Bukefalos 28 år!

Sv: Hemskt!!!

Klart jag vet att alla inte är likadana, men jag tvivlar på att det är någon som mår jätte illa av det som står & filmar..

//Diana

Varför det? Kan det inte lika gärna vara någon som verkligen hatar det och bara vill väl? För vad skulle hända om ingen ser hur det verkligen går till? :cry: Tror inte att det hjälper att gå dit och skälla på dom. :D
 
Sv: Hemskt!!!

Att folk filmar det är för oss andra som inte vet något.För att vi andra ska reagera och protestera,hur skulle de annars kunna tala om för folk runt om i världen att det existerar?
Det är bra länge sedan jag förstod att människor utnyttjar djurs tillit till oss. Det är ännu längre sedan jag ansåg och ser människan som det värsta "djuret" som finns på vår jord.Jag skäms för att tillhöra människo släktet!
 
Sv: Hemskt!!!

Varför det? Som sagt kan det lika gärna vara någon som mår dåligt av det, hen kan vara en sån som skjuter fram chocken till senare, hen kan vara någon som står bakom kameran och hulkar som fan, hen kan vara någon som tröstar sig med fördelen delfinerna drar av att filmen görs, hen kan si och hen kan så.

Det finns 6 miljarder människor på jorden, om jag minns siffrorna rätt nu. Det ger rätt många möjligheter för att det ska finnas folk som mår dåligt av djurplågeri och som försöker göra skillnad samtidigt. Med 6 miljarder möjligheter är liksom inte oddsen jättestora att de filmar det för nöjes skull om man säger så.
 
Sv: Hemskt!!!

*knapplån*

Usch, en rejäl klump i magen, illamående och ilska! Jag tycker det är helt sjukt att vi lever år 2007, och att sånt är accepterat på vissa ställen. Hur tusan kan dom människorna gå och lägga sig på kvällen..Hur kan man göra sånt!?!

Jag är glad att jag lever i Sverige där vi ändå har rätt bra med lagar och allmänt sunt förnuft, och inte i Japan (eller var det nu var) där sånt är en del av vardagen, eller Paplona där tjurfäktningen är underhållning.
 
Sv: Hemskt!!!

*KL*

Jag valde att INTE titta på filmen, utan jag har läst kommentarerna istället. Det handlar ju helt klart om djurplågeri vad jag förstår.

Jag har bara en sak att säga om folk som medvetet plågar djur.... fan ta er, i mina ögon har ni inget existensberättigande längre.

Håller med. :mad:

Jag vill åka på en jorden runt och förinta alla människor som gör sånt här.

Hur kan det vara tillåtet!?
Även om det nu är tillåtet i kina, varför reagerar inga andra länder!?
Skäms!!!!

Är inte delfiner utrotningshotade?
 
Sv: Hemskt!!!

Varför det? Kan det inte lika gärna vara någon som verkligen hatar det och bara vill väl? För vad skulle hända om ingen ser hur det verkligen går till? :cry: Tror inte att det hjälper att gå dit och skälla på dom. :D

Det kan det vara, men jag tror inte det.. Det spelar ju ingen roll hur många som ser filmerna, det verkar ju inte hända något ändå..

//Diana
 
Sv: Hemskt!!!

Varför det? Som sagt kan det lika gärna vara någon som mår dåligt av det, hen kan vara en sån som skjuter fram chocken till senare, hen kan vara någon som står bakom kameran och hulkar som fan, hen kan vara någon som tröstar sig med fördelen delfinerna drar av att filmen görs, hen kan si och hen kan så.

Det finns 6 miljarder människor på jorden, om jag minns siffrorna rätt nu. Det ger rätt många möjligheter för att det ska finnas folk som mår dåligt av djurplågeri och som försöker göra skillnad samtidigt. Med 6 miljarder möjligheter är liksom inte oddsen jättestora att de filmar det för nöjes skull om man säger så.

Klart att det kan vara så, men jag tror inte det i alla fall..

//Diana
 
Sv: Hemskt!!!

Håller med Annelie... Jag tycker att alla filmer och bilder gör en hel del för djuren!
 
Sv: Hemskt!!!

Att man tänder är det inget fel med, däremot att stödja industrin på något sätt. Man kan ju tända på saker utan att uppleva de sakerna liksom :p
 
Sv: Hemskt!!!

orkade inte ens titta på det.. såg redan i början vad som väntade på den filmen =S
 
Sv: Hemskt!!!

neej,nu börjar jag snart gråta! :cry:

hur fan i helvete kan dom låta det där vara tillåtet? hur kan dom göra det? att bara stå där och titta på? släpa en delfin bakom bilen på asfallt? det är sjukt,helt idiotiskt!!! :mad:

lilla delfinen som ligger där på golvet och är helt galen av smärta,dom har skurit i han,och han ligger och kippar efter andan.. hur kan man,jag fattar det inte?


jag klarade inte av att se hela filmen,fick en klump i magen...
 
Sv: Hemskt!!!

Hemskt! Jag skulle aldrig äta delfin! Men om dom tvunget ska döda delfinerna kan dom väl göra det på ett bättre sätt? Så dom slipper lida så här....:cry:
 
Sv: Hemskt!!!

här e oxå en vädligt hämsk film, jag varnar starkt på den här:
jag som inte är ens känslig höll på att spy...

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=meet_your_meat



här är två andra hämska länkar

http://www.peta.org

http://www.goveg.com
peta ger jag inte mycket för då dom har ganska konstiga inställningar mot ALLT som har med djur att göra..

t.ex de protesterar mot hundhärbergen som avlivar de hundar som inte får ett heminom 2-3 månader..
vad gör Peta med de djur de omhändertar som inte får hem inom en viss tid= avlivar givetvis, fast då heter det att dom "somnat in och vandrat vidare till bättre platser" istället för "humant avlivade"..

Dom är emot djurtester men vicepresidenten använder insulin testat på hundar.. dubbelmoral så det sjunger om det..
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se. De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även...
Svar
12
· Visningar
997
Senast: skogaliten
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 549
Senast: hollypolly
·
Samhälle Är det okej att börja boka flygresor igen? Swedavia rapporterar fler flygningar likaså resebyråerna som säljer fler flygresor. Det...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
7 782
Senast: nullo-modo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 670
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp