Hjälp mig någon?!!!!!

Bah. Sådant skitsnack. Folk som klankar ner så mycket på andra måste ha väldigt dåligt självförtroende och försöker framställa sig själv som bättre på det här viset. :p

Sådana människor gillar jag inte det allra minsta.. Jag brukar inte bli stygg men nu.. :mad:
 
jag lindar ungefär som du,
men måste du vara överallt och skriva en massa skit?! :confused:
 
:rofl:
oj oj, stackars häst om den är lindad från under knät ner över kotan och upp igen, Pållan, då lär den ju inte kunna röra sig alls, eftersom knät sitter på bakbenen ovanför hasen och du lindar in hela bakbenet!!
Om du är så erfaren och kaxig vet du väl var knäna sitter och var karpallederna sitter?
/P
 
transportbandage påminner om stallbandage men är längre och ska avslutas mitt på hoven med ett hårt varv.
Avslutats mitt på hoven?? Låter inte riktigt rätt, man lindar upp igen och avslutar mitt på bandageringen!

Men när man lindar så är det viktigaste att någon kunnig visat en rätt sätt innan som flera nämnt, kan bli så tokigt annars med skador till följd!
 
Jag är både ridmänniska och travmänniska, aktiv inom både och då är det inte ridning på varmblod jag syftar på utan tävlat aktivt upp till Lätt A dressyr och Msv hopp, samt ägt och tränat en travare i gulddivisionen o jobbat både i trav o ridstall.
Jag kan inte anse och hoppas att du inte menar det du skriver att ridfolk skulle vara sämre en travfolk på att linda! Vilken grupp man nu tillhör spelar ingen roll utan det är olika från person till person, kunskap erfarenhet mm som spelar roll!
Det viktigaste vid all lindning är att man skyddar det man vill.... alltså olika vid ridning-körning, transport o stallbandage. Tycker man att transportbandage sitter dåligt och lätt glider ner så kan man ju ha boots på. Sedan finns det idag så många bra olika sorters transportskydd, så varför kämpa på med lindandet. Dom är värda massor, både i tid och hållbarhet, då lindorna lätt trampas sönder.
 
det var nog fram som hon gjorde så....det gör jag med och dom kan gå fast dom är lindad
:bump:
 
När hästen arbetar, tex rids, ingen som lindar enbart med linda och ingen padd??
fia
 
knä är knä och carpus är carpus. det finns inget som heter framknä och det borde Pållan veta
 
Du har så rätt så men vi andvänder väl framknä i dagliga språket, eller? Man behöver inte märka ord eller så, förstår man innebörden av det någon skriver så räcker det väl långt!
 
jag har lärt mig att det är mycket farligt!
jag har alltid padd under, håller faktiskt med henne i vissa avseenden.
risken för att bandage bränna dom är stor om du inte har det!
:banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 569
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
896
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 942
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp