Hår-tråden

Det är så jäkla snyggt!
Jag har tankar på om jag skulle klippa av mig håret, men är så velig. Har just nu löshår i (inte förlängning, bara för att få tjockare hår) och det är jättefint. Ska förmodligen ta ur löshåret och vara utan i iaf en period, funderar på att gå helt åt andra hållet och klippa typ lob eller om jag ska behålla min längd och sen sätta i löshår igen.. Blä så svårt!
 
Det är så jäkla snyggt!
Jag har tankar på om jag skulle klippa av mig håret, men är så velig. Har just nu löshår i (inte förlängning, bara för att få tjockare hår) och det är jättefint. Ska förmodligen ta ur löshåret och vara utan i iaf en period, funderar på att gå helt åt andra hållet och klippa typ lob eller om jag ska behålla min längd och sen sätta i löshår igen.. Blä så svårt!
Jag har lääänge haft extensions. Jag hade kunnat ge ett ben eller två för ett långt svall. Det blev en ond cirkel då jag satte i för att det skulle bli tjockare och då gick mitt egna av mer och mer. Inte snabbt utan med tiden.

Gick till en duktig frisör (hade till och med en buketråd om mitt dilemma). Hon tog av det på längden och det blev en OMG upplevelse! Tjockare, friskare, kul att färga och göra i ordning, går att sätta upp. Jag har märkligt nog känslan av att håret är längre nu än vad det var när det var längre (utan extensions), eftersom det är SÅ mycket tjockare och friskare!
 
Jag har lääänge haft extensions. Jag hade kunnat ge ett ben eller två för ett långt svall. Det blev en ond cirkel då jag satte i för att det skulle bli tjockare och då gick mitt egna av mer och mer. Inte snabbt utan med tiden.

Gick till en duktig frisör (hade till och med en buketråd om mitt dilemma). Hon tog av det på längden och det blev en OMG upplevelse! Tjockare, friskare, kul att färga och göra i ordning, går att sätta upp. Jag har märkligt nog känslan av att håret är längre nu än vad det var när det var längre (utan extensions), eftersom det är SÅ mycket tjockare och friskare!

Har du inga före- och efterbilder? Går i valet och kvalet, tappade mycket hår förra året efter en långdragen infektion i kroppen plus att jag har tunna fina hårstrån. Sen spenderade jag 6 månader utomlands som också gjorde sitt. Är rädd för att klippa av skiten, tänker att det växer ut, men jag vet inte! :crazy:
 
Har du inga före- och efterbilder? Går i valet och kvalet, tappade mycket hår förra året efter en långdragen infektion i kroppen plus att jag har tunna fina hårstrån. Sen spenderade jag 6 månader utomlands som också gjorde sitt. Är rädd för att klippa av skiten, tänker att det växer ut, men jag vet inte! :crazy:
Jo, fast vill helst inte outa mig i tråden/på nätet :D Undrar om man kan skicka bilder via PM, kan kolla det :)
 
Kan inte bestämma mig om jag gillar den här frisyren eller.. inte..?
Är less på mitt hår och då brukar det oftast sluta med att jag klipper av det (axellängd) Och att jag sen ångrar mig för att jag inte passar i kort hår :meh:
Därför kanske den här frisyren vore bra? Långt runt ansiktet men kort i nacken.


IMG_0035.jpg
IMG_0036.jpg
 
Fick mig en fin julklapp och gjorde äntligen något åt håret innan nyår!

Halvdålig före bild, hade låtit håret vila i mer än ett halvår dels på grund av att jag börjat reagera på blekning (:arghh:) och dels för att håret behövde en liten paus. Slängde i turkost lite då och då dock.
AC7B6142-7D56-40D2-B43B-1ECB0C64C4A8_zps5ncrjthu.jpg


Här efter haft blekning i håret i 4 timmar (!!!!)
Mitt hår älskar tydligen blått..
7F1FA9E6-4069-489C-BFF4-95E5C05B504E_zpstmj39ggd.jpg

7B87E0C2-220E-4D5A-9629-F8A6685E3CBA_zpshp11tdnw.jpg


Efter totalt 6 timmar hamnade vi här:
C4E07D43-00CA-49AF-AF13-2C51213D741E_zpsr88mlo5s.png


Så gött att vi hittade en lösning på mitt dilemma med att inte kunna bleka utan att behöva åka till akuten och samtidigt bara vilja färga håret i regnbågsfärger som kräver en ljus bas! :D


Lite dåligt ljus men ungefär såhär såg det ut för en månad sen, ljusnar lite med varje tvätt men tycker det håller bra och det ser inte ut som att färgen blir blaskig utan den blir jämnt ljusare.
267203AD-31D2-4FB3-BBB2-26D61B0FFB78_zpscngotxyc.jpg
 
Senast ändrad:
Fick mig en fin julklapp och gjorde äntligen något åt håret innan nyår!

Halvdålig före bild, hade låtit håret vila i mer än ett halvår dels på grund av att jag börjat reagera på blekning (:arghh:) och dels för att håret behövde en liten paus. Slängde i turkost lite då och då dock.
AC7B6142-7D56-40D2-B43B-1ECB0C64C4A8_zps5ncrjthu.jpg


Här efter haft blekning i håret i 4 timmar (!!!!)
Mitt hår älskar tydligen blått..
7F1FA9E6-4069-489C-BFF4-95E5C05B504E_zpstmj39ggd.jpg

7B87E0C2-220E-4D5A-9629-F8A6685E3CBA_zpshp11tdnw.jpg


Efter totalt 6 timmar hamnade vi här:
C4E07D43-00CA-49AF-AF13-2C51213D741E_zpsr88mlo5s.png


Så gött att vi hittade en lösning på mitt dilemma med att inte kunna bleka utan att behöva åka till akuten och samtidigt bara vilja färga håret i regnbågsfärger som kräver en ljus bas! :D


Lite dåligt ljus men ungefär såhär såg det ut för en månad sen, ljusnar lite med varje tvätt men tycker det håller bra och det ser inte ut som att färgen blir blaskig utan den blir jämnt ljusare.
267203AD-31D2-4FB3-BBB2-26D61B0FFB78_zpscngotxyc.jpg
Det är så snyggt med flera starka färger! Men hur gör man för att underhålla? Annars slänger man ju regelbundet i ngn färgbomb, men hur funkar det när det är så många olika färger?
 
Jag tycker det var snyggt, men OM du egentligen vill ha långt hår så hade jag nog satsat på att toppa det hos frisören och gjort en toning. Ibland behöver det bara livas upp. Håller själv på att spara ut det till långt och har klippt av det till kortkort ett par gånger p.g.a. tristess...

Kan inte bestämma mig om jag gillar den här frisyren eller.. inte..?
Är less på mitt hår och då brukar det oftast sluta med att jag klipper av det (axellängd) Och att jag sen ångrar mig för att jag inte passar i kort hår :meh:
Därför kanske den här frisyren vore bra? Långt runt ansiktet men kort i nacken.


IMG_0035.jpg
IMG_0036.jpg
 
Jag tycker det var snyggt, men OM du egentligen vill ha långt hår så hade jag nog satsat på att toppa det hos frisören och gjort en toning. Ibland behöver det bara livas upp. Håller själv på att spara ut det till långt och har klippt av det till kortkort ett par gånger p.g.a. tristess...

Ja det blir förmodligen att jag gör så. Det är farligt att titta på alla dessa snygga frisyrer på instagram o pinterest :laugh:
 
Passar på att fråga om tips. Någon som vet ett paraben-/ sulfatfritt leave in balsam som även skyddar mot hårfön och plattång? Kan vara på pump eller spray.
Har varit intresserad av Maria Nila men har inte hittat något med balsam i.
 
Passar på att fråga om tips. Någon som vet ett paraben-/ sulfatfritt leave in balsam som även skyddar mot hårfön och plattång? Kan vara på pump eller spray.
Har varit intresserad av Maria Nila men har inte hittat något med balsam i.

Är inte säker, men kolla Hair Defrizzer & Heat Protector coconut från Desert Essence. Kanske också Less is More Tangerine Curl Balm. Och möjligen Lernberger Stafsing Leave in Treatment BB Cream.
 
@MiniLi Jag tycker det är skitsnyggt så jag säger kör på det!

Mitt hår har blivit trassligt, tog de slitna topparna för c:a en månad sedan. Men det har slagit mig, jag börjar ÄNTLIGEN få långt hår igen. (Efter år av sparande, tröttnad, klippt av det och börjat spara igen.)
Kan det vara en anledning? Det trasslar sig främst i nacken. Jag har ju nu tips på leave in balsam jag tänkte testa.
Men är det något ni med långt hår upplever/ vet hur man undviken på bästa sätt. Är ju såklart värst när man vaknar, eller har haft det utsläppt under dagen...
 
@MiniLi Jag tycker det är skitsnyggt så jag säger kör på det!

Mitt hår har blivit trassligt, tog de slitna topparna för c:a en månad sedan. Men det har slagit mig, jag börjar ÄNTLIGEN få långt hår igen. (Efter år av sparande, tröttnad, klippt av det och börjat spara igen.)
Kan det vara en anledning? Det trasslar sig främst i nacken. Jag har ju nu tips på leave in balsam jag tänkte testa.
Men är det något ni med långt hår upplever/ vet hur man undviken på bästa sätt. Är ju såklart värst när man vaknar, eller har haft det utsläppt under dagen...
Fläta på natten är ett knep. Jag har faktiskt sett någon form av sovmössa på Youtube också
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
491
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp