Bukefalos 28 år!

Håret ska av. Det är bestämt. Jag står inte ut med "slickad" look. Den högra bilden är tagen 5 augusti, den vänstra idag. På dagens bild ser jag helt förjävlig ut :yuck:.

IMG_20170819_142914.jpg

Jag förstår verkligen hur det känns när frisyren känns FEL och det stör så att det kryper i hela kroppen. Outhärdligt. Din frisyr = ditt beslut.

Men du ser verkligen snygg ut på den vänstra bilden. Riktigt snygg. Sofistikerad och bildad, väldigt kvinnlig. Och det är en mjuk look, inte en stram häxlook. Om du pallar att hänga i tills luggen är helt utväxt behöver du inte ha en särskilt stram fläta för att ha håret på plats.

Tror du att det skulle funka med en scarf eller schalett om håret när du jobbar i trädgården? Och ett hårnät under hjälmen när du rider?
 
Jag förstår verkligen hur det känns när frisyren känns FEL och det stör så att det kryper i hela kroppen. Outhärdligt. Din frisyr = ditt beslut.

Men du ser verkligen snygg ut på den vänstra bilden. Riktigt snygg. Sofistikerad och bildad, väldigt kvinnlig. Och det är en mjuk look, inte en stram häxlook. Om du pallar att hänga i tills luggen är helt utväxt behöver du inte ha en särskilt stram fläta för att ha håret på plats.

Tror du att det skulle funka med en scarf eller schalett om håret när du jobbar i trädgården? Och ett hårnät under hjälmen när du rider?

Jag håller med.

Kan varmt rekommendera en buff till håret under de stunder man inte behöver se civiliserad ut. Såå skönt.
 
Det har jag med just nu. Icke desto mindre: om jag varit så missnöjd och förbannat med allt som du är just nu hade jag köpt mig en kopiös påse lösgodis och försjunkit i någon bra serie. Löser inga frisyrproblem men man mår fan så mycket bättre av det.
Tyvärr är hårproblemet bara toppen av isberget. Så det krävs nog annat.
 
Alla kommentarer om att håret på den vänstra bilden ser bra ut, får mig att må dåligt. Det innebär att hur jag än gör med håret så kommer det alltid att vara fult.
 
Hur får du det till att alla andra tycker att det är fult med lugg oavsett längd?

Ha håret som du vill. Folk här säger bara att där du tycker att det ser förjävligt ut tycker de att det ser fint ut. Det är allt.
Inte bara.
@Magiana Det känns som att det måste vara nåt annat som är problemet än att några bukefalister sa att du var fin i håret på den vänstra bilden?
Det sa jag ju tidigare att det var.
 
Alla kommentarer om att håret på den vänstra bilden ser bra ut, får mig att må dåligt. Det innebär att hur jag än gör med håret så kommer det alltid att vara fult.

Nej. Det spelar ingen roll hur många som säger att vänstra bilden är fin om den bilden skaver med din bild av dig själv och gör dig obekväm. Om du känner att du är mest du med lugg så ska du ha det. Om det gör dig bekväm så är det finast.

Du tycker att vänster är fult. Att vi tycker att vänster är fint betyder inte att höger är fult.
 
Jag har hög panna, högre än dig :) och jag har håret lite som jag har lust med för tillfället, dock gillar jag att ha långt hår, men luggen, den är föränderlig.
Ibland klipper jag rak lugg, ibland sned lång lugg, ofta uppsatt lugg eller låter all lugg växa ut och vara lika lång som håret.
Att lägga volym uppåt minskar intrycket av att man har hög panna - om man besväras av det -.
Om jag sparar ut luggen får den sitta fast med hårnålar uppe på huvudet tills den är lång nog att hänga ner.

Har långt hår som jag oftast har i en hög tofs eller fläta. Tofsen stör som du säger vid bilkörning, men då drar jag ner snodden en bit och sätter om tofsen igen när jag kliver ur bilen, tar inte mer än några sekunder.
Vid ridning har jag fläta och sätter upp eventuell lugg med hårnålar.

Jag har en gammal granne som i min ungdom sa något i stil med att hög panna kunde ses som kungligt /förnämt.
Den positiva synen på hög panna brukar jag tänka på om jag irriterar mig på den någon gång :)
 
För att jag tycker det är fult när håret ligger bakåt men alla andra tycker det är fult med lugg, oavsett längd.

Jag har inte hört någon som tycker att lugg är fult? Jag tyckte att du var fin även på högra bilden. Men vad jag eller andra tycker spelar ju ingen roll, det är ditt hår och det är du som ska trivas i det!
 
Alla kommentarer om att håret på den vänstra bilden ser bra ut, får mig att må dåligt. Det innebär att hur jag än gör med håret så kommer det alltid att vara fult.
Jag förstår nog inte riktigt vad du vill här :confused:??? I första inlägget bad du om frisyrtips, men det är inte okej att ha åsikter om hur du ser ut i olika frisyrer? Jag fattar nog ingenting....

MEN, som flera redan sagt, strunta helt i vad vi (och andra) tycker och kör på en frisyr som du själv vill ha och som du tycker att du passar i. Det är ditt hår!
 
För att jag tycker det är fult när håret ligger bakåt men alla andra tycker det är fult med lugg, oavsett längd.
Men.... näe?

Lugg är väl skitsnyggt - kolla bara på de bilder @tornblomma lagt ut!

Det vi kommenterat är att du inte gillar att visa pannan, att du tycker att det "släta" håret är katastrof. Vilket flera av oss inte hållit med om

Inte har vi väl sagt att lugg är fel?? Flera av oss har ju sagt att du bör klippa lugg igen om du gillar det?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 447
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 566
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 427
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp