Hemmafruar utan barn?

Fast jag tycker inte att TS dömt någon alls i det här fallet faktiskt - det är din och andras tolkning. Hon säger att HON kommer att vara hemma i vinter och att de HON sett inte har verkat trivas med tillvaron. Jag uppfattar det mer som om hon är orolig för att själv bli uttråkad och vill ha idéer om vad man kan hitta på.

Uppenbarligen är jag inte ensam om min "tolkning".
 
Jag känner mig ganska så fast i något som jag inte riktigt har valt själv.

När jag tittar på hemmafruar omkring mig så ger det då definitivt ingen ljus och ledning i det hela.
De är sura, griniga och verkar mycket otillfredsställda i sina liv.
Så det är inte direkt uppmuntrande.

Så välj något annat då? Måste du klanka ner på andra kvinnor för det? Så himla otrevligt inlägg, ärligt talat.
 
@Inte_Ung Det här är din tredje eller fjärde tråd på ämnet. Vad tror du att du ska få fram här som inte kommit fram i dina tidigare trådar?
Tips om vad jag kan göra i vinter och förklaring till varför de hemmafruar som jag träffat på verkar så olyckliga.
Nu så är visserligen de som jag har stött på inte så stadda i kassa vilket kan påverka.
Alltså jag känner ingen hemmafru som verkar att ha det bra.
Så illa är det.
 
Tips om vad jag kan göra i vinter och förklaring till varför de hemmafruar som jag träffat på verkar så olyckliga.
Nu så är visserligen de som jag har stött på inte så stadda i kassa vilket kan påverka.
Alltså jag känner ingen hemmafru som verkar att ha det bra.
Så illa är det.

Pro tip: prata med dem.

Jag har lovat det här så det måste jag stå för.
Det är viktigt på en massa andra sätt.

Så du har gjort ett val du "måste" och "har lovat" som du inte är bekväm med, så du väljer att starta en tråd för att klanka ner på andra kvinnor som är hemmafruar?

Om du verkligen hade velat ha tips på vad du kunde fylla din tid med hade din trådstart givetvis varit annorlunda. Nu är det bara en illa dold cover up.
 
Varför undrar du inte vad pensionärer gör om dagarna, det är väl samma sak?
Nej det är det faktiskt inte.
De har inte en partner som är inblandad i det hela på samma sätt.
Om jag var pensionär så skulle jag ju inte sitta fast i ett hem utan vara fri att åka som jag ville.
En hemmafru sitter ju per definition fast i ett hem.
 
Så välj något annat då? Måste du klanka ner på andra kvinnor för det? Så himla otrevligt inlägg, ärligt talat.

Du är ju ganska duktig på att själv klanka ner och vara otrevlig just nu. Varför skulle TS se ner på andra som är i samma situation som hon själv inom kort kommer att vara???

Uppenbarligen är jag inte ensam om min "tolkning".
Nej, jag skrev ju "din och andras". Det gör den inte per automatik rätt.
 
Nej det är det faktiskt inte.
De har inte en partner som är inblandad i det hela på samma sätt.
Om jag var pensionär så skulle jag ju inte sitta fast i ett hem utan vara fri att åka som jag ville.
En hemmafru sitter ju per definition fast i ett hem.

Men alltså, var får du alla märkliga idéer ifrån?
Givetvis satt jag inte fast i hemmet bara för att jag var hemmafru? :confused:
Är du fastkedjad hemma, eller vad menar du?
 
Du är ju ganska duktig på att själv klanka ner och vara otrevlig just nu. Varför skulle TS se ner på andra som är i samma situation som hon själv inom kort kommer att vara???


Nej, jag skrev ju "din och andras". Det gör den inte per automatik rätt.

Vi läser uppenbarligen inläggen olika som natt och dag. Jag tycker att TS väldigt tydligt klankar ner på andra kvinnor med fördomar som att hemmafruar skulle vara "fast i hemmet" och vara fullkomligt vilsna/olyckliga/tragiska.
 
Pro tip: prata med dem.
Jag har försökt, det var verkligen inte givande.
De gnällde mest på Gud och hela världen om alla orättvisor som de utsatts för samtidigt som det påstod sig vara så lyckliga så.
Det var inget som jag kan använda.
Om du verkligen hade velat ha tips på vad du kunde fylla din tid med hade din trådstart givetvis varit annorlunda. Nu är det bara en illa dold cover up.
Jag har inga problem med att fylla min tid.
Jag har problem med just hemmafru-delen.
Att vara hemmafru eller lyxhustru är INTE att vara ledig med full lön och disponera sin tid som man vill.
Den delen har ni fått om bakfoten.
 
Om du inte har något att tillföra så är det väl bättre att låta bli istället för att vara otrevlig. :confused:

Vilken tur att detta är ett fritt forum där jag själv kan bestämma vilka trådar jag önskar svara i. För en som varit hemmafru anser jag att TS är ganska otrevlig med sina fördomar och hur hon talar om kvinnorna runt sig.
 
Jag är det.
Inte tar det så stor tid i mitt fall att det kan räknas som arbete.
Men det genererar en inkomst.
Så arbete är bara arbete om det är över ett visst antal timmar i veckan? Bra att veta.

Förövrigt känns det lite konstigt att bli klassad som lyxhustru (enligt din definition) som ensamlevande.

Saknar du sociala kontakter kan du väl prata med nån organisation som sysslar med integration. Finns alltid behov av folk som vill fika/lära känna/ta med på aktiviteter.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 046
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: Ramona
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
732
Senast: Blyger
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp