slitet, tunt och tråkigt, tycker jag, även på en haflinger. Manen på min har redan växt en hel del sedan jag klippte, och nu är den jämn och tjock (än så länge iallafall).

Jag kanske skulle testa samma....

Wincents man har blitt rätt tunn på vissa ställen. Om man klipper den nu, kanske den hinner bli någorlunda fin till sommarn. Han fäller också mycket nu.

Jag tvättade hans svans för någon vecka sen och klippte den. Den blev lite kort, men jag blev så trött på att den hängde nere i leran jämt. Ska nog göra så framöver att jag klipper den ganska kort på hösten, så att den inte blir så sliten och skitig.

Jag trodde aldrig den skulle bli vit igen, men det blev den faktisk. Däremot var inte jag vit efteråt:crazy:

Jag sprayade den med massor man- och svansglans efteråt, för att jag tänkte att skiten i nte skulle fastna så bra då, men glansen jag köpte var visst inte så bra. Hårstrån blev inte alls sådär lena som dom brukar efteråt.
 
Sv: Haflinger

Här komemr ltie bilder på min prins när vi var ute och tömkörde i skogen.. Han var jätte duktig!!


18831949.jpg





18831947.jpg



Är svårt att ta kort själv och med en kamera som strejkar!!!!

Vad fin han är :). Han ser inte ut att ha så kraftig/tjock päls? I så fall, vilket lyx :p;)
 
Sv: Haflinger

Tack så mycket Josa. Det ska bli kul och se hur han kommer se ut när han är i toppform.

*kl*

Ska också tala om att i går kväll kom stallets nya fuxing. Ni får ge er till tåls bara angående foton.
 
Sv: Haflinger

Ne han har inte mycket päls. Fast klipper han lite iaf, den för tjock för att han ska orka gå ordentliga ridpass utan smälta bort. Men nu börjar den åka av så det är jätte skönt!

Vad glad jag blir av att ni berömmer han så mycket! Vågar kanske lägga upp lite mera kort då :)
 
Sv: Haflinger

*lånar en knapp*
Idag var det glädjefnatt hos oss, vi har haft sol och bara liite vind för en gångs skull, med glada och pigga hästar och nu kom vi över ännu en tröskel med galoppen idag! Han blir stadigt starkare och bär sig bättre och bättre, orkar med både tempo och samling och idag har vi galopperat på böjt spår. Ren och fin och jämn galopp i båda varven :banana: Underbart!

Trailträning stod på schemat idag och det är verkligen en bra gren för Janne som gillar när dte händer saker, men som inte är speciellt snabb. Mycket nöjd och duktig liten häst var han idag, gissa om jag proppade i honom äpplen efteråt:angel:
 
Sv: Haflinger

Dottern, Vimseviljan som tidigare skrivit i den här tråden vill ha föl på sitt sto nu. Jag är tveksam, vi får redan ett föl förhoppningsvis på en annan häst i år men hon vidhåller. Vad ska man göra? Hon har en haflingerkorsnig (troligtvis) Om hon nu skulle betäcka i år, vad kan ni då rekommendera? Med en Haflinger eller med något annat? Eller kanske inte alls? Det är en väldigt söt och trevlig häst hon har nu, fått mycket beröm av såväl veterinär som hovslagare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 550
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
778
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp