Den fluffiga luggen är för lång på högra bilden.

Jag har ingen frisyr alls just nu. Det är bara en jävla massa hår oavsett hur jag sätter upp det eller inte.

Förresten, i ett försök av att bemöta att du tycker att håret känns i vägen hur du än gör. Om vi bortser ifrån att du känner dig som nidbilden av en sträng skolfröken i en knut, så måste det väl ändå vara den frisyren som är mest praktisk för en dag utomhus överhuvudtaget (bortsett från rakat hår) och som är absolut minst i vägen?
 
Förresten, i ett försök av att bemöta att du tycker att håret känns i vägen hur du än gör. Om vi bortser ifrån att du känner dig som nidbilden av en sträng skolfröken i en knut, så måste det väl ändå vara den frisyren som är mest praktisk för en dag utomhus överhuvudtaget (bortsett från rakat hår) och som är absolut minst i vägen?
Den är mest praktisk för tillfället ja. Men jag hatar det och jag är på dåligt humör. Det går inte att snickra när man är arg för då blir det fel. Så jag får absolut inget gjort idag. (Och jag som har så ont om tid jämt borde verkligen sätta fart.) Dessutom kan jag inte ha knut när jag ska rida så det är ingen bra vardagsfrisyr heller.
 
Håret ska av. Det är bestämt. Jag står inte ut med "slickad" look. Den högra bilden är tagen 5 augusti, den vänstra idag. På dagens bild ser jag helt förjävlig ut :yuck:.

IMG_20170819_142914.jpg
I den svarta tröjan ser håret jättebra ut. I den vita tröjan står håret åt alla håll, som om du just rullat ur sängen. Det är mycket, mycket bättre som du har det nu.
 
Jag tror att du behöver yoga och lugna ner dig!

Det här är ju ett värre i-landsproblem än när min iphone totalkraschade för ett par veckor sedan. (Fick en ny igår :love:)
Möjligen kan löpträning fungera i ett sånt här läge. Men jag är för fet för sånt.
 
Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle låta luggen växa ut så att det sen kunde klippas tillsammans med resten av håret. Jag har haft lugg sedan barnsben och oftast långt hår. Jag köpte inte frisörens idé men tänkte jag skulle ge det en chans så jag har låtit luggen växa. Nu håller jag på att bli galen över det. Luggen är ivägen jämt och går inte att sätta upp, åtminstone inte så att det blir snyggt. Uppsättningen måste dessutom klara av att man sätter en ridhjälm på huvudet. Jag fullkomligt hatar att ha håret slickat bakåt på något sätt så hårband, hårspännen och sånt skit går bort. Att ha det utsläppt är inte heller ett alternativ. Att sätta luggen bakom örat går inte än och är ändå inget alternativ för det ligger inte kvar när det blåser eller när jag böjer mig ner.

Längden på resten av håret blev inte heller bra vid klippningen. Det går till skuldrorna ungefär. Att sätta upp i fläta går inte bra. Jag har tjockt hår och det blir bara en stubbe på några centimeter. Hästsvans går inte heller bra. Jag tycker att en hästsvans ska sitta högt upp men där stör den när jag kör bil då den tar emot nackstödet och när jag ska ha på mig ridhjälmen så är den också ivägen. Hästsvans i nacken är fult och för varmt på sommaren.

Det borde ju finnas massor av alternativa frisyrer i stället för ett hopplöst halvlångt hår som är i vägen och dessutom inte går att sätta upp så det är både snyggt och praktiskt. Förslag? Håret är tjockt, ganska rakt men lite vågigt framtill. Enda kravet är att det ska vara praktiskt och lättskött.

Men herrejävlar så negativ du är i alla inlägg? Raka av dig håret då om du stör dig eller klipp lugg igen?

Terrorn herjar, människor dör och du är överjävligt gnällig pga håret? :wtf:
 
Kort, uppklippt med lugg måste ju vara det ultimata om nu långt hår är bara pest och pina oavsett vad du gör med det.
 
Den är mest praktisk för tillfället ja. Men jag hatar det och jag är på dåligt humör. Det går inte att snickra när man är arg för då blir det fel. Så jag får absolut inget gjort idag. (Och jag som har så ont om tid jämt borde verkligen sätta fart.) Dessutom kan jag inte ha knut när jag ska rida så det är ingen bra vardagsfrisyr heller.

Det är inte så besvärligt att ändra uppsättningen när en hjälm ska på och av tycker jag? Och jag förstår känslan av att haka upp sig på något, som håret, och att det bara är felfelfel och det är svårt att koncentrera sig på annat en dålig dag, så jag säger inget om det. Men rent allmänt: Låt längderna växa ut så du blir bekväm med längden på en fläta och klipp luggen kort. Tror det kan bli väldigt dumt om du tänker dig en kortare frisyr som ska hållas efter, för det blir alltid ett skede där det är mer i vägen när det blir lite för långt. :)
 
Nåja, utseendefixering borde inte vara främmande för dig?

Absolut inte! Jag vet nog vad de flesta tänker efter ett sånt inlägg av mig.
Det är helt okej!
Men befinner man sig i Spanien och marknaderna är avspärrade med polisbilar så att ingen skall kunna ramma rätt in i gångarna så blir allt väldigt nära kan jag säga!
 
Håret ska av. Det är bestämt. Jag står inte ut med "slickad" look. Den högra bilden är tagen 5 augusti, den vänstra idag. På dagens bild ser jag helt förjävlig ut :yuck:.

IMG_20170819_142914.jpg
Jag sällar mig till kören.

På en högra ser du inte klok ut ;). Medan på den vänsta är du SNYGG!
Den högra är "vanskött risigt hår" eftersom den utväxta luggen spretar och och den vänstra är verkligen en frisyr. :up:

Men jag vet hur det är att inte själv ha samma åsikt om sitt utseende som andra har. Man är van vid att se ut på ett speciellt sätt och då blir allt som är annorlunda väldigt konstigt. Man känner inte igen sig i spegeln helt enkelt.
 
Senast ändrad:
@Vogue Om du nu är så ledsen över Barcelona och inte tycker att någon annan får tänka på annat, varför sitter du och läser ytliga trådar om hår för då? :confused:

Vänd på det. Här sitter du och hackar på nätet när det finns terror i världen och människor dör?
 
Absolut inte! Jag vet nog vad de flesta tänker efter ett sånt inlägg av mig.
Det är helt okej!
Men befinner man sig i Spanien och marknaderna är avspärrade med polisbilar så att ingen skall kunna ramma rätt in i gångarna så blir allt väldigt nära kan jag säga!
Visst. Men du behöver ju inte gorma och svära åt Magiana för det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 416
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 500
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 329
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Sitter och sover + torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp