Handskar eller inte?

Sv: Handskar eller inte?

Alltid handskar. Känns konstigt utan, men det går...
 
Sv: Handskar eller inte?

jag rider oftast med handskar, har äntligen hittat några jag trivs med, för att rida med handskar som glider är verkligen de värsta som finns. De jag rider i är Elisabeth Werth handskar, kostade en slant, men de är verkligen värda de! Mjuka med bra grepp, helt i mocka.
 
Sv: Handskar eller inte?

Rider oftast med hanskar, då blir det i 7 fall av 10 arbetshandskar. Rider annars i ett par från Schwenkel.
 
Sv: Handskar eller inte?

Hur tycker du att dom ligger rätt då? Vad är skillnaden mellan rätt och fel så att säga?

;)

Jag vill ha handen sluten med tygeln längst in på fingret och jag gillar smala tyglar som inte ligger an mot knogen. Så länge tygeln ligger där känns den knappt men öppnar jag handen och låter den glida ut bara liiite mot fingertopparna skaver det som :devil: Jag har haft problem med att jag inte håller tyglarna ordentligt i flera år, nu börjar det bli bättre :D
 
Sv: Handskar eller inte?

Handskar:love:

Min häst har en tendens att bli extra bråkig om man inte har handskar och då får jag stora blåror i händerna:crazy:
 
Sv: Handskar eller inte?

På sommaren brukar jag rida utan handskar. Som vissa nämner får man bättre känsla tycker jag.
I ridhus och andra årstider har jag alltid handskar..
 
Sv: Handskar eller inte?

Alltid handskar! även vid tömmkörning, longering och ut och går. får blåsor annars! har känslig hud. ser det också som en säkerhets sak har inte lust och bränna upp mina händer...
 
Sv: Handskar eller inte?

Jag har aldrig handskar. Även om jag har Roeckl så blir det inte lika känslig kontakt.

Är det kallt och jag ska rida ut/skritta fram eller av så har jag däremot handskar, ett par tjocka från MH.

Det var bara när jag red på ridskola och på min egna häst och red enligt dra ner huvudet på hästen-metoden som jag fick blåsor och skav när jag red utan handskar.
 
Sv: Handskar eller inte?

Jag rider alltid med hanskar och det har jag gjort i nästan hela mitt liv.. Fast jag är väldigt kräsen när det gäller handskar, jag vill bara ha smidiga och tunna handskar (sånna med en hand på, om någon vet vad jag menar)
 
Sv: Handskar eller inte?

jag rider alltid med hanskar och har gjort det i några år nu klarar mig inte utan! Jag köpte ett par jättesköna på GBG HS förra året för 100 spänn som jag användt så mycket att det är trasiga nu :(
 
Sv: Handskar eller inte?

Älskar mina grouchehandskar! Jag tycker de ger ett bra grepp, så man kan koncentrera sig på att bara vara stadig om handen. På vintern rider jag helst med fleccehandskar, trefingervantar får jag noll känsla med känns det som.
 
Sv: Handskar eller inte?

Jag använder handskar typ jämt.. Ett par väldigt använda, stora tunna H**ks couchehandskar(heter det så?) i skinn.:love:
Utan är inte skönt.
Men ändå hellre utan än tjocka handskar.
 
Sv: Handskar eller inte?

ALLTID handskar!! har haft för många blåsor genom åren.. kan inte rida utan nu:)!
 
Sv: Handskar eller inte?

Med Roecklvantar känns det inte som du har några handskar på dig. och du slipper blåsorna!
 
Sv: Handskar eller inte?

Jag har alltid handskar på vintern och när jag rider tornerspel
rider utan på sommaren
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 103
Senast: iNHALE
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 585
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 900
Senast: Juli0a
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp