Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Alltid lika fin!:)
Är han efter liz. 101/T AMADEUS?
Var inte du en av dom som inte visste stammen tidigare?

Tackar, jag kan inget annat än att hålla med!!!:D
I hans pass står det bara Amadeus, så jag vet fakiskt inte:confused: Nej Anton har haft pass hela tiden och det är skönt!
 
Sv: Haflinger

vilken vinterpäls!:) hehe Lollan tyckte också om att ligga ner när man kom in på banor o i ridhus förr:p
 
Sv: Haflinger

haha den sista bilden är för härlig!! :rofl: Men måste fråga, vad är ni??

Ha ha! Dom är bebisar, med haklapp o napp! En tjej i stallet hoppade honom, jag skulle aldrig våga mig på sådana gigantiska höga hinder ;)

JNCMHRPMQOCRC0.jpg


Det står "Hungrig" på haklappen...
 
Sv: Haflinger

Jo, det står: Amadeus DE 305-0550806-89

Han kommer från ett ställe som heter Sanne, någonstans i Tyskland.

JMMMCRMMOMEPC8.jpg


Han har ett sånt här märke på vänster bakben, sen står det 16 oxå. Vet du vad siffrorna betyder?
 
Sv: Haflinger

Efter nån tysk hingst då! DE = tyskland, den hingst jag tänkte på finns i österrike.
Siffrorna är nog nåt typ av registrerings nr, eller så står dom för det område där han föddes.
första sköthästen var fullklottrad med brännmärken, edelweiss blomman på rumpan, NH (north haflinger) på bogen, och en radda med siffror på halsen..:crazy:

står det vem amadeus är efter?
 
Sv: Haflinger

Ok! Det skulle varit så intressant att få veta lite mer om hans bakgrund.

Amadeus är e:Allotus u:Hellena

Är det något du känner igen?
 
Sv: Haflinger

Visst är det den Allotus! Stämmer perfekt med Antons pass.

Lisa är efter e:Nicola u:Lotte

Kul att du forskar!!!
 
Sv: Haflinger

jo dom är ju det, bara min dam inte vore sååå lat! Så mkt mulle i henne så det nästan är läskigt;)
 
Sv: Haflinger

Fösökte knäppa ett par nya bilder på Maxi idag i det fina vädret.
Men jag har varken talang för att fotta eller en häst som gillar att stå still så det blev inga bra bilder precis!:rofl:
Mamma är med på ett hörn för att få honom att stå iaf någerlunda på samma ställe i mer än 2 sekunder!:D

Knubbisen:love:
Maxan3.jpg

Maxan2.jpg

Ja, datumet på bilderna e ju inte rätt precis! :smirk:
 
Sv: Haflinger

Knubbis? Har du sett min:D ?

belleochcloettajan07006.jpg


belleochcloettajan07009.jpg


Hon ser ut som värsta ardennern här, men RIKTIGT så grov och tjock tror jag inte att hon är i verkligen (hoppas jag....). Hon står på näst intill fri tillgång på hösilage, så det gör väl sitt till, men jag vill att hon ska få tugga så mycket som möjligt.
 
Sv: Haflinger

Shit vad hon ser grov ut :D min Anna e inte alls så grov.. Anna har nästan ingen vinterpäls heller :crazy: fick trimma av annas man igår.. den såg bedrövlig ute efter i somras när Frej (islänning med eksem) kliat av de mesta av hennes man så de var bara några teser som hängde :( men de växer väl ut igen :)

men kan slänga in några gamla bilder på henne :love:

Bild033.jpg


Bild060.jpg


Bild098.jpg
 
Sv: Haflinger

vad fin han är! lite naken dock...;)
fast det behövs ju i dessa tider kan ja tänka!

Tack!
Hihi jooo naken ser han allt ut! :rofl: Ser lite ut som en plockad kyckling i färgen där han är klippt!:eek: :D
Men jag vill inte behöva ha honom ståendes inne för att torka om man rider på förmiddagen! Bättre och klippa lite där han svettas som mest och kunna släppa ut honom igen efter ridning/körning! :) Tycker ju jag iaf! Han blev nästan svettig av å skritta de 500m till ridhuset innan jag klippte honom. Vädret, i år, är på tok för varmt för dundertjock haflingerpäls!:o
Men dom är jättefina i sina vinterskrudar!! :love:
Har ett par bilder på Hanna (en annan flinga i stallet) från idag. Efter hon och hennes matte varit på långtur i skogen!
Hanna1.jpg

Hanna9.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 553
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
783
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp