Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Nu har jag kollat lite:

Aristocrat TOF (Afghan II X Rialta), Stars ‘N Stripes TOF (Strumer X Filou), Nobleman of Tudor Oaks (Nabucco X Georgette), Neumeister TOF (Nordtirol X Mon Amour), och de två tyska (födda i Nordtyrolen) hingstarna Anthony (Amadeus X Lareina) och Notting Hill (Nabucco X Riva) finns tillgängliga på semin (fryst). De två tyska hingstarna ägs av Haflingerhof Karlsbad i Tyskland, så de är ju inte amerikanska egentligen. Det lär även finnas fryst sperma från de holländska hingstarna Notaris och Wempire. Aquavit och Neumond finns också på fryst, men de är ju också europeiska i grunden. Från Pony-Park Padenstedt kan man också få fryst sperma från diverse hingstar! Bara att fråga! :)

Det finns fler, men detta är vad som finns i USA. Canadensarna har också använt sig av fryst sperma med hingstar från Schweiz och England, men nu gällde ju din fråga amerikanska hingstar.

Ah,,,men det var ett par stycken med andra ord :)

De jag fastnade för var bla.
*Notable
*My Mighty Magic
*Afghan III
*Neiman Marcus

Det var några men jag vet att det var fler..minns dom inte nu så här på rak arm bara.
Ska försöka hitta dom igen.
 
Sv: Haflinger

Vad roligt det ser ut :).
Jag skulle också vilja åka iväg på en sån clinic/kurs.
Sitter och spanar lite på en John Moore clinic men det gäller ju att kunna just det tillfället också ;)
 
Sv: Haflinger

ja just det john moore kommer ju hit till Lindesberg i maj oxå!
Nu blir det mycke:o
Men dit åker jag nog bara och tittar, anmäler mej inte..


IMORRN DRAR JAG TILL ULLARED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:banana::banana::banana::banana::banana:
 
Sv: Haflinger

hitta lite gamla bilder!
Se vad lite hantverksjobb kan göra:)
Framsidan

16.jpg


efteråt på baksidan:

20.jpg


TATAA!
 
Sv: Haflinger

Verkar ha varit en väldigt givande kurs ni varit på!!! :)
John Moore kommer hit till trakterna snart oxå -givetvis precis när jag ska åka till Thailand:crazy: Annars skulle jag anmält direkt, hoppas han kommer igen:)

Ska ev oxå till Ullared imorgon!!! :bump: Kanske ses då;)
 
Sv: Haflinger

Hitta mer gammalt:D
Sorry har inge och göra (jo igentligen)

Här är jag och mitt gamla russ Mint:

1999-07-06.jpg


och här är nästan 10 år senare när vi är och hälsar på honom:

IMG_0124-1.jpg


Den ända hästen vi sålt som vi hälsat på!
Var bara för att ja hitta han till salu på blocket och skrev och frågade om det var han och så stog han inte så långt bort;)
 
Sv: Haflinger

Och här är vår nordis när han var i sina bästa år!
Vilken snygging, så ser han INTE ut nu:rofl:

Uni-stjrn001.jpg


Nu ger jag mej!
Men det är alltid roligare att läsa tråden om det är lite bilder med..
Text är för vuxna:p
 
Sv: Haflinger

Verkar ha varit en väldigt givande kurs ni varit på!!! :)
John Moore kommer hit till trakterna snart oxå -givetvis precis när jag ska åka till Thailand:crazy: Annars skulle jag anmält direkt, hoppas han kommer igen:)

Ska ev oxå till Ullared imorgon!!! :bump: Kanske ses då;)

Vad betyder hit till trakterna, Åstorp eller någon annanstans i Skåne? Var kan man hitta info? Jag vill åka dit!!

Det låter ju inte ett dugg kul att åka till Thailand ;).


Ett välkommen till Majann också!
 
Sv: Haflinger

Hej Camilla och alla andra haflinger-frälsta!

Jag beklagar sorgen med hunden Camilla! De är ju ens liv och familj.

Är jobbiga tider för mig, min familj och vår ögonsten haflingern Goliath. Han var i full gång och skulle just börja tävla för en månad sedan när han plötsligt blev akut halt. Sedan dess har vi hunnit vara uppe på djursjukhuset i Helsingborg 2 gånger.

Vår buffliga och egensinniga haflinger blev en ängel med alla veterinärer och hovslagare runt sig och lät sig snällt dras i, klämmas på, lindas om och flyttas runt. Tyvärr visade röntgenbilderna inget, inte heller Ultraljudet eller hovundersökningen. Vi har lokaliserat det onda till insidan av vänsterfram hov och han är på hovledsbehandling. Men vi har ingen aning vad det kan vara. Och det ser mörkt ut enligt veterinärerna. Efter två veckor på behandling och fyra veckors box/hagvila är han fortfarande 3-gradigt halt.
Vilan fortsätter och nästa vecka blir det till MR-röntgen för och se vad de kan hitta.

Oron och sorgen är stor! Har suttit och tittat igenom alla gamla bilder och filmer från min fantastiska tid med denna storhjärtade pyttelilla haflingergrabb som gjort allt vi någonsin bett honom om med öronen spikrakt framåt och det gör ont att veta att han aldrig kommer tillbaka till hoppbanan eller kan galoppera i havet som han älskar igen. Det är min åsikt att skånska storhästhopptävlingar blir lite tråkigare utan en gul c-ponny på prisutdelningen.

Men vi hoppas på att han blir tillräckligt frisk för att kunna gå och lulla som promenadhäst eller som förtidspensionär. Ska göra allt vi kan för honom!Hoppas på att ni andra haflingerfolk kan hålla lite tummar för oss Skåningar och vår vilde!

Gud, vad man älskar sin häst!

Vänliga Hälsningar från en ledsen haflingermatte
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Håller både tummar och tår!

Jättetråkigt att höra att er fina Goliath, inte visat några tecken på att bli bättre!:(
Hoppas verkligen dom kan lura ut var problemet sitter, och att behandlingen hjälper!
 
Sv: Haflinger

Hej Camilla och alla andra haflinger-frälsta!

Jag beklagar sorgen med hunden Camilla! De är ju ens liv och familj.

Är jobbiga tider för mig, min familj och vår ögonsten haflingern Goliath. Han var i full gång och skulle just börja tävla för en månad sedan när han plötsligt blev akut halt. Sedan dess har vi hunnit vara uppe på djursjukhuset i Helsingborg 2 gånger.

Vår buffliga och egensinniga haflinger blev en ängel med alla veterinärer och hovslagare runt sig och lät sig snällt dras i, klämmas på, lindas om och flyttas runt. Tyvärr visade röntgenbilderna inget, inte heller Ultraljudet eller hovundersökningen. Vi har lokaliserat det onda till insidan av vänsterfram hov och han är på hovledsbehandling. Men vi har ingen aning vad det kan vara. Och det ser mörkt ut enligt veterinärerna. Efter två veckor på behandling och fyra veckors box/hagvila är han fortfarande 3-gradigt halt.
Vilan fortsätter och nästa vecka blir det till MR-röntgen för och se vad de kan hitta.

Oron och sorgen är stor! Har suttit och tittat igenom alla gamla bilder och filmer från min fantastiska tid med denna storhjärtade pyttelilla haflingergrabb som gjort allt vi någonsin bett honom om med öronen spikrakt framåt och det gör ont att veta att han aldrig kommer tillbaka till hoppbanan eller kan galoppera i havet som han älskar igen. Det är min åsikt att skånska storhästhopptävlingar blir lite tråkigare utan en gul c-ponny på prisutdelningen.

Men vi hoppas på att han blir tillräckligt frisk för att kunna gå och lulla som promenadhäst eller som förtidspensionär. Ska göra allt vi kan för honom!Hoppas på att ni andra haflingerfolk kan hålla lite tummar för oss Skåningar och vår vilde!

Gud, vad man älskar sin häst!

Vänliga Hälsningar från en ledsen haflingermatte


Nej men åh vad tråkigt och fruktansvärt ledsamt att höra. Jag förstår att du är jätteorolig men jag tycker inte att du ska ge upp hoppet än. Jag tycker det verkar konstigt att veterinärerna kan säga att det ser mörkt ut innan de ens har hittat felet?


Jag håller alla tummar jag har och några till för att det ska lösa sig för er!
 
Sv: Haflinger

Nämen Anna!!!!:(

Jättetråkigt att höra... Som sagt djuren är ju ens allt.
Hoppas verkligen att det blir bättre, med Goliath, snart. *håller tummar och tår allt jag kan*

Det är inte bara din åsikt att storhästhoppningarna inte alls blir detsamma utan era vackra, lilla, gula kanonkula!!!:love:
Hoppas att han iaf blir så pass OK att han kan få busa på stranden nån gång ibland.
Allra helst så ska han ju bli HELT bra!!!
:bump::bump::bump: Hejjar från Åstorp

Ha det så bra -vi tänker på er här i Åstorp!

Kramar
 
Sv: Haflinger

Vad betyder hit till trakterna, Åstorp eller någon annanstans i Skåne? Var kan man hitta info? Jag vill åka dit!!

Det låter ju inte ett dugg kul att åka till Thailand ;).


Ett välkommen till Majann också!

Nja inte riktigt i Åstorp men i en håla bara precis en knapp mil härifrån:) Östra Ljungby för att vara mer exakt.

Thailand ska inte bli det minsta skönt eller kul nej:angel:
 
Sv: Haflinger

Självklart håller även jag både tummar och tår för er! Jag vet av egen erfarenhet hur jobbigt det är att gå och undra, hoppas och förtvivla om vartannat. Usch, jag blev så sorgsen av att läsa ditt inlägg. Hoppas du skriver snart igen och berättar att veterinärerna hittat felet, och att prognosen ser jättebra ut. Som sagt, tummar och tår hålls även här! LYCKA TILL!
 
Sv: Haflinger

Hitta mer gammalt:D
Sorry har inge och göra (jo igentligen)

Här är jag och mitt gamla russ Mint:

1999-07-06.jpg


och här är nästan 10 år senare när vi är och hälsar på honom:

IMG_0124-1.jpg


Den ända hästen vi sålt som vi hälsat på!
Var bara för att ja hitta han till salu på blocket och skrev och frågade om det var han och så stog han inte så långt bort;)


Så sött :love:
Min första häst jag red på var också ett russ. Då var jag bara fyra år och sedan den gången har jag suttit stadigt på hästryggen,,,typ 28 år...hihihi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 553
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
782
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp