Två små barn mitt i natten?

I min senaste, vad jag antar var en sömnparalys (om än inte en klockren sådan, har dem lite då och då) så såg jag en ung tjej (20-års åldern) stå i hörnet i mitt sovrum. Allt var verkligt. Sovrummet såg ut EXAKT som det gjorde när jag somnade, osv. Bara tjejen som var avvikande.
Jag tycker det du beskriver låter likt en sömnparalys.
 
Två av mina syskonbarn, då runt 5 och 8 år gamla gick ut i en stad helt själv mitt i natten när deras pappa sov. De vill gå till deras mamma (min syster). Någon hittade dem efter en stund mitt i stan, och ringde polisen. Pappan själv visste ju inget eftersom han sov, barnen själv hade låst upp ytterdörren och gått ut.

Jag har svårt att se att det ska bli stora rubriker om barn som försvunnit mitt i natten när ingen märker att de är borta och de som ser dem bara vänder ryggen till och inte tar det på allvar? Det skulle inte märkas förrän flera timmar senare när de vuxna i så fall vaknar.
 
Jag har svårt att se att det ska bli stora rubriker om barn som försvunnit mitt i natten när ingen märker att de är borta och de som ser dem bara vänder ryggen till och inte tar det på allvar? Det skulle inte märkas förrän flera timmar senare när de vuxna i så fall vaknar.
Du tror inte att de vuxna vaknat för länge sen vid det här laget och märkt att barnen är borta?
 
Två av mina syskonbarn, då runt 5 och 8 år gamla gick ut i en stad helt själv mitt i natten när deras pappa sov. De vill gå till deras mamma (min syster). Någon hittade dem efter en stund mitt i stan, och ringde polisen. Pappan själv visste ju inget eftersom han sov, barnen själv hade låst upp ytterdörren och gått ut.

Jag har svårt att se att det ska bli stora rubriker om barn som försvunnit mitt i natten när ingen märker att de är borta och de som ser dem bara vänder ryggen till och inte tar det på allvar? Det skulle inte märkas förrän flera timmar senare när de vuxna i så fall vaknar.
När de vuxna vaknar och saknar barnen brukar rubrikerna komma.
 
Givetvis, men mycket kan hända små barn på flera timmar mitt i natten.
Vore inte det bästa att rent faktiskt ringa polisen om man ser två barn ensamma mitt i natten? Istället för att låta tiden gå tills föräldrarna vaknar och efterlyser dem?
Jo det hade nog jag gjort om det var jag eller fångat fatt på dem. Istället för att göra inlägg på nätet.
 
Jag har inga barn själv så jag har svårt att avgöra ålder. Men kanske nätt o jämnt börjat skolan, kanske? Jag gick upp och väckte min sambo fast jag var ganska borta hittade först inte sovrummet för att sedan vara inne i det. Min sambo gick och kollade i fönstren men såg inget.
Barnen såg inte stressade ut utan den ena visade något som han höll i handen för den andre.
Jag kan gå i sömnen när jag har tagit sömntabletter, därför tar jag inga sömntabletter längre.
Låg du i sängen/soffan när du såg dem utanför? Är det fysiskt möjligt att göra det menar jag (ser man ut genom fönstret till platsen där du såg dem när man ligger ner?). Eller var du uppe och vaken och såg dem utanför?

Vid sömnparalys kan man inte röra på sig, kunde du det?
 
Jag såg dem genom köksfönstret i belysningen från farstukvisten. Nästa minne är att jag försöker gå upp till sovrummet på andra våningen i mörkret och jag hittar inte dörren och då upptäcker jag att jag är på väg in i klädhängaren och förstår att jag redan är i sovrummet. Sedan väcker jag sambon och han tittar ut genom sovrumsfönstret. Där kan de inte vara säger jag och han går ut i hallen och tittar i ett fönster åt andra hållet men ser inget.
 
Jag såg dem genom köksfönstret i belysningen från farstukvisten. Nästa minne är att jag försöker gå upp till sovrummet på andra våningen i mörkret och jag hittar inte dörren och då upptäcker jag att jag är på väg in i klädhängaren och förstår att jag redan är i sovrummet. Sedan väcker jag sambon och han tittar ut genom sovrumsfönstret. Där kan de inte vara säger jag och han går ut i hallen och tittar i ett fönster åt andra hållet men ser inget.
Låter som en dröm.
 
Nyfiken på om du kollat efter fotspår, men på beskrivningen låter det som en dröm fast känner om det händer igen, ring polisen direkt.
 
Beroende på underlag kan du gå ut och kolla om du ser något spår efter dem. Fotavtryck eller annat

Nyfiken på om du kollat efter fotspår, men på beskrivningen låter det som en dröm fast känner om det händer igen, ring polisen direkt.
Försökte svara men det hände något. Har kollat efter spår men inte hittat något. Dock är marken inte spårvänlig.
 
Givetvis, men mycket kan hända små barn på flera timmar mitt i natten.
Vore inte det bästa att rent faktiskt ringa polisen om man ser två barn ensamma mitt i natten? Istället för att låta tiden gå tills föräldrarna vaknar och efterlyser dem?
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 672
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 809
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp