Haflingersnack - nya tråden

Nirre är borta nu :(.
Gick bra ett tag, men sen börja hon bli snubblig och kändes ofräsch. Åkte in med henne och det var såklart knäna igen. Veterinären trodde inte på att behandla igen så jag valde att ta bort henne.
 
Nirre är borta nu :(.
Gick bra ett tag, men sen börja hon bli snubblig och kändes ofräsch. Åkte in med henne och det var såklart knäna igen. Veterinären trodde inte på att behandla igen så jag valde att ta bort henne.




Beklagar verkligen din förlust! :(
 
Hej alla haflinger-frälsta. :)

hoppas jag inte får skit nu men jag har just räddat ett föl från slakt och väntar på att hon ska komma till mig, så det vore himla kul att lära känna andra med flingor och kanske få lite hjälp med info om hästarna bakom henne. :)
 
Vad kul!

Var kommer din ifrån?

Min kommer i slutet av oktober, från Elisa's förmedling. :)

Min är via facebookgruppen Följhälp så det är väl "samma" ursprung typ :) är bokad på transport till sverige 31 oktober :) shoppade en grimma till lillen igår, längtar tills jag får träffa honom :D
 
Det finns lite olika förmedlingar "over there", och jag tror alla samarbetar med Fölhjälps-gruppen. :)

Vad gulligt, jag vill också handla en grimma till min men är lite osäker på storlek, vad ska man ta till en 7-månaders hafi? :)
 
Idag har jag varit och hämtar hem mitt lilla troll! Han är bara helt underbar, så söt och charmig. En riktigt social liten tuffing :) han ser pytteliten ut mot mina pållar :D

image_zpsflotgfwv.jpeg


image_zpsnjojlmw0.jpeg
 
Hej alla! Då jag varken bor i Sverige eller har något med haflingerhästar att göra, frågar jag här. Min syster (som bor i Sverige ;) ) funderar på att köpa en haflinger. Jag är själv fjordhästägare och när jag letade efter min häst gick jag via rasförbundet för att hitta uppfödare. Därtill finns det en stor facebookgrupp kring fjordhästen, där de flesta uppfödare är med. "Vi" har ju fjordhäst-SM (dressyr, hopp, bruksridning, körning) - har "ni" något motsvarande? Har ni köpt era hästar direkt från uppfödare? Finns det en bra facebookgrupp jag kan skicka min syrra till? Hittar bara tyska grupper när jag söker själv. :D

Tack på förhand!
 
Hej alla! Då jag varken bor i Sverige eller har något med haflingerhästar att göra, frågar jag här. Min syster (som bor i Sverige ;) ) funderar på att köpa en haflinger. Jag är själv fjordhästägare och när jag letade efter min häst gick jag via rasförbundet för att hitta uppfödare. Därtill finns det en stor facebookgrupp kring fjordhästen, där de flesta uppfödare är med. "Vi" har ju fjordhäst-SM (dressyr, hopp, bruksridning, körning) - har "ni" något motsvarande? Har ni köpt era hästar direkt från uppfödare? Finns det en bra facebookgrupp jag kan skicka min syrra till? Hittar bara tyska grupper när jag söker själv. :D

Tack på förhand!

Kika på FB, finns en haflingerförening med svenska haflingers :) de har en hemsida med.
Är ganska ny haflingerägare, alltid gillat rasen. Hoppas vi kan komma iväg på någon utställning osv såsmåningom.
 
Lillen här hemma växer och ser mer vuxen ut var dag :) idag kom första snön och det blev tvärstopp i stalldörren och ögonen var stora som tefat! Så söt :D sen skulle han nosa och kolla på allt och stod och åt snö.. Skummis. Goaste lilla killen helt klart :) snart 10 månader gammal!

image_zpsjjfrdscm.jpeg

image_zpstkhvw4g9.jpeg
 
Hur har det gått?

Kanske ska skriva lite om honom också :) världens goaste lilla kille! Pigg och glad, otroligt social. Lite sådär överhanterad men väldigt lättlärd och intresserad av allt. Han är så mysig och alla som träffar honom blir helt kära :D ser verkligen fram emot att jobba med honom och se honom växa upp till en ståtlig kille!

image_zpsag7vixsz.jpeg


Längst ner till vänster är nyaste bilden :) de två övre är när han precis kommit och den brevid är lite mitt emellan. Det har hänt en del :)
 
Har inga jättenya bilder nu när marken är bar och torr och solen skiner, dags att fota lite någon dag även om hästarna mest är smutsiga och pälsiga för tillfället!

Steinprinz växer så det knakar, han börjar bli en stor kille :) världens goaste, vi tar det lugnt och tränar inget speciellt, har gått lite promenader och sådär. Han är så tuff och trygg, nyfiken på allt så har inget vi behöver "träna" på utan tar det som det kommer. Han har tre bra förebilder som uppfostrar honom med :D denna lille kille alltså, han charmar allt och alla ^^

image_zpsdwjj3v0t.jpeg

image_zps9hw1tjym.jpeg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: CaisaCax
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
387
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
312
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
769
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp