Bukefalos 28 år!

Hemmafruar utan barn?

Vad vill du ha tips på?
Vad i hemmafrutillvaron som ger tillfredsställelse på daglig basis.
Eller för att vara riktigt tydlig:
När jag har varit hemmafru (jo det har jag faktiskt) så har jag haft det dödligt tråkigt.
Det har bara handlat om en massa trista saker som måste göras och inga roliga saker alls.
Social interaktion absolut.
Intellektuell stimulans också.
Hemmet ligger ensligt på landet med dålig internetuppkoppling.
 
Vet du vad?
Du svarar precis lika substanslöst som de hemmafruar som jag har frågat.
Hittills så har du bara tuggat floskler och inte givit en enda användbar beskrivning alls.

Men vet du vad? Jag förstår inte vad du vill ha svar på. Du börjar tråden med att undra vad hemmafruar gör. Sen vet du vad hemmafruar gör, de är griniga och är fast hemma för det ingår i "konceptet". Sen vill du ha tips på vad du kan fylla tiden med. Men i nästa inlägg har du inget problem med att fylla din tid.

"Tuggat floskler"? Vilka "floskler" skulle det vara, menar du?
Om du har en lika nedvärderande ton till kvinnorna du talar med som du har i tråden förstår jag att du inte får några svar.
 
Varför ska du vara hemmafru om du inte vill?
Därför att jag har lovat det och det är oerhört viktigt av andra orsaker.
I värsta fall så får jag bara "bita ihop", det har jag gjort förut, men det borde gå att göra litet trevligare än så.
Jag har en bok, eller 2, att skriva så sysselsätta mig själv kan jag alldeles utmärkt.
 
Därför att jag har lovat det och det är oerhört viktigt av andra orsaker.
I värsta fall så får jag bara "bita ihop", det har jag gjort förut, men det borde gå att göra litet trevligare än så.
Jag har en bok, eller 2, att skriva så sysselsätta mig själv kan jag alldeles utmärkt.
Så du har sysselsättning. Vad vill du veta då i tråden?
 
Men handlar tråden verkligen om hemmafruar eller handlar den om att vakta huset?? :confused: Du skriver ju att du måste vara husvakt och inte att du kommer bli hemmafru eller lyxhustru

Hemmafruar och lyxhustrur måste väl inte sitta i husarrest som du måste göra? En lyxhustru behöver inte ens bidra med något jobb alls i hemmet så hon skulle inte sitta fast i huset med plikter som du kommer ha..... Du verkar bli mer husvakt än hemmafru och absolut inte lyxhustru
 
Du verkar bli mer husvakt än hemmafru och absolut inte lyxhustru
Så är det kanske.
Men inte är hemmafruar lediga på dagarna, de har ju massor av saker som måste göras.
I alla fall de som jag har träffat.
Någon Lyxhustru har jag nog aldrig träffat på, de som skulle ha förutsättningarna driver egna framgångsrika verksamheter.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 804
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
594
Senast: Ramona
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
778
Senast: Blyger
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp