Bukefalos 28 år!

Hingstvalsfunderingar inför 2018

Ja! Vet inte om hon överlever. Värsta är att de säger att det kunde förhindras om hovslagaren hade skött sitt jobb...

Stackare :cry:

Våran hade också klarat sej om någon brytt sej om att kalla på veterinären under dom senaste 15 åren och gjort en riktig undersökning :cry:
 
Efter att ha sett Helgstrands hingstar hos Klatte igår vill jag lösa klippbok hos dem. For Sure, For Emotion, Springbank II och Franklin var hingstar helt i min smak. Knock out, Kremlin och Kaliber L vill ja se ridna innan jag vågar döma. Nästan synd att man inte kan avla fram små Severo's också... :grin:
Känner mig glad i valet med For Emotion till Semiramis i år :up:
 
Någon som har erfarenhet av avkommor efter Crunch? Annars står Cascadello I och Favorit Ask överst på listan.
 
Efter att ha sett Helgstrands hingstar hos Klatte igår vill jag lösa klippbok hos dem. For Sure, For Emotion, Springbank II och Franklin var hingstar helt i min smak. Knock out, Kremlin och Kaliber L vill ja se ridna innan jag vågar döma. Nästan synd att man inte kan avla fram små Severo's också... :grin:
Känner mig glad i valet med For Emotion till Semiramis i år :up:

For Emotion kikade jag på lite förut. Han såg rätt fin ut :)
 
Snygging :D ! Ja för mig lutat lite mellan honom och Revolution. Tur jag kan vela ett tag till ;)

Ja det behövs ofta!
Vi har Revolution på listan för samma sto som betäcks med For Emotion, och hans positiva egenskaper är ju helt klart ridbarheten, tre bra gångarter, utmärkt typ och hög flb %.
Personligen får jag ingen känsla för honom, konstigt då han säljer hos de flesta vars smak i hingstar jag brukar dela. Jag tycker han saknar utstrålning och karaktär. Men det känns ändå som en "smart" hingst att välja, och fölen får fina långa linjer.
 
Ja det behövs ofta!
Vi har Revolution på listan för samma sto som betäcks med For Emotion, och hans positiva egenskaper är ju helt klart ridbarheten, tre bra gångarter, utmärkt typ och hög flb %.
Personligen får jag ingen känsla för honom, konstigt då han säljer hos de flesta vars smak i hingstar jag brukar dela. Jag tycker han saknar utstrålning och karaktär. Men det känns ändå som en "smart" hingst att välja, och fölen får fina långa linjer.

Jag känner att jag vill se mer av båda innan jag kan bestämma mig. Bara plan på ett föl och som ska behållas med så då vill man ju få en man kan sikta sen på med tiden med :)
 
Någon som har erfarenhet av avkommor efter Crunch? Annars står Cascadello I och Favorit Ask överst på listan.

Vi har kikat lite smått på crunch men blir lite för mycket "massa" för våra ston. Cascadello 1 försökte vi få vårt ena sto dräktig med, men hon tog sig inte tyvärr. Han verkar lämna fina typer. Ridbara! Men imponerade inte på mig i årets hingstvisningar. Har sett två. Kanske beror på spändhet men lite kort i steget och knep bak. Hans avkomma Charleston dock:love:
 
Vi har kikat lite smått på crunch men blir lite för mycket "massa" för våra ston. Cascadello 1 försökte vi få vårt ena sto dräktig med, men hon tog sig inte tyvärr. Han verkar lämna fina typer. Ridbara! Men imponerade inte på mig i årets hingstvisningar. Har sett två. Kanske beror på spändhet men lite kort i steget och knep bak. Hans avkomma Charleston dock:love:

Mitt sto tog sig inte med Cascadello l föra året, försökte även en gång med Charleston utan resultat tyvärr. Tanken har varit att ge Cascadello en chans till men jag får fundera. Vill veta mer om Crunch annars känns Favorit Ask som ett säkrare kort. Mitt sto fölar tyvärr inte för en vid midsommar detta året efter allt strul föra året så har bara 1-2 försök detta året.
 
Mitt sto tog sig inte med Cascadello l föra året, försökte även en gång med Charleston utan resultat tyvärr. Tanken har varit att ge Cascadello en chans till men jag får fundera. Vill veta mer om Crunch annars känns Favorit Ask som ett säkrare kort. Mitt sto fölar tyvärr inte för en vid midsommar detta året efter allt strul föra året så har bara 1-2 försök detta året.

Ja vi gjorde 3 försök förra året, ganska sent på säsongen dock. Men utan lycka! Gick ändå mycket på dräktigheten hos Cascadello som varit hög, och modellen såklart. Åkte ner till Tyskland och köpte två färdigbetäckta ston istället :D Varav den ena ska föla nu, närsomhelst inom 1-2 veckors tid. Betäckt med Casaltino (Casall- Carthago- Cantus)
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
301
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 209
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp