Haflingersnack - nya tråden

Oj, här uppdateras dåligt.
Nirre har gått på lite för kraftigt bete i år igen och är en köttbulle O_o (att jag inte lärde mig förra året...). Nästa år blir det antingen att jag skaffar ett till lika lättfött sällskap och gör två mindre hagar hemma hos mig som dom får växelbeta. Annars får det blir gräsreducerare, för det här känns inte så nyttigt...

Annars så håller vi igång för fulla muggar oftast 6dagar/v (jag vet, det syns inte förutom på hennes skor som slits ner ;)) a la skogsmullestajl och så har vi nu regelbunden dressyrträning igen en gång/v. Blev lite oregelbundet i somras. Klippas ska hon göras snart också, efters
Oj, här uppdateras dåligt.
Nirre har gått på lite för kraftigt bete i år igen och är en köttbulle O_o (att jag inte lärde mig förra året...). Nästa år blir det antingen att jag skaffar ett till lika lättfött sällskap och gör två mindre hagar hemma hos mig som dom får växelbeta. Annars får det blir gräsreducerare, för det här känns inte så nyttigt...

Annars så håller vi igång för fulla muggar oftast 6dagar/v (jag vet, det syns inte förutom på hennes skor som slits ner ;)) a la skogsmullestajl och så har vi nu regelbunden dressyrträning igen en gång/v. Blev lite oregelbundet i somras. Klippas ska hon göras snart också, eftersom vi håller igång så pass och köttbullen dryper av svett efter ridturerna.

The meatballs dagsform *skäms lite*
DSC_2589_zps31b17822.jpg


Och Köttbullen i nya Ps tränset :)
DSC_2586_zps1922b794.jpg

DSC_2579_zpsd8e4790f.jpg


I somras
DSC_2507_zpscba87f42.jpg


DSC_2503_zpsdbf5153c.jpg

om vi håller igång så pass och köttbullen dryper av svett efter ridturerna.

The meatballs dagsform *skäms lite*
DSC_2589_zps31b17822.jpg


Och Köttbullen i nya Ps tränset :)
DSC_2586_zps1922b794.jpg

DSC_2579_zpsd8e4790f.jpg


I somras
DSC_2507_zpscba87f42.jpg


DSC_2503_zpsdbf5153c.jpg
Hon ser fin ut :)
 
Uppdatering från oss då. Havanna och jag var iväg på en liten tävling för några veckor sen och lyckades placera oss 5 /14 i klassen trailer walk and tröt samt 13/24 i western riding. Nöjd med tanke på att vi inte tränat mycket och det var vår andra tävling :) den 2 nov ska vi iväg på träning.

Kotten visades på premiering i augusti med 40 p och rekommendation att behålla kulorna ett tag till. Ska. Försöka få in bilder men är inte riktigt vän med den här plattan.
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Just nu är det jag som äger Ulvstorps Andante ;)

:eek: Där jag red på haflingers förr, så hade de Calzone i något år, betäckte henne med Eldfuxens Adelante och då fick hon, om jag inte minns helt fel, en kille som de döpte till Ulvstorps Andante, kallad Dante. Han föddes 2005 tror jag!
264638_10150238784849386_671959385_6951704_1872270_n.jpg


Det borde då vara ett helsyskon till din häst! Han såldes för några månader sen, vet ej vart han hamnade.

Det kan även vara så att jag minns fel, det var två eller tre ston som de betäckte med Adelante det året. Han stod då på Danbyholm i björkvik utanför katrineholm?
 
Igår blev jag ägare till min första haflinger! Köpte honom från uppfödaren som hade flera haflingrar hemma. Otroligt härlig ras.

Min kille heter Monte Bonzo e. Marlon 36 u. Lexie född 2009 :)
 
Hur lägger man in bilder :)
Man laddar upp bilden på någon sida, t.ex. forumbilder.se, sedan kopierar man länken och klistrar in den i rutan som man får upp här när man klickar på knappen med ett berg och en sol (brevid smiliesknappen). Då kommer bilden att komma direkt i inlägget :)
 
Här hände det inte mycket! In med lite bilder vettja!
nanghial.jpg
[/URL][/IMG] Här är min haffi Nygårds Nanghial i vårsolen, han tog ett litet fotbad i sjön :)
 
@Persikan
Fin!

Har varit på klinik med Nirre och det visa sig att hon har pålagringar i båda bakknäna... Sprutad med cortison, går i sjukhage och promeneras för hand. Återbesök den 28:e så får vi se hur det blir :(.

Så sjukt tråkigt på min fina vän. Vi hade börjat komma igång med att träna dressyr en gång i veckan, hade långa härliga uteritter med stallkompisarna och allt var så härligt. Och nu detta då.

älskade bus
20150409_091534_zpsoru50ssq.jpg


Tråkhage
20150409_064609_zpsxtov4hkf.jpg
 
Skakar lite liv i tråden! :)
Jag och min gula har gjort vår första dressyrstart någonsin tillsammans. Vi är med i klubbens div III lag, första omgången klar och laget vann. vi kom på en härlig 8:e plats individuellt.
11133925_10152675076833414_3397870829340568666_n.jpg
Här är vårt fina lag! :heart

I helgen är det omgång 2 och det på hemma plan, är så nervös! :)
 
@angelo vad fina ni är :)

Nirre har efter återbesöket, som såg mycket bättre ut, börjat skrittas igång under ryttare. Dock så är hon inte min favorit just nu. Har trott att hon skulle vara hetsig eftersom hon inte blivit riden på länge och inte kan göra av med så mycket energi just nu, men hon har skött sig jättebra. Förutom att när jag hoppat upp barbacka har hon stegrar. Satt kvar sist, men igår tappade jag balansen när hon stegra och hon tvärvände och sprang till stallet. Jag åkte av med huvudet före och fick spendera gårdagskvällen på akuten då jag fick lite hjärnskakning :crazy:. Tack för det kompis liksom.
 
@bettysmatte
Jodå. Har väl inte ridit jättemycket barbacka det sista, men det har aldrig varit problem förut. Känns så ovärt att slänga på sadel för bara en liten skrittrunda

För några dagar sedan när jag red barbacka så stegra hon först en gång där jag satt kvar, sen en gång när jag landa på fötterna. Dagen efter hade jag sadel och det var ingenting. Och så igår då det här.
Hoppade upp efter och red min lilla runda illamåendes och ont i huvudet och tårarna rinnandes (höll tummarna för att inte möta nån som såg mig helt förstörd :cry::D) och det gick utan problem.
Men det är nån dumhet hon börjat med precis när jag hoppat upp och ska rida ut från gårdsplanen. Går väl och samlar på sig energi nu.
Konstigt att hon gör det just barbacka, hade det varit tvärtom att hon gjort det bara med sadel så kunde man ju tro det berodde på att sadeln klämde eller nått.
Men stegringar och såna dumheter höll hon ju på med mycket när jag skaffade henne. Nu har hon inte gjort det på några år.
 
Jahopp, då omgång två avklarad och nöjdare kunde vi inte bli! Individuellt gick det kanon 63,0% i förklassen och hela 66,33% i lagklassen!! L:c 2 var det vi red och vi kom 3:a individuellt, laget hamnade på 3:e plats även de! Nu laddar vi om till finalen! Lite bilder på min underbara springare! :D
b147604.jpg

Bästa hästen i hela världen! :D
b147603.jpg
b147600.jpg
I väntan på prisutdelningen! :D
 
Hur går det för alla flingorna? :) jag saknar att se bilder på alla fina hästarna!
Vi har haft sommarlov nu men är på gång med tävlingar igen! :)
b160142.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: CaisaCax
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
387
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
312
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
769
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp