Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Ja, han är bara för härlig.
Han har varit en "pain in the ass", ridmässigt, hela hösten, men nu visar han verkligen vilken härlig pålle han är.

Nej, jag vet inte hans rätta namn.
Han kallas för Darwin och kommer från Cirkus Europa.
 
Sv: Haflinger

http://www.pixbox.se/alb74660
Lägger väl in min länk till Faffie ,har varit dålig på att plåta senaste året:o
Blir fler bilder snart när nästa flinga kommer fr Tyskland.
Har "beställt" en liten pålla till dottern därifrån då jag inte hittade någon som passade i Sverige. Hon heter Fatima-02 e.Waldmann u.Ammon född i Österrike. Vi väntar bara att transporten fr Tyskland ska gå. SÅÅ spännande.
Skickade efter min"Märta" och det gick bra sådet är bara att hoppas att det funkar nu med.L
 
Sv: Haflinger

Vad jättespännande det låter!! Hur är det prismässigt att importera en haflinger från Tyskland? Kostar de ungefär samma där som de gör i Sverige? Har ni träffat nya pållan, eller köper ni helt osedd? Det låter fruktansvärt spännande:D ! När kommer transporten?
 
Sv: Haflinger

Oj ja-så spännande!!! :bump:
Ska bli kul med bilder på nya tillskottet sen! :)
Måste ju fråga som bettysmatte-när väntas transporten komma?
 
Sv: Haflinger

Vad kul! Har ni köpt henne osedd? spännande...
När jag inhandlar egen häst (om det nån gång blir av..) ska ja ner till österrike och inhandla mej en fölunge..;) om inte nån av medryttar hästarna plupar ut nåt lovande!:)
Får man fråga från vem du köper henne?
 
Sv: Haflinger

Jag har en kontakt med en svensk tjej som pluggar i tyskland som hjälper mig. (PM:a mig om du vill ha hennes E-mail)
Jag lämnade in en "beställning" till henne o hon letade upp vad jag ville ha. Hon kostar 14 000kr +transportkostnaden ca 5000 så det blir inte så dyrt för ett fullstammat 5-årigt sto.Har bara sett 2 usla bilder på henne men hon är SÖT!
Vi vet inte riktigt när transporten går fr Tyskland ,transportören kör travare fr Italien så han plockar upp Fatima på vägen. Troligtvis kommer hon nästa helg.Jättespännande! / L
 
Sv: Haflinger

Det är ju jättebilligt:o inte ens ett fullstammat ett års sto med tyroler stam kostar så lite!;)
Lycka till med altt och uppdatera hur det går!:)
 
Sv: Haflinger

Nej, det låter verkligen inte alls dyrt!! Är hästen utbildad något också? Min 3-åring (riden i ett par månader vid köptillfället) kostade mer än vad din 5-åring kostar... Ska bli kul att se bilder:D !
 
Sv: Haflinger

Jag vill också ha en! Har ALLTID velat ha en Haflinger :love: fiiina
 
Sv: Haflinger

Hon är grundriden och inkörd enl uppgift så jag lär få lägga ner lite pengar för att få hjälp med att utbilda henne,och jag har duktiga tjejer i stallet som vill hjälpa till.
Min dotter och hon får väl utvecklas tillsammans m.hj.a en duktig instruktör.
Men det lär nog bli mycket skogspromenader i början så de lär känna varandra först./L
 
Sv: Haflinger

Tack!
Hihi jooo naken ser han allt ut! :rofl: Ser lite ut som en plockad kyckling i färgen där han är klippt!:eek: :D
Men jag vill inte behöva ha honom ståendes inne för att torka om man rider på förmiddagen! Bättre och klippa lite där han svettas som mest och kunna släppa ut honom igen efter ridning/körning! :) Tycker ju jag iaf! Han blev nästan svettig av å skritta de 500m till ridhuset innan jag klippte honom. Vädret, i år, är på tok för varmt för dundertjock haflingerpäls!:o
Men dom är jättefina i sina vinterskrudar!! :love:
Har ett par bilder på Hanna (en annan flinga i stallet) från idag. Efter hon och hennes matte varit på långtur i skogen!
Hanna1.jpg

Hanna9.jpg

åhh...vad sööt:love:
 
Sv: Haflinger

Det lilla livet åker fr Tyskland 21/2 så vi hoppas att hon kommer torsdag kväll för gissa vem som jobbar 14-21.30 fredag......:eek:
 
Sv: Haflinger

Från vilken del av tyskland kommer hon?
det är ju inte kul att inte kunna ta emot transporten när den kommer..;)
 
Sv: Haflinger

Hon åker fr Nürnberg. Måste försöka få semester eller att någon av de andra syrrorna kan byta!Jag blir så nervös så.....
 
Sv: Haflinger

Hej! Har ingen egen haflinger, men jag tävlad en vid namn Lottie under en sommar. Helt underbar häst, fast lite pigg!:D

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 558
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
788
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp