Bukefalos 28 år!

HJÄLP! Hund har cancer...

Sv: HJÄLP! Hund har cancer...

Har läst tråden i tysthet...

Bella var en jättefin hund. Förstår att det var jobbigt att hon blev sjuk, och att ta bort henne.

Men du gjorde helt rätt. Det är tungt när våra vänner djuren blir sjuka och vi måste fatta beslutet att det är dags. Men ansvarsfulla djurägare gör det. Vi har tagit bort tre älskade hästar.

Hoppas du ska må bättre snart. Känn dig stolt över att du som hundägare tog ansvar och fattade rätt beslut!

Norrland
 
Sv: HJÄLP! Hund har cancer...

*KL*
Fina Bella:love:! Sorgen lägger sig ju lite så småningom men saknaden finns nog alltid kvar. För mig är det faktiskt en tröst att jag drömmer rätt mycket om mina tidigare hundar, i drömmen vet jag på något sätt att det inte är på riktigt och försöker att dra ut varje ögonblick i det längsta. Visst är saknaden större när man vaknar men jag skulle inte vilja vara utan de drömmarna.

Och även om det inte känns så nu så är det faktiskt en välsignelse att man kan ta bort sin hund när den lider. Har haft anhöriga som dött i diverse mindre trevliga sjukdomar och det är verkligen jobbigt att se dem tyna bort och ha ont.

Som sagt, du gjorde det rätta och det hoppas jag att du känner innerst inne också. Kram!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 716
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 847
Senast: hollypolly
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 992
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 950
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp