Håll oss Uppdaterade - Igen!

Tror jag hittat pass-knappen på min:eek::D Har bara testat på banan,så lite lite tempo. Vet inte om det funkar ute än men måste testa i helgen om väglaget tillåter:D

Hittade ingen pass ute. Mycket svårare utan kurvan på banan.. Han var inte speciellt taggad häller då vi mötte ett körekipage strax innan vilket gjorde att han hälst hade velat följa efter dom:meh:
Istället känns tölten bättre och bättre. Han är mycket lättare fram och sällan passtaktig. Ser fram emot kursen om en månad för att se vad tränaren tycker om vinterns jobb :)
 
Testade att lägga upp en bom på en sockerbit i veckan då Olga skulle få testa på att lyfta på fötterna. Olga är inte ett ämne för hoppbanorna... hon förstod inte poängen utan klev över lite hipp som happ, bommen trillade ner om och om igen och hon var nöjd med det :meh:
 
Nu har jag anmält mig till träningstävling i början av maj med Karl och Aldar. Ska bli kul att göra ett nytt försök.

Utmanar ödet och anmäler mig i klasser som jag är ganska säker på är för svåra: hästarna förstår ju inte vad de "egentligen" behöver prestera, och jag vill se hur jättedåligt (?) det går.
Så Karl ska få prova en T3, vilket blir en stor utmaning för oss i och med tempoväxlingarna, och Aldar ska få en V5 som blir en ordentlig utmaning att försöka hålla traven annat än vid uteritt.
Aldar ska väl få ha boots på sig fram eftersom de underlättar lite för traven.

Dessutom lär jag hinna rida dem båda lite i paddocken här hemma innan det är dags för träningstävlingen; jag gissar att paddocken kommer att vara framtinad om ungefär en vecka och min paddock är ca 55X25meter så något större än standardstorlek för dressyr.
 
Har utmanat ödet lite till...
min första anmälan stötte på lätt patrull (gör inget; var halvt beredd på det problemet) så jag har ändrat.
Så nu ska jag rida tre hästar i T8 och V5.
Två av dem är mina, den tredje är en kanonfin häst som jag lånar. Han är dock ung och "grön" så med honom handlar det mest om miljöträning.
Honom kommer jag att ha hunnit rida ett 20-tal gånger när det väl är tävling, så mina förväntningar på resultat är inte höga utan rimliga.
 
Har utmanat ödet lite till...
min första anmälan stötte på lätt patrull (gör inget; var halvt beredd på det problemet) så jag har ändrat.
Så nu ska jag rida tre hästar i T8 och V5.
Två av dem är mina, den tredje är en kanonfin häst som jag lånar. Han är dock ung och "grön" så med honom handlar det mest om miljöträning.
Honom kommer jag att ha hunnit rida ett 20-tal gånger när det väl är tävling, så mina förväntningar på resultat är inte höga utan rimliga.

Va roligt!
Såg att tävlingen blev överfull på bara några timmar :)
 
Va roligt!
Såg att tävlingen blev överfull på bara några timmar :)

Ja, jättekul.
Uppenbarligen var jag snabb... som har fått med tre hästar på sammanlagt sex starter.

Jag har ju inte ridit "riktig" tävling än, men håller ögonen öppna för både Glaumur och Idja. Såg att Glaumur ännu inte lagt in datum på anläggningen heller.
Trodde först att man var tvungen att lösa licens först för att kunna anmäla men har fått korrekt information där också (tävlar ju inom SvRF också, och där beställer/förnyar man licens i samma datasystem som där tävlingarna läggs ut och man anmäler, praktiskt att inte behöva leta på olika ställen; man kan inte anmäla om man inte först har en giltig licens så jag var färgad av den erfarenheten).

Tror det är lagom att prova någon lätt klass på riktig tävling under året, och med lite tur om pållarna fortsätter att utvecklas som de gjort senaste året så kan jag prova någon lite svårare klass nästa säsong. Om jag inte ändrar mig innan dess, vill säga.
Ändra mig är jag ganska bra på.
 
Ja, jättekul.
Uppenbarligen var jag snabb... som har fått med tre hästar på sammanlagt sex starter.

Jag har ju inte ridit "riktig" tävling än, men håller ögonen öppna för både Glaumur och Idja. Såg att Glaumur ännu inte lagt in datum på anläggningen heller.
Trodde först att man var tvungen att lösa licens först för att kunna anmäla men har fått korrekt information där också (tävlar ju inom SvRF också, och där beställer/förnyar man licens i samma datasystem som där tävlingarna läggs ut och man anmäler, praktiskt att inte behöva leta på olika ställen; man kan inte anmäla om man inte först har en giltig licens så jag var färgad av den erfarenheten).

Tror det är lagom att prova någon lätt klass på riktig tävling under året, och med lite tur om pållarna fortsätter att utvecklas som de gjort senaste året så kan jag prova någon lite svårare klass nästa säsong. Om jag inte ändrar mig innan dess, vill säga.
Ändra mig är jag ganska bra på.

Jag valde att inte anmäla till Säffle för jag känner inget tävlingssug alls än. Ska däremot vara med på Idjas vårtävling. Har heller inte sett några datum för Glaumur än men kommer troligen inte tävla där i år pga väldigt tung bana.
 
Mamma tävlade Prins i V5(?) och T5 igår och Prins som alltid haft lite problem med galoppen lyckades inte hålla den på del "lilla" banan utan gick upp i korsgalopp och fick 0 på galoppen. Tölten fick 6,0 och trav och skritt 5,5. 4,25 totalt i fyrgången.

Tölten däremot gick bättre och de fick 6,0 för långsam tölt och 5,5 för tempoväxlingarna eftersom mamma glömde ta ner honom i tid :rofl: Hon hade varit så glad att han var så följsam och lydig att hon glömt bort nedsaktningarna! :D Nu i efterhand är hon lagom arg på sig själv ( :angel: ) men är väldigt glad att han var så följsam. Prins brukar bli stressad på tävlingar men nu hade han nästan varit lite seg på fyrgången, så hon kunde jobba honom ordentligt i tölten och det gick ju bra.. :D

Nästa helg är det islandshästens dag, då ska jag vara med och titta!
 
Högst troligt om allt går som det ska med besiktning osv så blir jag ägare till en 9årig Islandskille nästa helg :laugh:
Har väldigt lite erfarenhet av islandshästar så det blir riktigt spännande! Har bara provat 3 gånger tidigare, då var jag dock helfrälst :love: Anledning till köpet(eller egentligen bytet mot min nuvarande häst) är för att han är så otroligt lugn och trygg och det är precis vad jag behöver efter några år med en känslig och pigg ungponny som inte alls passar mig. Tanken är skogsmulle och eventuellt köra in. Förhoppningsvis kan jag även få en hel del hjälp och lyckas få fram hans 5 bra gångarter bra men det är för mig bara en bonus, det viktigaste är att ha en trygg kompis i skogen :)
 
Mamma gick till final i mellanklassen på islandshästensdag. Konkurrensen var stenhård (!!) och jag personligen tror inte på att alla går för under 6,0 på tävling. Men har man inte tävlat så har man ju ingen poäng..

Ja ja, Prins var pigg som ett lok men mamma skötte honom jättefint. Han hade så mycket energi framåt att han hamnade på framdelen i början, sen lyckades mamma nå fram och få energin mer uppåt och så att den gick åt till arbete och inte bara försök till spring. Han gick stundvis riktigt fint! :love: Jag längtar tills jag får se dem på en "riktig" tävling :love:

17388929_10154513338522029_1760126018121870493_o.jpg

17545158_10154513338597029_4438316287168091612_o.jpg

17504975_10154513338692029_2741003467208292222_o.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 601
Senast: hundtant
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
292
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 010
· Visningar
66 824
Senast: Tajger
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 874
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp