Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Fick en drös med bilder från ägaren till medis hästarna idag! och jag tar mig friheten att lägga upp några... :)
Melissa
haffisar019.jpg


Karolina
haffisar021.jpg


katinka och kira
haffisar038.jpg
 
Sv: Haflinger

Hon är på väg fr Helsingborg nu. De blev fast i ovädret så hon var galoppör på Jägersro ett tag:D
Hon kommer sent i kväll o gissa vem som tog semester fredag-lördag men inte söndag, jobbar 7-16. Finns inga vikarier så de andra i stallet+ min dotter får fixa med utsläpp i morgon. Hon ska få dela hage med min "Märta" hoppas att hon är snäll mot den lilla. /L
 
Sv: Haflinger

Ohhh så spännande!!!
Då åker hon ju precis förbi den lilla hålan där jag bor! Kunde ju släppt av henne här ju!!! :angel: ;)

Hoppas hon kommer fram ordentligt-vädret slog verkligen på här nere något alldeles fruktansvärt!

BILDER BILDER BILDER
:bump:
 
Sv: Haflinger

Min kompis pålle Annabell som jag ridit någon gång, himla fin :)


Hon är så sööt den lilla blondinen :D
 
Sv: Haflinger

Söt hon var! Är hon relativt mörk till färgen, eller är det bara bilderna som får det att se ut så? Vad smal och smäcker hon är, jämfört med min lilla tjockis iallafall:D . Blir så när "mamma" inte kan motstå en hungrig häst...;)
 
Sv: Haflinger

Hon är lite reserverad men verkar må bra spec efter att ha fått springa runt i hagen o fått rulla runt i snön. Har bara gått i en liten lerig rasthage ihop med andra hela hösten och fram till nu.
Hon ser inte ut som min "Märta" men hon är renrasig .Dock är hon väldigt tunn-inga muskler alls men det ska vi väl kunna råda bot på./L
 
Sv: Haflinger

Hej, äger ingen haflinger själv, men min kompis gör, och hon lyckades övertala mig att starta hennes buse i en hopptävling, och sedan har det rullat på, :rofl:
Han är ganska lätt i typen jämfört med en vanlig haflinger, väldigt sportig och med stor rörlighet i gång, (bättre än för hans eget bästa i bland!!):p

En eloge till min kompis som fick "rasrasisten" som bara gillar halvblod att älska haflingern!!
;)
På en av bilderna finns kompisen (ägaren) till Angelo (michelangelo)
http://www.pixbox.se/alb_show_id297947_page0.html
 
Sv: Haflinger

*Trådkapning*
(Snälla moderatorn, ta bort mitt inlägg om det strider mot reglerna:angel: )

Ni som håller till i Haflingervärlden..jag har haft tre underbara haflingerkillar (köpte den första -90) men nu vet jag inte vart en av dom håller hus!

Undrar så hur det går för "min" Mysack..Köpte honom som 2-åring -98 av Maria Thelander.

Mysack heter egentligen Alladin. E: Alphaville 8 u:Blondine

Någon som vet något om honom?
Snälla PM:a. Ångrar så att jag sålde honom till ett westernstall som sedan sålde honom vidare och där tar spåren slut..

Inte blir längtan mindre när man ser alla era underbara flingor!:love:
 
Sv: Haflinger

Är den renrasig? Skall dom inte ha ljus man?

Jo, det "ska" de väl idealiskt sett, men ibland blir det inte så. Min tjej, som är renrasig med brännmärkning, har alldeles för mycket grått i sin man. Inte rastypiskt, men hon ser ut så ändå...
 
Sv: Haflinger

Jo,hon har idel ädla anor. e.Waldmann ue.Ammon (vars farfar är Afghan)
Mern hon är mycket mörkare överlag än min flinga.
Hur mycket som är skit återstå att se efter bad framåt våren.
Vill inte skämma slag på "Den Lilla" än,det är så mycket annat som är nytt o lite läskigt som tex. träden i skogen.
Ska försöka att komma ihåg kameran så ni får se hur hon ser ut efter rullningar i snön (syns på skitfläckarna var hon rullat:eek: )och rykt./L
 
Sv: Haflinger

Ni som håller till i Haflingervärlden..jag har haft tre underbara haflingerkillar (köpte den första -90) men nu vet jag inte vart en av dom håller hus!

Undrar så hur det går för "min" Mysack..Köpte honom som 2-åring -98 av Maria Thelander.

Mysack heter egentligen Alladin. E: Alphaville 8 u:Blondine

Någon som vet något om honom?
Snälla PM:a. Ångrar så att jag sålde honom till ett westernstall som sedan sålde honom vidare och där tar spåren slut..


Har du varit i kontakt med Svenska Haflingerföreningen? Dom måste väl ha register på ägare och så?

Jobbigt att inget veta!!!:cry:
 
Hopp, hopp

Hoppade pojken i dag :bump: , finlira lite inför nästa veckas hopptävling! Han slog sitt höjdhopp rekord i dag!! 117 cm, sakta men säkert börjar han ju bli en hoppehäst, ju!! :o
Tur som var lyckades vi sparka i gång en kamera i dag, kvaliten är lite si och så, det är en stillbild från filmen!!

http://www.pixbox.se/pic_show_id7838930.html
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 568
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
797
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp