Bukefalos 28 år!

Inte har vi väl sagt att lugg är fel?? Flera av oss har ju sagt att du bör klippa lugg igen om du gillar det?
Fast det var väl du som sa att hon inte såg klok ut på luggbilden, att det var vanskött och risigt hår? Det kan nog göra vem som helst ledsen om det är den frisyr man gillar bäst, oavsett hur många ;) du lägger till.
 
Fast det var väl du som sa att hon inte såg klok ut på luggbilden, att det var vanskött och risigt hår? Det kan nog göra vem som helst ledsen om det är den frisyr man gillar bäst, oavsett hur många ;) du lägger till.
Att luggen ser vanskött och risig ut är ju för att luggen är för lång. Jag klipper den vanligen innan den täcker ögonen.
 
Fast det var väl du som sa att hon inte såg klok ut på luggbilden, att det var vanskött och risigt hår? Det kan nog göra vem som helst ledsen om det är den frisyr man gillar bäst, oavsett hur många ;) du lägger till.
Det var inte lugg?
Det här är lugg.
297eb2ab95daeb872d57b3e7f110b6ee.jpg


Det är snyggt!
 
Fult.

Och mitt hår kommer aldrig att ligga så rakt. Jag gillar inte att ha rakt hår. Det är tråkigt.
OK

Men vet du - jag tycker att du ska gå tillbaka till det som funkade förut - lugg.

Det är ju så det funkar för de flesta av oss. vi testar något annat. Ibland blir det bra.Ibland blir det ...ähum.. mindre bra ;)

Som jag sa förut. Ta saxen. Klipp.
Jag tror du kommer att bli lättad.
 
OK

Men vet du - jag tycker att du ska gå tillbaka till det som funkade förut - lugg.

Det är ju så det funkar för de flesta av oss. vi testar något annat. Ibland blir det bra.Ibland blir det ...ähum.. mindre bra ;)

Som jag sa förut. Ta saxen. Klipp.
Jag tror du kommer att bli lättad.
Jag vill inte riktigt tillbaka till det gamla heller. Det finns inte bara två frisyrer - med lugg eller utan lugg.

Tidigare har det varit "långt hår med lugg", vilket jag inte anser är en riktig frisyr. Jag är trött på det långa håret och nuvarande längd funkar inte heller. Men jag vill inte ha pottfrilla heller, där rubbet är avklippt vid nacken, typ så här:

20170820_110123.jpg

(Ja, det är jag på bilden.)
 
Kan du inte ha något sånt här tills du vet vad du vill göra med håret? Om problemet just nu är att lugg mm är i vägen så borde detta hjälpa.

il_340x270.1089282444_5825.jpg
Jag får nog sätta en sjal runt hela huvudet. Jag har dålig tolerans för löst hår över nacke och rygg. Frågan är var jag ska hitta en sjal utan att behöva lämna hemmet.
 
Jag får nog sätta en sjal runt hela huvudet. Jag har dålig tolerans för löst hår över nacke och rygg. Frågan är var jag ska hitta en sjal utan att behöva lämna hemmet.
Klipp sönder en gardin?

;)

Du kanske kan ge dig till tåls tills du har möjlighet att köpa något att ha på huvudet?
 
Ja, då har jag väl ful frisyr då, med lugg :(
:D

Nä.
Jag tycker att lugg är fint - två av mina vänner är skitfina i sin lugg.
Men TS gillar inte lugg. Det betyder väl inte att just du är ful i lugg??

Du borde vara klok nog att begripa att det finns lika många åsikter som det finns människor?
 
:D

Nä.
Jag tycker att lugg är fint - två av mina vänner är skitfina i sin lugg.
Men TS gillar inte lugg. Det betyder väl inte att just du är ful i lugg??

Du borde vara klok nog att begripa att det finns lika många åsikter som det finns människor?
Det finns inte bara ett utseende på lugg. Om det ser bra ut eller inte beror på hur den ser ut och vem den sitter på. Jag skulle inte vilja ha luggen som visades på bilderna. På mig blir det inte bra.

Eller gå wild and crazy och bestäm måtten själv?

Nu börjar det verkligen låta som att det du skrev tidigare stämmer: att din hårkris bara är toppen på ett isberg. Det här handlar nog om hur du mår i stort, och det är nog det du behöver försöka ta itu med.
Jag väntar på en tid på VC. Drygt en vecka kvar.
 
Jag vill inte riktigt tillbaka till det gamla heller. Det finns inte bara två frisyrer - med lugg eller utan lugg.

Tidigare har det varit "långt hår med lugg", vilket jag inte anser är en riktig frisyr. Jag är trött på det långa håret och nuvarande längd funkar inte heller. Men jag vill inte ha pottfrilla heller, där rubbet är avklippt vid nacken, typ så här:

20170820_110123.jpg

(Ja, det är jag på bilden.)
Bild från @tornblommas blogg. Nog är väl detta en frisyr?
20430120_10155870151667448_1425158774580797273_n.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 472
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 588
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 484
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp