Hööks vår/sommar 2013

Inka-90

Trådstartare
Imorgon kommer nya höökskatalogen och då måste vi ha en ny tråd oxå! :D
Det har börjat komma in nyheter i butikerna och på hemsidan. Ska bli så spännande att få bläddra i nya katalogen!

Kom ihåg, inga produktbilder nu!! Bara bilder som ni tagit själva!
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Halvt OT och inte riktat till dig, men hur kommer det sig att produktbilder inte är okej i en ny tråd när de är tillåtna i fler befintliga?
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Sambon kom i går hem med en röd syntetgrimma för 200 :- till sin häst.
Vad gör att en syntetgrimma är värd det priset?
Nåja, han ville ha just den grimman så.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Nej men det är därför jag tycker det är intressant att det går bra i bl.a. den befintliga Höökstråden.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

I många andra shoppingtrådar ligger också väldigt många produktbilder...
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Det står i reglerna för det här forumet att man inte får det:
Att lägga in upphovsrättsskyddat (copyrightskyddat) material (butiksbilder etc) är givetvis inte tillåtet. Att stjäla bilder, lägga över dem på t ex pixbox, photobucket etc för att sedan lägga in dem i trådar kommer heller inte att tolereras (läs mer om upphovsrätt längst ner).

Vi behöver väl inte förstöra tråden genom att diskutera regler, läggs det in massa produktbilder kommer tråden att plockas bort och det vore väl synd?
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Ja, men som sagt, jag ifrågasätter ju varför det är så kinkigt med produktbilder i (vissa) nya trådar medan det är helt okej i andra. Den andra nya Höökstråden rök ju direkt, men av någon anledning får bland många andra den gamla Höökstråden ligga kvar trots produktbilder.

Jag tycker inte det förstör att diskutera något annat som hör till ämnet, det är ju ingen som hindrar er från att posta bilder och diskutera de nya produkterna parallellt i samma tråd. Ingen har ju uppmanat någon att posta produktbilder.
 
Senast ändrad:
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Haha sitter på jobbet och hann inte skriva klart :p

När det gäller tex kläder och heminredning i andra trådar så tillåts produktbilder väldigt ofta, men hästutrustning och ridutrustning verkar vara mycket känsligare. Har också funderat på det.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Haha okej. :D

Det är alltså inte tillåtet när det gäller kläder och dylikt heller? Det har jag aldrig ens reflekterat över eftersom det postas sådana bilder hela tiden. Men ja, det verkar helt klart striktare på utrustningsforumet även om det nu finns en del trådar även här som har produktbilder utan att något hänt.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Finns ju redan en tråd för Hööks vår och sommar...

Om man ska hålla så hårt på dessa regler med bilder, då borde det Aldrig få skrivas varken namnet på företaget eller pris, de kan ju verka som att man annonserar, och det är ju också förbjudet!
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Nej, den har tagits bort.
Sedan anar jag att det här med bilderna snarare handlar om copyright, men jag vet inte.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Har säkert med copyrighten att göra. Å andra sidan tror jag knappast att något företag hade fått för sig att anmäla att deras produkter sprids på forum med folk som vill köpa:p.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Knapplån

Här är en nyhet iaf (egen bild!) vitt schabrak med kant i creme färg.
Massa fina färger har det kommit av denna modell. Bla ett svart med lila tryck/kant som detta vita.
Och även ett brunt med rosa tryck/kant.

wpid-2013-01-23-15-47-37.jpg
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Ja det var fint! Du har ingen bild där man ser hela schabraket? Jag tycker de ser så små ut till dressyrsadlarna..
Såg det svart/lila i butik och det var oxå fint!
Känns som att det kommer komma många fina saker i nya katalogen!
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

321420_10151222524976641_1424290093_n.jpg


Sjukt snygga lamicellschabrak! Inte för att man ser så mycket på bilden men dom snygga kronorna gör ju hela schabraken liksom ;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Blev förälskad på mindre än en sekund i det bruna schabraket med limegrönt!:love:
gud va snyggt!! vet du vad det kostar än? eller måste jag härda ut tills imorgon?;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Det med turkos logga måste jag nästan köpa och lägga undan tills min åring blir 3-4 år. :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 724
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 513
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 587
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 365
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp