Hingstvalsfunderingar inför 2018

Nu avlar jag förvisso inte dressyrhästar, men kan gärna försöka ge input ändå. :) Personligen gillar jag hans stam, och tycker det är bra att någon vågar testa ut lite "nya" hingstar. Och om fölis blir hälften så vacker som pappan så borde den inte bli helt omöjlig att sälja....! :angel::love:

Antar att han kompletterar ditt sto på ett bra sätt iom att du fastnat för honom?
Tack för input :)
Ska jag vara ärlig så avlar jag inte heller dressyrhästar men jag försöker få fram multi"talang" (hoppas jag givetvis :D). Jag har varit helt inne på hoppspåret innan men med nya stoet har jag istället kollat på multitalanger.
Cadeau Noir har både pappa och farfar som är multitalanger och på mammans sida finns både hopp och dressyr.
Tror jag har gått in hundra gånger och kollat honom, försöker syna det jag kan :laugh:
 
@Hippocampus Håller helt med om Zw's avkommor! Helt omöjligt att veta vilken typ man får från honom, beror nog på stoet, likaså tycks ridbarheten bero mycket på stoet... Och så är de fula och kan inte galoppera. Förr blev man nästan lynchad när man uttryckte följande åsikter, men nu börjar det bli mera rumsrent i de flesta kretsar. Han är för mig ingen bra avelshingst.

Ang. Suarez, menar du på hur kort han är, eller syns det något irl som förloras på film?

Skulle Zuidenwind ge fula avkommor?
 
Hej,

Kan ni tipsa mig om elit hingstar som inte är släkt med Cor de la Bryere men ändå har Capitol I i blodet. Cardento kommer inte fungera till just det här stot.

Tack i förhand!
 
Vad menar du med Elit? Avelsvärdesbokstav Elit, inom SWB eller även andra förbund, eller tävlat på Elit-nivå? Nationellt/internationellt?
 
Har ni några tips på hingstar som tävlar/tävlat på elitnivå i hoppning och som inte har Cor de la Bryere i blodet MEN Capitol I? Cardento funkar inte till just detta sto.
Tack i förhand!
 
Har ni några tips på hingstar som tävlar/tävlat på elitnivå i hoppning och som inte har Cor de la Bryere i blodet MEN Capitol I? Cardento funkar inte till just detta sto.
Tack i förhand!

Det kan inte funka men en yttepytt Cor de la Bryere? Tänker på underbare Emerald som har honom till morfars morfars far.
 
Väldigt många ja, men det tycker jag egentligen inte är så allvarligt. Bra hästar är viktigare än skönheter. Och jag har en sondotter hemma själv, så det sägs med glimten i ögat.

Okej :) Jag har ingen aning, den enda avkomman jag sett är också den vackraste häst jag någonsin sett. Men det är mest baserat på huvud och hals, kroppen är väl inte helt välbyggd direkt. Med korta framben.
Avkomman till den var också otroligt vacker som liten, men inte sett sen hon var 1 år och hon är 3 nu. Kanske är han en bättre morfar än pappa.
 
Har ni några tips på hingstar som tävlar/tävlat på elitnivå i hoppning och som inte har Cor de la Bryere i blodet MEN Capitol I? Cardento funkar inte till just detta sto.
Tack i förhand!
Carolus I, Dutch Capitol, Chiwago, Ultimo van ter moude. Vet dock inte vilka av de som är i avel och kan kanske inte svära på att de inte har något Corde blod. Men jag tror de är utan :)
 
Börjar undra om jag är för överambitiös med preliminärval av hingst :cautious: Håller på att kolla upp på swb vad som gäller med utlandshingst som inte går via ombud, vilken/vilka licenser som behövs mm. Hoppas att det inte är mer komplicerat än jag tänkt mig :crazy:
 
Jag tänker mig också vara ambitiös i år. Även synda och sätta en hopphingst på mitt dressyrsto, avkomman ska förhoppningsvis behållas. Starkaste kandidaten är just nu Diacontinus, jisses vilken fin hingst! Ngn som kan berätta mer om honom? Läste mig till att temperamentet skulle vara gott, men kan man hitta ngt om exteriör någonstans?
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 382
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 927
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp