Bukefalos 28 år!

Sv: Hemskt!!!

*knapp*

"Porrfilmer" där de trampar ihjäl djur finns ja. Finns en sån film utlagd på nätet som en person på ett annat forum länkat till, där en tjej i högklackat trampar ihjäl en hundvalp.

Ja, det finns japaner som tänder på sånt. Men - det finns det säkerligen bland amerikaner, turkar, afrikaner och även oss svenskar också. Det finns folk som tänder på allt möjligt helt enkelt.

Väl talat. :bow:

Det är lustigt att alla måste reagera med sådan idioti så fort djurplågeri kommer på tal. När filmen där den kinesiska kvinnan trampade ihjäl en katt var på tapeten så hatade en mängd plötsligt "alla vedervärdiga kineser" (någon förespråkade massavrättningar, "eftersom det ändå finns så många") - trots att andra kineser i vrede spårade upp henne, och hon avskedades från sitt jobb på grund av vad hon gjort.

"Whaa whaa vi är arga efter att ha sett ett enstaka filmklipp om ett folkslag vi inte vet någonting om, därför kan vi skriva vad som helst!"
 
Sv: Hemskt!!!

*Knapplån*

Jag förstår inte.. Jag kan bara inte förstå hur dessa människor kan göra såhär, hur kan de stå och se på när ett djur långsamt plågas till döds, hur det kämpar för att bli fri sina smärtor. & så kan de asen stå och skratta, som det lät som de gjorde i filmen om delfinerna. Hur kan man göra så!? Varför, Varför, Varför gör man såhär!!? Vart är världen på väg egentligen!?

Men det värsta är de asen som står och filmar alltihop, hur kan dom göra så!? Hur kan de filma något så brutalt och hemskt & sen lägga ut det på nätet, det är något jag aldrig kommer att förstå mig på. :/

Och Varför gör vi inget åt det, alla dessa som styr länderna och som tjänar en jävla massa pengar, varför kan de inte hjälpa de stackars djuren, djuren som lider så.. Vad gör de för alla pengarna? Jo, de bygger vägar, nya hus, gör plastik opertioner, bygger nya varuhus m.m. De slänger ut en massa pengar allmän skit!!!

De kan operera cancersjuka, som kanske dör en plågsam död, men de kan inte stoppa djurplågeriet? Där massa djur plågas till döds varje dag!!!!

Nej FY FAN för oss människor rent ut sagt!!!!

//Diana
 
Sv: Hemskt!!!

*Knapplån*

Jag förstår inte.. Jag kan bara inte förstå hur dessa människor kan göra såhär, hur kan de stå och se på när ett djur långsamt plågas till döds, hur det kämpar för att bli fri sina smärtor. & så kan de asen stå och skratta, som det lät som de gjorde i filmen om delfinerna. Hur kan man göra så!? Varför, Varför, Varför gör man såhär!!? Vart är världen på väg egentligen!?

Men det värsta är de asen som står och filmar alltihop, hur kan dom göra så!? Hur kan de filma något så brutalt och hemskt & sen lägga ut det på nätet, det är något jag aldrig kommer att förstå mig på. :/

Och Varför gör vi inget åt det, alla dessa som styr länderna och som tjänar en jävla massa pengar, varför kan de inte hjälpa de stackars djuren, djuren som lider så.. Vad gör de för alla pengarna? Jo, de bygger vägar, nya hus, gör plastik opertioner, bygger nya varuhus m.m. De slänger ut en massa pengar allmän skit!!!

De kan operera cancersjuka, som kanske dör en plågsam död, men de kan inte stoppa djurplågeriet? Där massa djur plågas till döds varje dag!!!!

Nej FY FAN för oss människor rent ut sagt!!!!

//Diana


:bow: :bow:
 
Sv: Hemskt!!!

*Knapplån*

Jag förstår inte.. Jag kan bara inte förstå hur dessa människor kan göra såhär, hur kan de stå och se på när ett djur långsamt plågas till döds, hur det kämpar för att bli fri sina smärtor. & så kan de asen stå och skratta, som det lät som de gjorde i filmen om delfinerna. Hur kan man göra så!? Varför, Varför, Varför gör man såhär!!? Vart är världen på väg egentligen!?

Men det värsta är de asen som står och filmar alltihop, hur kan dom göra så!? Hur kan de filma något så brutalt och hemskt & sen lägga ut det på nätet, det är något jag aldrig kommer att förstå mig på. :/

Och Varför gör vi inget åt det, alla dessa som styr länderna och som tjänar en jävla massa pengar, varför kan de inte hjälpa de stackars djuren, djuren som lider så.. Vad gör de för alla pengarna? Jo, de bygger vägar, nya hus, gör plastik opertioner, bygger nya varuhus m.m. De slänger ut en massa pengar allmän skit!!!

De kan operera cancersjuka, som kanske dör en plågsam död, men de kan inte stoppa djurplågeriet? Där massa djur plågas till döds varje dag!!!!

Nej FY FAN för oss människor rent ut sagt!!!!

//Diana



:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Hemskt!!!

Men det värsta är de asen som står och filmar alltihop, hur kan dom göra så!? Hur kan de filma något så brutalt och hemskt & sen lägga ut det på nätet, det är något jag aldrig kommer att förstå mig på. :/

Jag fattar inte problemet här. Filmer används och filmer öppnar ögonen på folk. Folk reagerar bättre/starkare på en hemsk film än av att bara läsa det.

Men det förstås, man får låta bli att filma hemskheter och bara filma en massa gulligull och så får vi se hur folk reagerar på det :angel:
 
Sv: Hemskt!!!

*KL*

Stackars delfiner:cry: Jag förstår om alla reagerar starkt på hur dom behandlar delfinerna, för det är en plågsam död dom får:eek: . Och andra sidan är det ju så dom fiskar, tonfisk och vilka fiskar som helst.
Konstigt nog så lider jag mest då jag ser delfiner än om det vore "vanlig" småfisk:crazy:
 
Sv: Hemskt!!!

Ne men det jag inte fattar är hur man kan stå där och filma allt detta.. Skulle du kunna det? Visst de som ser filmerna tycker att det är hemsk att titta på, liksom jag.. Men hur många gör någonting åt det?

//Diana
 
Sv: Hemskt!!!

jag mådde illa när jag såg det där. jag kan inte för mitt liv förstå hur en människa, som förhoppningsvis har känslor kan göra något sådant. det är sjukt och det är bara att hoppas att djävulen tar hand om de sina när det är dags och att det innan dess sker en förändring på denna jord som gör den till en bättre plats för alla djur.
 
Sv: Hemskt!!!

Ja de räckte med att se halva!! Herregud, :cry: :cry: :cry: detta är groteskt, helt otroligt att någon kan göra sånnt!! Jag mår illa av detta!! att folk ens kan titta på det!! USH!!
 
Sv: Hemskt!!!

Hemska hemska värld vi lever i! Okej, vi äter ju kött, så varför inte delfin. Men de kan ju sköta infångandet och avlivningen bättre! Bedöva innan de tappas på blod!
 
Sv: Hemskt!!!

Nu har ju inte jag provat men ja, jag skulle nog det. Jag är sen på att reagera eller hur man ska säga och chocken eller vad man ska kalla det kommer efteråt.

Sen är det ju faktiskt ingen som sagt hur det gått vid filmningen heller. Det kan lika gärna vara någon som stått och hulkat som fan bakom kameran och ägnat lååång tid till att gå i terapi och skit efteråt för att det var så hemskt. Eller så är det nån som kan skjuta det ifrån sig och trösta sig med att hen gör det för delfinernas skull. Du vet, alla är inte likadana.
 
Sv: Hemskt!!!

Håller med:bow:
Och sen, om ingen filmar så hade vi ju inte fått reda på hur delfinerna behandlas:crazy: :p
 
Sv: Hemskt!!!

Jag saknar ord... :cry: Hur kan man..? Jag ska väl inte säga att jag är helt emot slakt osv. Jag är inte vegetarian. Men däremot ska det gå så bra till som möjligt! INTE med hjälp av att halspulsådern skärs av medan de lever! :eek:

Helst av allt skulle jag nog äta kött/ägg/mjölk osv som var "tillverkat" hos någon man känner väl, så att man vet hur djuren mår och hur allt tas om hand.
 
Sv: Hemskt!!!

usch:eek: fy fan!!

hur kan de göra så??

de kan inte vara männskliga:mad:
 
Sv: Hemskt!!!

Nu har ju inte jag provat men ja, jag skulle nog det. Jag är sen på att reagera eller hur man ska säga och chocken eller vad man ska kalla det kommer efteråt.

Sen är det ju faktiskt ingen som sagt hur det gått vid filmningen heller. Det kan lika gärna vara någon som stått och hulkat som fan bakom kameran och ägnat lååång tid till att gå i terapi och skit efteråt för att det var så hemskt. Eller så är det nån som kan skjuta det ifrån sig och trösta sig med att hen gör det för delfinernas skull. Du vet, alla är inte likadana.

Klart jag vet att alla inte är likadana, men jag tvivlar på att det är någon som mår jätte illa av det som står & filmar..

//Diana
 
Sv: Hemskt!!!

Jag valde att INTE titta på filmen, utan jag har läst kommentarerna istället. Det handlar ju helt klart om djurplågeri vad jag förstår.

Jag har bara en sak att säga om folk som medvetet plågar djur.... fan ta er, i mina ögon har ni inget existensberättigande längre.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se. De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även...
Svar
12
· Visningar
985
Senast: skogaliten
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 474
Senast: hollypolly
·
Samhälle Är det okej att börja boka flygresor igen? Swedavia rapporterar fler flygningar likaså resebyråerna som säljer fler flygresor. Det...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
7 713
Senast: nullo-modo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 591
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp