Hittehund :( *långt*

D

Duplica

När jag var på väg till stallet vid kvart i ett idag såg jag en liten tibetansk spaniel på en gräsmatta. Inget halsband eller nånting, så efter att ha hälsat tog jag honom under armen och frågade runt ifall nån sett honom förr. Det var ingen i mitt område som sett honom förr och inte jag heller, så jag gick hem för att byta cykel och hämta Loppans koppel och urvuxna halsband så jag kunde ta med honom till stallet i cykelkorgen.
Väl där ringde jag polisen, men de hade inte fått in nån anmälan så jag sa att jag kunde ta hand om honom tills vidare. Han såg ganska smal ut, klorna var böjda och avföringen var verkligen inte okej!! Små, hårda klumpar med nån knallgult på. :crazy:

i vilket fall så tog jag hem honom, lät honom vara i trädgården och han var en himla glad krabat. Försökte få lite kontakt och se om han kunde sitt eller nåt, men han var mest stirrig och verkade helt nollställd.
Efter två falska alarm om ägare ringde jag polisen och bad dem hämta honom eftersom jag inte ville ha honom tillsammans med mina hundar. Efter en timme ringde någon och sa att de kunde hämta honom inom en halvtimme. Då var klockan närmare halv sju.
Efter en stund ringde det igen och jag svarade, lättad eftersom jag trodde att det var polisen som skulle hämta honom. Det var det inte. Det var ägaren. En utlänsk kvinna som tydligen bodde i nästa kvarter. Något av det som sades var:
"Det är barnens hund."
:mad: !!!
Jag gick till korsningen för att lämna honom och möttes av tre springande och skrikande ungar plus deras lika hetsiga mamma (som snubblade och trillade omkull). Jag frågade hur länge han varit borta.
"Sen två-tre tiden idag."
När jag sa att jag hittade honom vid ett mumlade hon bara. Visst kan man ta fel på tiden, men jag var redan sjukt skeptisk till den här familjens hundhållning, särskilt som han såg ut.
Påpekade att jag tänkt klippa hans klor när precis innan hon ringde efter de var långa och böjda. Återigen bara ett mumlande. Sa också att han fått lite mat hos mej.
Mamman berättade att han sprang bort lite då och då (jag har som sagt aaaaldrig sett honom!) och att hon funderade på att skaffa ett halsband. :confused: Jag sa att hon kunde behålla det han hade på sej eftersom min hund vuxit ur det.

Gick mycket motvilligt därifrån och var så arg på mej själv för att jag blivit alldeles för ställd för att ifrågasätta så mycket som jag borde! :(
Dock ringde det till min mobil för en liten stund sen och det var mamman. Hon frågade om jag visste nån som ville köpa hunden. Sa att jag inte hade någon på rak arm men kunde höra efter.

Och det ska jag göra! Tro mej!! :mad: Stackars lille plutt ... jag blir så ledsen.
behövde mest skriva av mej. hoppas verkligen att jag kan hitta nån som kan köpa honom.
 
Sv: Hittehund :( *långt*

ja hoppas du hittar nån. för de verkar inte direkt lämpade att ha hund. varken med vilja eller kunskap. :crazy:

kan du inte ta han om du inte hittar nån och omplacera han till nån gullig person?
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Men ish då!

Kan du inte säga till polisen att hunden missköts så kan de kanske göra något?
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Kan du inte hämta honom igen och sen försöka hitta ett hem eller avlivning. Hellre det än den ska vara kvar där den är nu.
 
Sv: Hittehund :( *långt*

till alla:
Det var väldigt jobbigt att ha honom idag eftersom jag utöver min fem månaders tik också passade en kompis fyramånaders amstaff. Det blev väldigt stökigt med en sexmånaders tibbe på det... han gick inte särsilt bra ihop med min tik heller, juckade på henne hela tiden och var inte ett dugg mottaglig för kommandon av något slag. dessutom bor jag hemma hos mina föräldrar och jag åker på festival näta vecka så de ska passa min hund då. Pappa var inte glad över att jag släpat hem "råttan" över huvud taget... :(
men annars hade jag gärna tagit hem honom för lite grunduppfostran/-vård och sen försökt omplacera honom.. Bara det att den här familjen ville ha 7000.
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Då förstår jag dig.

Jösses, 7000 för en hund som inte kan nåt och till på råga allt inte är i full kondition.
Luska vem som är uppfödaren :idea:
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Så de var kåta på pengar också? Trist för den stackars lilla hunden. Då lär den aldrig få ett nytt hem.


Men ish då!

Kan du inte säga till polisen att hunden missköts så kan de kanske göra något?


Där händer nog tyvärr ingenting. Rycker inte Malmöpolisen ut för ett uppenbart fall av misshandel jag rapporterade (förvirrad blåslagen och blödande missbrukarkvinna i min trappuppgång) så lär de heller inte bry sig om en hund. Tyvärr.
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Gud så uppgiven jag känner mej nu ... :(
Ringde dem idag ... de tänkte sälja hunden, och de tänkte göra det för 7000 oavsett. När jag påpekade att de inte borde sälja den i det skicket vände de taggarna utåt och sa att de köpt den så och att det inte var något fel på den. Såklart var jag alldeles för upprörd för att informera om att jag faktiskt är utbildad djurvårdare. Arrgh!!
De sa att den visst kunde sitt och andra kommandon fast på deras språk och att det nog var därför jag haft problem med att få kontakt med den. Till slut sa de bara att de hade någon som ville köpa den och slängde luren i örat på mej ...
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Vet du hur gammal den är? Kanske går luska lite vart den kommer ifrån om man vet åldern.
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Den är 6 månader .. men den såg inte renrasig ut, var inte chippad och hade precis fått sin första vaccinspruta.
Sounds smuggelhund to me ...
"Det är en tibetansk cocker spaniel"
oh my god ...... ska man skratta eller gråta?

Jag hade tänkt ut så mycket bra saker som jag skulle säga, men allting baraförsvann. Nästa gång blir det fusklapp!
Ska ut en runda med hundarna nu och se om jag kan hitta huset de bor i, det skulle vara här i närheten och jag har ju adressen. det kan ju aldrig skada att snoka lite.. :devil:
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Ja då blir det ju svårare.
Usch vad man mår dåligt av att läsa sånt här.
Men all heder för du försöker :love:
 
Sv: Hittehund :( *långt*

Usch ja, jag har haft sånt himla huvudbry hela natten och hela dagen.. Nu blev jag bara så arg! Såg ingenting på promenaden förutom en man som stirrade ut oss, förmodligen för att mina doggisar går så fint i takt när de är på tandempromenad! :D

Jag vill ju göra mer, men jag tror inte att jag kan ..... blä, hur fäst kan man egentligen bli vid en hund på fem timmar? :confused: det är inte hälsosamt!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 196
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 917
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 437
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vårföräldrar 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp