Två små barn mitt i natten?

Jo det hade nog jag gjort om det var jag eller fångat fatt på dem. Istället för att göra inlägg på nätet.
Ja det var det jag menade.
Givetvis blir det rubriker om barnen fortsatt är försvunna när föräldrarna vaknar, men jag hade, oavsett om jag funderat på dröm eller paralys eller ej, ringt polisen eftersom barn inte ska vara ute den tiden, de kan ju vara ute, som mina syskonbarn, och de behöver hjälp i så fall så de kommer till trygga händer och inte råkar ut för något i väntan på att föräldrar ska vakna på morgonkvisten.

Det kan ju vara en dröm eller en paralys och har man då ringt polisen har ju ingen skada skett tänker jag. Är det verkligt och det faktiskt är barn på vift så kommer de i säkra händer istället för att råka ut för något.
 
Jag tror nog att 2 småbarn som mitt i natten försvunnit ute till skogs, skulle ge rubriker. Oavsett nationalitet.

Det förutsätter ju att någon vet att barnen försvunnit just till skogs, men det finns barn som antas gått under jorden tillsammans med sina föräldrar vid exempelvis utvisning eller att antagandet görs om att barns släktingar tagit med sig barnen någonstans osv. Så att barn försvinner behöver inte i polisens eller pressens mening vara ensamma småbarn på vift, är vad jag menar, och om det då är just ensamma småbarn på vift och antaganden som ovan gjorts så är det inte säkert att det letas efter dem i den grad som skulle behövas. Polis och press kan tro att annat ligger bakom. Är det barn som campat med sina föräldrar och plötsligt är borta och det är föräldrarna som anmält dem försvunna är det ju större sannolikhet att det letas, och skrivs.
 
Nu har jag kollat vad sömnparalys är och förlamad var jag inte. I så fall gick jag i sömnen och det är i så fall inte första gången. Min sambo hörde ett stort brak och det lät som om jag ramlade på golvet och det är inget jag kommer ihåg själv.
 
Nu har jag kollat vad sömnparalys är och förlamad var jag inte. I så fall gick jag i sömnen och det är i så fall inte första gången. Min sambo hörde ett stort brak och det lät som om jag ramlade på golvet och det är inget jag kommer ihåg själv.

Sömnparalys är egentligen ett slarvigt begrepp för vad man egentligen menar är hypnagoga/hypnopompa hallucinationer. De uppstår ofta i samband med sömnparalys så det är därför man slänger ihop begreppen men man kan ha sömnparalys utan att hallucinera och man kan hallucinera utan att ha sömnparalys också. Mao, att vara paralyserad är inte ett måste för att se/höra/känna konstigheter i samband med sömnen.

På temat att de känns verkliga så kan jag intyga det, i egen fall har de dock inte gått att missta för någonting verkligt 👻🧟‍♂️
 
Sömnparalys är egentligen ett slarvigt begrepp för vad man egentligen menar är hypnagoga/hypnopompa hallucinationer. De uppstår ofta i samband med sömnparalys så det är därför man slänger ihop begreppen men man kan ha sömnparalys utan att hallucinera och man kan hallucinera utan att ha sömnparalys också. Mao, att vara paralyserad är inte ett måste för att se/höra/känna konstigheter i samband med sömnen.

På temat att de känns verkliga så kan jag intyga det, i egen fall har de dock inte gått att missta för någonting verkligt 👻🧟‍♂️
Jag har upplevt både förlamande sömnparalys OCH upplevelser i halvvaket tillstånd som jag trott var verkliga (min man brukade väcka mig och dra tillbaka mig i sängen...). Jag kunde t.ex. se en jättespindel i sovrumsgardinen och vara helt övertygad om att den fanns där, försöka hitta den så jag kunde bli av med den. Jag kunde försöka få med min man ut ur sovrummet i panik eftersom taket började sänkas och hota att krossa oss. Eller ha golvet täckt av svart olja! Allt var otroligt verkligt, jag var i ett tillstånd mellan sömn och vakenhet och betedde mig som om jag var vaken. Detta var under en tid då jag var stressad och kände mig låst i en kvävande livssituation.
 
Jag har upplevt både förlamande sömnparalys OCH upplevelser i halvvaket tillstånd som jag trott var verkliga (min man brukade väcka mig och dra tillbaka mig i sängen...). Jag kunde t.ex. se en jättespindel i sovrumsgardinen och vara helt övertygad om att den fanns där, försöka hitta den så jag kunde bli av med den. Jag kunde försöka få med min man ut ur sovrummet i panik eftersom taket började sänkas och hota att krossa oss. Eller ha golvet täckt av svart olja! Allt var otroligt verkligt, jag var i ett tillstånd mellan sömn och vakenhet och betedde mig som om jag var vaken. Detta var under en tid då jag var stressad och kände mig låst i en kvävande livssituation.

Jag hade också mina under en stressad och låst situation i livet. Dock alltid kopplade till paralys i mitt fall men fy, det var diverse röster och varelser. Saknar dem verkligen inte sas :D
 
Jag såg dem genom köksfönstret i belysningen från farstukvisten. Nästa minne är att jag försöker gå upp till sovrummet på andra våningen i mörkret och jag hittar inte dörren och då upptäcker jag att jag är på väg in i klädhängaren och förstår att jag redan är i sovrummet. Sedan väcker jag sambon och han tittar ut genom sovrumsfönstret. Där kan de inte vara säger jag och han går ut i hallen och tittar i ett fönster åt andra hållet men ser inget.
Utifrån minnet verkar du ju ha sovit när du gick in i sovrummet, varför skulle du ha varit vaken innan du famlade runt i sovrummet? Varför var du ens i köket och tittade ut i fönstret? Kan du inte svara på det har du antagligen inte varit vaken. Du har drömt och gått i sömnen, har svårt att tro att du sett något verkligt.
 
Jag såg dem genom köksfönstret i belysningen från farstukvisten. Nästa minne är att jag försöker gå upp till sovrummet på andra våningen i mörkret och jag hittar inte dörren och då upptäcker jag att jag är på väg in i klädhängaren och förstår att jag redan är i sovrummet. Sedan väcker jag sambon och han tittar ut genom sovrumsfönstret. Där kan de inte vara säger jag och han går ut i hallen och tittar i ett fönster åt andra hållet men ser inget.
Låter som en dröm eller att du var halvvaken och ”såg” nåt.
Du var alltså nere i köket kl 3 på natten (brukar du vara det?) eller drömde du att du var där?
Du behöver inte svara, jag bara frågar för att ge ett annat perspektiv.
 
Jag var i köket och tog en macka för jag var hungrig och det är jag ganska säker på att jag har gjort. Jag springer också till badrummet varje natt (ful ovana) och då passerar jag köket.
 
Jag var i köket och tog en macka för jag var hungrig och det är jag ganska säker på att jag har gjort. Jag springer också till badrummet varje natt (ful ovana) och då passerar jag köket.
Om du ser ett par ungar ute vid den tiden så varför gick du inte ut och tog in dem?
 
Jag blev rädd. Tänkte att det var en hel stöldliga där ute, därför hämtade jag sambon först.
 
Jag blev rädd. Tänkte att det var en hel stöldliga där ute, därför hämtade jag sambon först.
Barn i den ålder du angav (ca 6 år) är små, riktigt små på håll. I den åldern kan de omöjligt tas för att vara hotfulla eller som del av en stöldliga. Låter som du beskriver betydligt äldre barn (tonåringar).

Vill tro (hoppas) att vuxna människor rätt reflexmässigt söker upp så små barn om man ser dem i konstiga miljöer, som mitt i natten.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 672
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 809
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp