Hingstvalsfunderingar inför 2018

Bra möderne ;) Mina G-hästar dvs Guldkant OTR , Gace OTR samt ders mamma kommer ur samma. Jag skulle kunna tänka mig att använda honom för att det vore kul med dubbelt d-blod och en dubbling av mödernet. @tramp hittar jag bilder på honom ngnstans?
Ja, det var mödernet jag fastnade för, och pappan, älskar ju D-blod i alla dess former. :) Ska bli kul o se den på bruks om jag tar mig ner dit i år.
 
Vad tror ni att Luxusavkommorna kan passa ihop med för hingstar? Jag har en blivande treåring som jag är sugen att betäcka i vår då jag fick ta bort hennes mamma lite akut förra veckan, dräktig. Lemonaden är efter Luxus och har fullblod (Be My Chief -Warning) på mammans sida. Behöver få lite bättre överlinje och inga veka kotor, i dagsläget är hon inte jättestor men jag tror att hon landar på strax under 165 cm. Mycket social, orädd och trevligt temperament, dock lite sadeltvång. Dressyrhingst hade jag ju tänkt, bör stå i Sverige och inte fryst.
 
Jag funderar lite smått på att betäcka min blivande treåring i vår. Det är en welshponny av cobtyp, runt 140 i manke och blir kanske något större. Jag har funderat på att att betäcka med en halvblodshingst men har inte bestämt mig ännu. Kan även vara av annan ras men egenskaper för dressyr är viktigast.
Det som är viktigt hos hingsten är att den har lätt att sätta under sig. Stoet har väldigt uttrycksfulla rörelser men travar lite bakom sig.
Målet med avkomman är att den ska bli en trevlig ridhäst med bra gångarter. Den är tänkt att behållas.
Tar gärna emot tips.
 
Vad tror ni att Luxusavkommorna kan passa ihop med för hingstar? Jag har en blivande treåring som jag är sugen att betäcka i vår då jag fick ta bort hennes mamma lite akut förra veckan, dräktig. Lemonaden är efter Luxus och har fullblod (Be My Chief -Warning) på mammans sida. Behöver få lite bättre överlinje och inga veka kotor, i dagsläget är hon inte jättestor men jag tror att hon landar på strax under 165 cm. Mycket social, orädd och trevligt temperament, dock lite sadeltvång. Dressyrhingst hade jag ju tänkt, bör stå i Sverige och inte fryst.

Ironman H kanske, bra ben, hhb och dräktighet. Inte helt tokiga bakben heller (vilket känns aktuellt för en Florencio - xx-ättling)
 
Då får du spana för mig också! Jag hade hoppats få se honom på Breeders i år men fick tyvärr inte det. Vill du veta mer om mödernet så har jag mkt om det :)

Ja precis, han kvalade ju ner till breeders precis som sin bror bardeeno som gick finalen för 6.åringar förra året och finalen för 7.åringar i år. Valde att inte starta honom där nere i år för att kunna matcha honom bättre mot bruks. :)
 
Ja, det var mödernet jag fastnade för, och pappan, älskar ju D-blod i alla dess former. :) Ska bli kul o se den på bruks om jag tar mig ner dit i år.

Ja mödernet är inte helt fel, mamman vann sitt 3.års test, hon är elitsto, sen följer ytterligare 3generationer elitston och diplomston. Mödernet har lämnat exporter, godkända hingstar, bl.a har mamman lämnat Aideean som godkändes i våras och som vann sitt treårs förra året. Min är den högst bedömda på treårs av syskonen, så det ska bli spännande att se vad framtiden har att utvisa för honom. :)
 
Jag funderar lite smått på att betäcka min blivande treåring i vår. Det är en welshponny av cobtyp, runt 140 i manke och blir kanske något större. Jag har funderat på att att betäcka med en halvblodshingst men har inte bestämt mig ännu. Kan även vara av annan ras men egenskaper för dressyr är viktigast.
Det som är viktigt hos hingsten är att den har lätt att sätta under sig. Stoet har väldigt uttrycksfulla rörelser men travar lite bakom sig.
Målet med avkomman är att den ska bli en trevlig ridhäst med bra gångarter. Den är tänkt att behållas.
Tar gärna emot tips.

Är hon över 137 cm räknas hon som welsh sek D (welsh cob), så du vet. :)
 
Jag har ju redan valt mitt förstahandsval, men det är inte helt säkert att denne kommer stå till förfogande. Så jag funderar lite.

Stor hingst med starka bakben som bär och pushar, högt ansatt hals, god ridbarhet och helst fri från Sandro. Ingen budget, hela Europa är tillgängligt. Hit me!
 
Jag har ju redan valt mitt förstahandsval, men det är inte helt säkert att denne kommer stå till förfogande. Så jag funderar lite.

Stor hingst med starka bakben som bär och pushar, högt ansatt hals, god ridbarhet och helst fri från Sandro. Ingen budget, hela Europa är tillgängligt. Hit me!
Vilken är ditt förstahandsval? :)
Har inga förslag att ge men följer intresserat svaren.
 
Jag har ju redan valt mitt förstahandsval, men det är inte helt säkert att denne kommer stå till förfogande. Så jag funderar lite.

Stor hingst med starka bakben som bär och pushar, högt ansatt hals, god ridbarhet och helst fri från Sandro. Ingen budget, hela Europa är tillgängligt. Hit me!

Är fryst OK ?
 
Är fryst OK ?

Ja om det är en bra hingst! Vi kommer knacka på dörren då seminstationen öppnar så vi har gott om tid på oss :up:

@Fritidsryttare For Emotion är mitt förstahandsval med Springbank II som reserv, men det är ju lite osäkert i.o.m att han är såld. Jag hade haft hans far som back-up om det gick att få igenom det med SWB (vill elit-premiera stoet så att regga old är inte aktuellt för tillfället)
 
Ja om det är en bra hingst! Vi kommer knacka på dörren då seminstationen öppnar så vi har gott om tid på oss :up:

@Fritidsryttare For Emotion är mitt förstahandsval med Springbank II som reserv, men det är ju lite osäkert i.o.m att han är såld. Jag hade haft hans far som back-up om det gick att få igenom det med SWB (vill elit-premiera stoet så att regga old är inte aktuellt för tillfället)
Låter jättespännande!
 
[QUOTE="@Fritidsryttare For Emotion är mitt förstahandsval med Springbank II som reserv, men det är ju lite osäkert i.o.m att han är såld. Jag hade haft hans far som back-up om det gick att få igenom det med SWB (vill elit-premiera stoet så att regga old är inte aktuellt för tillfället)[/QUOTE]

Är Springbank II VH såld? Sen när? Hur vet du det?
 
Ja om det är en bra hingst! Vi kommer knacka på dörren då seminstationen öppnar så vi har gott om tid på oss :up:

@Fritidsryttare For Emotion är mitt förstahandsval med Springbank II som reserv, men det är ju lite osäkert i.o.m att han är såld. Jag hade haft hans far som back-up om det gick att få igenom det med SWB (vill elit-premiera stoet så att regga old är inte aktuellt för tillfället)

Foundation har ju avkommor grundreggade i SWB så det borde väl inte var ngt problem eller har hans status ändrats på ngt vis?
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 376
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 844
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp