Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Nämen hörrni! Det här går ju inte! Haflingertråden håller på att åka ner på sidan 2! :eek:

Jag lägger in en bild från förra våren

kli.jpg


och önskar er alla en trevlig helg!
 
Sv: Haflinger

Oj då........... det går inte!!!!!!!!!!!!!!
Bidrager också med ett foto från förra sommaren.



Detta sångsvanepar återvänder varje år till Vässingarp Skattegårds lilla sjö. Vi har en liten ö, där de årligen häckar och förra året vandrade de långa turer på ängarna runt sjön, tillsammans med sina gulliga ungar. Trots att både haflinger och highland cattle huserar där, bekom det inte sångsvane familjen, tvärtom, tror de kände trygghet blande de stora djuren.
Ha en riktigt trevlig helg!:)
 
Sv: Haflinger

Oj då........... det går inte!!!!!!!!!!!!!!
Bidrager också med ett foto från förra sommaren.



Detta sångsvanepar återvänder varje år till Vässingarp Skattegårds lilla sjö. Vi har en liten ö, där de årligen häckar och förra året vandrade de långa turer på ängarna runt sjön, tillsammans med sina gulliga ungar. Trots att både haflinger och highland cattle huserar där, bekom det inte sångsvane familjen, tvärtom, tror de kände trygghet blande de stora djuren.
Ha en riktigt trevlig helg!:)

Sicka bedårande dunbollar :D
 
Sv: Haflinger

Åh...om ni bara visste vad bra det gick idag :love:.
Vi travade en del i dag och han sänkte huvudet och höjde ryggen längre stunder.

Tog lite nya bilder på honom också. Han har blivit ganska fin men överlinjen är lite klen fortfarande men den har ändå blivit bättre än vad den var när han kom.

IM000939-1.jpg

IM000940-1.jpg

IM000941-1.jpg
 
Sv: Haflinger

Underbar fölis Eldfuxen, och Linea Pea, vad kul med lite annorlunda djurliv i hagen!

Lakrits vad fin han är din Rambo (plötsligt hjärnsläpp, det är väl Rambo han heter). Han är precis min typ af haffis :d.

Hade tränaren ute idag och inget syntes på Romeos bakben :banana:. Hon gissade också på en sträckning eftersom jag bara såg det i galoppen. Han gick fint på dagens träning och verkar tack och lov vara som vanligt igen :).

I brist på nya bilder bidrar jag med en gammal bild på Romeo som jag gillar. Inte jag som rider dock. Han var helklippt den vintern och ser väldigt ljus ut. Tänk att samma häst kan se så olika ut vid olika tillfällen.

RomeooKarin.jpg
 
Sv: Haflinger

Vilka sötnosar både du och Eldfuxen har att visa upp!:)

Då kan väl jag bidra med ett par stiliga herrar:)
Steintänzer e. Steinach ee. Strato u. Gina ue. Stab

Liz. Siebenschön
e. Liz Samarkand ee. Liz Saphir
u. Martha-Mary ue. Armani

liz.254/T Samarkand är en av mina favoriter, likaså hans son liz.310/T Skorpion, som vi har ett sto efter(Fabriella köpt på fölauktionen07) och hans pappa liz.105/T Saphir som är pappa till vårt avelsto 17924 Samora.
Roligast är nog att EL14746/T Martha-Mary är syster till våran liz.301/Alpkogel, båda är efter stoet 12704/T Marga!
Alltid roligt när man hittar släktingar!;)
Vi har sett en bra kombination i en norsk unghingst efter just
liz.Alpkogel och Samora
precis som man ser i Sibenschön efter Martha-Mary och
liz Samarkand!
Stoet Margas avkommor i kombination med S-linjen avkommor:d om man kan uttrycka sig så.

Kul med alla fina bilder!
 
Sv: Haflinger

Han är ingen jätteskönhet pga. sin svankiga rygg men jag tror att han kommer bli fin med tiden.
Såg nu att den mellersta bilden inte var den bästa eftersom han står bakåt med bakbenen.

Men...han har ändrat sig rejäl i utseéndet och mer förändringar ska ske ;).


Visst kan samma häst se olika ut...tycker det är jättekul att se olika bilder,,vinter och sommar tex.
 
Sv: Haflinger

Stoet Margas avkommor i kombination med S-linjen avkommor:d om man kan uttrycka sig så.

Kul med dina avelstankar! På samma sätt resonerar jag med :love: fölisen på min bild - Winterstein i kombination med Nabucco - verkligen :d ! Winterstein är hans farfarsfar och Nabucco hans morfar. Samma kombination som Sanjos "Sportbil" (Corvette), fast de har olika mammor. På senaste världsutställningen fastnade jag allra mest för ett tvåårigt sto från Kärnten (Österrikisk delstat, öster om Tyrolen och söder om Salzburg). Tittade i katalogen, och vad hade hon för stam? Winterstein-Nabucco! :D
 
Sv: Haflinger

Tyvär är inte min lilla digital kamera den bästa att filma med!:angel: därav kvaliten, och min stora kameras batteri hade ju såklart tagit slut efter en lång helg på ebbs!;)

Hade vart såkul att åka till kåringen i danmark och titta/fota men självklart är det samma helg som jag ska till uppsala och påbörja foderkursen...:crazy:

idag sviker jag haffisarna, jag och sju kompisar skall istället ut och rida islandshäst!:D
Vem vet kanske faller jag för raggsockorna och byter ras!
Fast det är nog omöjligt!:)
 
Sv: Haflinger

Kul med dina avelstankar! På samma sätt resonerar jag med :love: fölisen på min bild - Winterstein i kombination med Nabucco - verkligen :d ! Winterstein är hans farfarsfar och Nabucco hans morfar. Samma kombination som Sanjos "Sportbil" (Corvette), fast de har olika mammor. På senaste världsutställningen fastnade jag allra mest för ett tvåårigt sto från Kärnten (Österrikisk delstat, öster om Tyrolen och söder om Salzburg). Tittade i katalogen, och vad hade hon för stam? Winterstein-Nabucco! :D
Jamen visst är det lustigt! Man faller för något speciellt hos en individ och så dycker det "omedvetet" upp igen!
Nu är ju din kombination klock ren med en skönhet som Winterstein!:d Vi har en syster till Nabucco (samma far Natan) och efter henne har vi Ondulein som har Naseweis till far där också Nabucco ingår(farfar). Hon är en liten fin sak, får se vad det utvecklar sig till.
Vi har samlat på oss flera ston och har bortsett från B-linjen alla representrade. Med vår A-hingst (ej Afghan II s linje då vårt A-sto är efter den) hoppas vi på att förbättre där det behövs och förändra där det behövs och på så vis få en ny och modernare generation än "tanterna på gården". Lite samma tänk som man anväder sig av på Fohlenhof där A-linje hingstar ofta används i den typ avelsarbete. Vad vi sett av resultat ännu så verkar det lovande.
Nu kommer ju de första treåringarna i Danmark och då blir det början på ett avelsunderlag vad gäller hans genomslagkraft på de Skandinaviska stona.
Men avel är ju långsiktigt och kan slå fel.......... fast man kan ju inte låta bli att aveltänka eller hur?:rofl:Roligt men kanske inte så oväntat att vi köra samma "tänk".:D
 
Sv: Haflinger

Vad kul att rida islandshäst :D! Det vill jag göra igen. Jag ägde en islandhäst (som tyvärr avlivades pga fång endast 7 år gammal...:cry:) i ett år ungefär. En underbar häst, och absolut också en av mina favoritraser!
 
Sv: Haflinger

Camilla, Golden Tinka, Utte, Eldfuxen o Lakrits: Tack så mycket!:bow:
Förhoppningsvis hjälper det att vi alla håller tummarna! Man får ju försöka tänka så positivt det går.

Nu väntar magnetröntgen. Fått tid i slutet på nästa vecka.

Igår samlades hela ligan på stallet och hjälpte mig bygga en jättefin liten sjukhage till Goliath så att han ska få vara ute. Man blir så glad när folk bryr sig så mycket! Den blev jättefin och han firade med att bocka och bralla järnet (så mkt man nu kan på 5x6:smirk:) till min och stormattes förskräckelse :cry:men sen dess har han bara stått lugnt och plockat gräs och tittat på förbipasserande.

Härliga bilder ni lägger upp!:) Få saker är så bedårande!
Angående haflignerträffen kommer jag fortfarande gärna fast det får bli utan mitt lilla monster! Men ska höra om jag kan låna ridskolans haflinger så jag inte bryter färgkoden;). Har ni bestämt något mer kring den?
 
Sv: Haflinger

e: Stjärne u: Unigull
ee:Lauborken eu: Docka
ue: Unick

Okej ja fuska, kolla i pappren men till slut ska ja bli som Eldfuxen!:bow:
 
Sv: Haflinger

Hörrni det blev en del på Ullared, mest hästgrejjer:D
Vilket Paradis för en hästprylar-nörd som mej:love:
Shone fick ett rosa täcke me dödskallar =) måste ju visa hennes rätta jag haha!
Oså fick hon nya transportskydd och en rosa grimma me dödskallar och ett rosa sadelöverdrag me dödskallar och en ny sadelgjord och en får-tunnel mm.mm
Ja, jag fick dinge på rosa, men va fan jag har aldrig haft en tjejhäst förut=) Har bara blåa o gröna saker:(

jessica025.jpg


Men i Fredas hann ja hem till förfesten :banana:

jessica030.jpg


Jag vann bäst till tre och gud va svårt det är med koncentrationen efter några Baja Päron
 
Sv: Haflinger

*kl*
Inga föl på gång?? Väntar med spänning på att de första ska "plåppa" ut:love:

Fina bilder på läckra S-hingstar! Önskar att jag skulle kunna ta föl men det lär nog få vänta,tyvärr!
Har sökt ett nytt jobb så nu blir det nog till att jobba heltid= bmindre tid för Hannie men man måste ju överleva också. Om någon behöver sängplats i katrineholm så finns det hos mig. Har en fin lägenhet nu som jag trivs väldigt bra i iaf efter 2 nätter:p Så välkomna!

Linéa pea: du har väl inte glömt att jag tänker hälsa på till sommaren för att få se alla dina fina flingor? Kram Lisa
 
Sv: Haflinger

*kl*
Tack alla för era fina bilder. Det är roligt att läsa om allt som händer. Även om jag själv inte är så aktiv med kameran läser jag tråden nästan varje dag.

Nellie och jag sliter vidare med högergaloppen och det går långsamt men framåt. Mest jobbar jag henne på lina för att hon ska hitta sin balans i höger galopp och bygga lite styrka. Ska försöka få tummen ur och fixa lite nya bilder framöver så hoppas jag ni vill kommentera och komma med tips.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 550
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
778
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp