Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Det är nog mycket vinkeln på fottot som gör att som ser grov ut! Eller!?
Häääärlig hjärterumpa dock!!! :love:
 
Sv: Haflinger

Hästen jag rider mest för tillfället har väldigt lite vinter päls, och hon blir sällan svettig! så det problemet slipper jag!;) men självklart underlättar det med att klippa om den har björn päls...

Vad söt hon var hanna, med sin pufflugg!:d
 
Sv: Haflinger

JAAA!!! Hanna Puff är hennes vanliga namn!!! Den har lixom aldrig blivit längre!
Har känt henne sen hon kom till Sverige för många år sen (8-10år??!) och den har varit lika puffig hela tiden! Det är lite charmen med henne!!!:love:
Manen har dock varit lite längre men hon hittade ett träd i sommarhagen i sommras som bara va sååååå skönt å klia sig på! :crazy: Så hennes matte fick jämna till den lite så den inte såg helt galen ut!:o :D Sen har den inte växt så mycket sen dess...
 
Sv: Haflinger

Här är ett till färskt kort på Belle. Hon HAR blivit grövre (och säkerligen tjockare också), men som du ser är hon inte fullt så grov som hon såg ut på korten igår:D :

belleochcloettajan07013.jpg
 
Sv: Haflinger

Jag tycker att hon är jättefin :love: å de e ju bättre att de e lite tjocka än att de e för magra! men har inte hennes man blivit ljusare med? var väl gråare förut? ska försöka fixa lite färska kort på Anna med :love: :love:
 
Sv: Haflinger

Jo, manen HAR nog blivit lite ljusare:D . Det är fler än du som kommenterat det när det inte sett henne på ett tag.

Hon har blivit så PIGG också! Jättekul att komma ut, tyckte hon både igår och idag. Shettisen är också ett litet krutpaket, och min stackars man hänger som en vante efter henne:D . Hon vill bara trava! Det ser jätteroligt ut.

I och med att båda hästarna blivit piggare, kanske lite mer musklade (jag har svårt för att se sånt, speciellt med jättemycket vinterpäls) samt blanka och fina, har jag min teori om att det kan vara hösilaget som vi började med i december som är bra för dem näringsmässigt. Det är lite klumpigt bara, för det är stora rundbalar och jag fodrar inte upp dem helt. Jag kan MAX klara att ha dem i två veckor, sedan blir de dåliga, och då får jag skyffla ut en massa och slänga. Jag får hämta själv (två balar i taget på släp), och det är också lite besvärligt med tanke på att jag förra vintern hade en snäll höbonde som körde hit hö till mig. Men om hästarna mår bra, uppväger det ju besväret!!

Jaaaa, du måste ta lite nya kort på Anna så att man kan få ser hur hon ser ut nu. Hur går det för er? Har du börjat rida in, eller hur var det? Lite kul, jag tittade på annonser på Anna när hon var till salu, minns jag, men jag tvekade lite att åka och kika på henne för inte kunde Anna ha en häst som heter Anna...:D Fånigt, va?
 
Sv: Haflinger

Jo, manen HAR nog blivit lite ljusare:D . Det är fler än du som kommenterat det när det inte sett henne på ett tag.

Hon har blivit så PIGG också! Jättekul att komma ut, tyckte hon både igår och idag. Shettisen är också ett litet krutpaket, och min stackars man hänger som en vante efter henne:D . Hon vill bara trava! Det ser jätteroligt ut.

I och med att båda hästarna blivit piggare, kanske lite mer musklade (jag har svårt för att se sånt, speciellt med jättemycket vinterpäls) samt blanka och fina, har jag min teori om att det kan vara hösilaget som vi började med i december som är bra för dem näringsmässigt. Det är lite klumpigt bara, för det är stora rundbalar och jag fodrar inte upp dem helt. Jag kan MAX klara att ha dem i två veckor, sedan blir de dåliga, och då får jag skyffla ut en massa och slänga. Jag får hämta själv (två balar i taget på släp), och det är också lite besvärligt med tanke på att jag förra vintern hade en snäll höbonde som körde hit hö till mig. Men om hästarna mår bra, uppväger det ju besväret!!

Jaaaa, du måste ta lite nya kort på Anna så att man kan få ser hur hon ser ut nu. Hur går det för er? Har du börjat rida in, eller hur var det? Lite kul, jag tittade på annonser på Anna när hon var till salu, minns jag, men jag tvekade lite att åka och kika på henne för inte kunde Anna ha en häst som heter Anna...:D Fånigt, va?



Jo mina hästar e pigga som tusan oxå :P Frej som annars är cool som en filfunke brallar järnet i hagen å stegrar å har sig :P å Anna hänger på :D

Förstår att de e krabb med att hålla på med stora balar till bara 2 hästar.. ser de på pappas sambo, hon har oxå bara 2 hästar å får ju slänga en del.. själv så kör jag med ensilgebara på 50 kg ungefär! allt e perfekt förutom priset :crazy: kostar ju mer än hö! men som du säger så.. mår hästarna bättre av de så betalar jag =)

hehe jo jag tyckte oxå att de var lite komiskt att en som hette Anna hade en häst som hette lika dant.. men jag vet faktiskt inte om de va Anna som hade döpt henne :P får fråga henne... jo meningen e väl att hon ska ridas in nu :D men har ingen bra stans att vara på .. allt e ju typ lervälling :S å sen med all den energi hon har nu så lär man ju flyga :P

imon så kommer de ytterliggare en ny hovslagare till mig.. den som jag har haft nu sist efter han som stack till tyskland gillade jag inte.. han e alldeles för hårdhänt.. Anna blev bara mer å mer imot hovslagaren.. så jag hoppas att de blir bra med henne som kommer imon :)

rider du mycket nu?
 
Sv: Haflinger

Nej, jag rider inte mycket ännu, men det är meningen att det ska bli mer framåt våren. Tyvärr kikade jag på SMHIs hemsida och det ska ju bli snö och kallt igen, så då blir det väl inte mycket av ridningen ännu på ett tag. Tycker inte om när det är halt... Det enda som är bra med kyla är ju att hösilaget håller bättre!

Vad trist med hovslagaren. Det är jättesvårt att hitta en bra, och så finns det ju så väldigt få att välja emellan också. Hoppas innerligt att jag får behålla min, för han är underbar! Snäll mot hästarna, allmänt trevlig och tjänstvillig och duktig.
 
Sv: Haflinger

Haflingrarna är verkligen underbara... Tittat på bilderna i tråden,
blir lika glad varje gång. :love:

Får väl skriva in lite om vår lille guling Goliath. Har inga nya bilder/filmer tyvärr så jag får vara lite tjatig och lägga in gamla..,:smirk: Förlåt!

Goliath köpte vi från High Chaparral där han jobbat två säsonger
som turhäst. Kärlek vid andra ögonkastet....:) Visste inget alls om hans
bakgrund då men SHF hjälpte oss att forska på hans
brännmärkning så nu vet vi att han är född 25/3 1995 på
ett Haflingerstuteri i Hohenbrunn, Bayern.
Att mamma heter Oranda och pappa Nolens.

Tävlar i hoppning (som stor häst) när han inte busar runt i skogen eller retas med stormatte (mamma).

Sommarbete2004.jpg

Klubbhoppning.jpg

Hopptävling:
http://www.youtube.com/watch?v=Yg6_7KWIyXo
http://www.youtube.com/watch?v=f8_NhS9X93s&mode=related&search=
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Åh charmtrollet! :love:


Imorgon ska jag å Maxi vara med på träning för Linus Andler (miljötränar polishästar bl.a). *spännande*
Hoppas någon har kamera med sig som funkar i ridhus så man kan få ett par nya bilder till vår lilla tråd! :)
 
Sv: Haflinger

Hoppas att träningen gick bra och att det kommer lite nya bilder!:)
Idag hade vi klätter träning, klättrade upp på grannskapets högsta berg, därifrån kunde vi spana långt....
Spännande och lite farligt tyckte katinka som långt där nere kunde se sin lilla flock, tyvär fastna dom inte på bild, bara grannens gård.:)
no033.jpg

no028.jpg
 
Sv: Haflinger

Hoppas att träningen gick bra och att det kommer lite nya bilder!:)


Tyvärr fanns ingen kameraman till hands under träningen! Den som var tilltänkt till jobbet kunde inte komma tyvärr...

Men OJJJJ! så roligt det var! :bump: :banana:
Jag säger bara får ni chansen att vara med och träna för Linus Andler någon gång så TA DEN!!!
Har aldrig varit med om nått häftigare! Å vilken tränare sen-det var hästkänsla och kunskap till tusen!!! :banana:
Prasslande presseningar som man skulle gå över, parasoller som snurrade, rökmaskin och "hästfotboll" var lite av de hemskheter vi blev "utsatta" för. En av de andra grupperna som varit med vid fler tillfällen fick vara med om skottlossning inne i ridhuset, som en av övningarna-om inte pålle hade blivit rädd så hade nog jag blivit det!!! :D
Lätt att jag ska vara med nästa gång han kommer, om det finns plats för oss då oxå! *lyrisk*
 
Sv: Haflinger

Tack, hon tyckte nog det var lite läskigt att va så högt upp!;) men ville inte slita blicken ifrån allt som hände nere i dalen!

Kul att det gick bra på träningen! synd att det inte blev några kort..

Några kopisar gjorde några praktik veckor i gbgs polisstall, där dom annat fick spela huliganer i ett försök att skrämma hästarna...:rofl: fast det var snarare hästarna som skrämde dom..
Lät riktigt kul iaf, kan va nåt att prova om han har vägarna förbi...
men först ska vi lära oss valla kor, om tre veckor!:bump:
 
Sv: Haflinger

Det var ganska mysigt med!:) var lite orolig att det skulle komma nån älg och skrämma oss utför stupet bara...:o
 
Sv: Haflinger

haha, ja det skulle ju förstört en del av stämmningen ;)
 
Sv: Haflinger

Vilka fina bilder! Och vad snygg färg det var på din haflinget:) Gillar när de ser sådär mörka ut..
 
Sv: Haflinger

Bidrar med två bild på haflingern jag rider just nu.
Inte min egen och okänd allting, utom åldern?, 16 år.
Reds in för 4? år sen.

darwin_070120-2.jpg


darwin_070210-1.jpg


:love: :love: :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 553
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
782
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp