Hästfilmer för små barn.

FadeAway

Trådstartare
Vad finns det för filmer förutom Spirit för den var nog ärligt talat det sämsta jag någonsin sett. Då jag har små barn så är kravet svenskt tal.
 
Spirit tyckte jag om väldigt mycket när jag var liten och när jag såg den för några månader sedan så grät jag. :O Men lycka till! :)

Mina barn tyckte den var urtråkig. Jag kollade på den i vuxen ålder och förstår den inte alls. Han är liksom den enda hästen som pratar och det känns som långa monologer bara. Varför kan han inte prata med andra? Det är konstant massa avsked och långa transportsträckor med ballader. Det funkar inte alls för mina barn på två, fyra och sex år.

My little pony känner vi till och har både filmen och nya säsongerna. :)
 
Min son på 3 år gillar serien "Spirit - riding free" som finns på Netflix. Samma häst men lite andra karaktärer i övrigt. Sen kollar vi ibland på en annan serie som heter Free Rein som också finns på Netflix, men där tror jag målgruppen egentligen är något äldre barn/ungdomar.

Långfilmer vet jag tyvärr inte så många. Finns ju klassiker som Black Beauty, Flicka osv men för att uppskatta dom tror jag man behöver vara lite äldre, iaf typ 7-8 år.
 
Vi var inte gamla när vi kollade på Black Beauty. Finns ju både den "vanliga" versionen (svenskt tal) och vi hade någon tecknad variant också. Sherdil finns ju också, och är svensk, men det är väl kanske för lite större barn/tonåringar.
 
Finns en tecknad version av black beauty som jag tyckte om som barn, även spirit var och är jätte bra! Har du låtit dina barn titta på spirit även fast du inte gillar den?
Sen finns det nya tecknade serier om hästar, filmer fina inte jätte många för yngre barn tycker jag. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag och min snart 8-åriga hästtjej ska ha filmkväll. Hon vill se hästfilm. Vad har ni för tips på vettiga? Spirit har vi sett.
Svar
12
· Visningar
1 138
Senast: Lingon
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
837
Senast: WildWilma
·
  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: Filmare UR
·
Samhälle Det gick förbi två små barn utanför mitt köksfönster mitt i natten klockan tre(!?). Grejen är att jag bor i ett torp mitt ute i skogen...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 796
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp