Eller så är det kanske elegant.... :)? Prydligt? Bara för att håret ligger "platt" behöver det ju inte vara fult eller "för jävligt"....
Jag är inte elegant nånstans. Bakåtslickat hår förknippar jag med pryda religiösa kärringar. Nåt i den stilen.

Nu har jag satt på mig ett hårband med hemska svarta paljetter för att hålla håret från ögonen och jag vantrivs rejält. Jag är t.o.m. på dåligt humör.
 
Jag håller med de andra, den vänstra bilden ser inte "slickad" eller platt ut. Så där mycket volym har jag på riktigt bra hårdagar! Så olika det kan vara.

Och jag gillar din panna, tycker du skulle passa jättebra med utväxt lugg. Vi har lite samma ansiktsform och när luggen kommer komma ner till käken blir det jättefint!
 
Jag är inte elegant nånstans. Bakåtslickat hår förknippar jag med pryda religiösa kärringar. Nåt i den stilen.

Nu har jag satt på mig ett hårband med hemska svarta paljetter för att hålla håret från ögonen och jag vantrivs rejält. Jag är t.o.m. på dåligt humör.
Haha....jisses...per din definition är jag är en "pryd, religiös kärring".... :p Nja....kanske inte.... :D
 
Haha....jisses...per din definition är jag är en "pryd, religiös kärring".... :p Nja....kanske inte.... :D
Jag menar att om man stramar upp det med flit så är det över gränsen för mig. Har man tunt hår så går det väl inte att göra på annat sätt.

Jag kan verkligen inte begripa att den vänstra skulle vara bättre. Alla, inklusive @Tranan verkar tycka det :arghh:. Jag hatar det och känner mig väldigt benägen att ta fram saxen.

Varför säljs volymschampo om det inte är snyggt med volym?
 
Jag menar att om man stramar upp det med flit så är det över gränsen för mig. Har man tunt hår så går det väl inte att göra på annat sätt.

Jag kan verkligen inte begripa att den vänstra skulle vara bättre. Alla, inklusive @Tranan verkar tycka det :arghh:. Jag hatar det och känner mig väldigt benägen att ta fram saxen.

Varför säljs volymschampo om det inte är snyggt med volym?
Just nu säljs det förmodligen mer plattänger än volymshampon. ;) Man "ska ha" platt hår nu. Mitt skulle förmodligen behöva cement för att bli platt så jag kör åt motsatt håll istället, gör det så lockigt som möjligt.
 
Just nu säljs det förmodligen mer plattänger än volymshampon. ;) Man "ska ha" platt hår nu. Mitt skulle förmodligen behöva cement för att bli platt så jag kör åt motsatt håll istället, gör det så lockigt som möjligt.
:crazy:

Jag har missat det för jag är totalt ointresserad av mode.
 
Håret ska av. Det är bestämt. Jag står inte ut med "slickad" look. Den högra bilden är tagen 5 augusti, den vänstra idag. På dagens bild ser jag helt förjävlig ut :yuck:.

IMG_20170819_142914.jpg

Jag tycker också att den vänstra ser bättre ut, det ser liksom ut som mer av en frisyr som ramar in ansiktet. Den fluffiga luggen gör lite motsatsen. :)
 
Fan. Jag sitter och känner mig nästan lite hysterisk nu och vill till frisören nu på en gång. Håret är i vägen! Det är nästan i samma läge som den gången jag tog saxen och klippte av hela rasket själv.
 
Jag tycker också att den vänstra ser bättre ut, det ser liksom ut som mer av en frisyr som ramar in ansiktet. Den fluffiga luggen gör lite motsatsen. :)
Den fluffiga luggen är för lång på högra bilden.

Jag har ingen frisyr alls just nu. Det är bara en jävla massa hår oavsett hur jag sätter upp det eller inte.
 
Låt håret bli lite smutsigt. Tag håret och rulla upp det i nacken så att du får en vacker bula i nacken. Rulla nedifrån och upp och utåt. Fäst med små hårspännen.
Du har perfekt hår för denna typ av uppsättning.

Av luggen kan du föna den åt sidan, eller försöka platta ut den på valfritt sätt.
 
Låt håret bli lite smutsigt. Tag håret och rulla upp det i nacken så att du får en vacker bula i nacken. Rulla nedifrån och upp och utåt. Fäst med små hårspännen.
Du har perfekt hår för denna typ av uppsättning.

Av luggen kan du föna den åt sidan, eller försöka platta ut den på valfritt sätt.
Den där instruktionen förstod jag inte. Hur då rulla?

Just nu har jag håret i en knut mitt på huvudet och känner mig som sinnebilden av en elak skolfröken som slår barnen på fingrarna med linjalen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 416
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 500
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 337
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp