Bukefalos 28 år!

Möjligen kan löpträning fungera i ett sånt här läge. Men jag är för fet för sånt.

Du är fin på båda bilderna.
Jag har en vän med tokigt tjockt lockigt hår. Hon har numer en kort page strax nedanför öronen och lugg, vansinnigt snyggt. Jag tycker du ska byta frissa, låt luggen växa och stå ut så länge (du är fin med pannan synlig!) och hitta en frisyr där lockar och volym kommer till sin rätt. Men en helt skötselfri frisyr är svårt.
 
Jag har tunna strån men många. Mina enklaste vardagsfrisyrer är hög tofs, svinrygg och knut. Samtliga gör jag på 1-2 minuter. En svinrygg är lätt, man bara rullar ihop håret och drar i så många hårnålar som man vill.
 
Jag har tunna strån men många. Mina enklaste vardagsfrisyrer är hög tofs, svinrygg och knut. Samtliga gör jag på 1-2 minuter. En svinrygg är lätt, man bara rullar ihop håret och drar i så många hårnålar som man vill.
Svinrygg med Magianas och min hårkvalité? Tror inte det är möjligt. Hår behöver vara lite medgörligt för att gå med på svinrygg. Vi har ett alldeles för självständigt hår.
 
Svinrygg med Magianas och min hårkvalité? Tror inte det är möjligt. Hår behöver vara lite medgörligt för att gå med på svinrygg. Vi har ett alldeles för självständigt hår.

Attans. Det som är så praktiskt. Kan du testa lite för studiens skull? P-p-please?
Men jag inser att det kan vara svårt, min kompis har hår som en shettis-svans i mängd och grovlek på stråna.
 
Den högra bilden ser du ut som en galen proffesor och vänstra lite tråkig frisyr ;). Jag har lika hopplöst hår så jag vet frustrationen.

Ha inte lugg då det är fruktansvärt tålamodsprövande och så fort det är lite fuktigt i luften är hela frisyren förstörd. Du har en fin panna så den ska du inte vara rädd att visa :).

Frisyren på vänstra bilden blir lite tråkig då det inte händer så mycket. Testa att göra något litet så att det inte bara hänger. Tex en klämma som du säger bara glider av. Mina försvinner om jag har hela håret i klämma men funkar hyfsat om bara en liten del är i klämmande. Tex en frisyr som jag tycker är ganska snygg och väldigt enkel är att ta lite hår framifrån (nu har du iofs lugg så denna frisyr kanske är svår att få till snyggt just nu) men du tar alltså lite hår från båda sidorna och klämmer ihop båda bak.

Som ditt hår ser ut just ny skulle jag bara stå ut tills det växt ut. Köp kepsar eller en hatt. Snart är det vinter och det bästa med vintern är ju att då är det helt ok att ha mössa både inne och ute :D.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Det också?

Det är allt ett misärliv du har just nu ;)
Jag har för högt BMI och det märks när jag rör mig.
Den högra bilden ser du ut som en galen proffesor och vänstra lite tråkig frisyr ;). Jag har lika hopplöst hår så jag vet frustrationen.

Ha inte lugg då det är fruktansvärt tålamodsprövande och så fort det är lite fuktigt i luften är hela frisyren förstörd. Du har en fin panna så den ska du inte vara rädd att visa :).

Frisyren på vänstra bilden blir lite tråkig då det inte händer så mycket. Testa att göra något litet så att det inte bara hänger. Tex en klämma som du säger bara glider av. Mina försvinner om jag har hela håret i klämma men funkar hyfsat om bara en liten del är i klämmande. Tex en frisyr som jag tycker är ganska snygg och väldigt enkel är att ta lite hår framifrån (nu har du iofs lugg så denna frisyr kanske är svår att få till snyggt just nu) men du tar alltså lite hår från båda sidorna och klämmer ihop båda bak.

Som ditt hår ser ut just ny skulle jag bara stå ut tills det växt ut. Köp kepsar eller en hatt. Snart är det vinter och det bästa med vintern är ju att då är det helt ok att ha mössa både inne och ute :D.
Jag är hellre galen än tråkig.
 
Den där instruktionen förstod jag inte. Hur då rulla?

Just nu har jag håret i en knut mitt på huvudet och känner mig som sinnebilden av en elak skolfröken som slår barnen på fingrarna med linjalen.
Åhhh jag önskar jag kunde lägga upp en bild men jag vet inte hur man gör...
 
Tex en frisyr som jag tycker är ganska snygg och väldigt enkel är att ta lite hår framifrån (nu har du iofs lugg så denna frisyr kanske är svår att få till snyggt just nu) men du tar alltså lite hår från båda sidorna och klämmer ihop båda bak.

Exakt den frisyren var det jag menade med hockeyfrilla tidigare. Det blir för mycket fluff nertill, om man inte har platt och tunt hår.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 441
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 548
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 400
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp