Höst och vintertråd

Fast Udden är "bara" 3,5 timme härifrån o närmare ändå för PF? Skauneland däremot, deeeet är världens ände!

För mig är säsongen inte slut heller, rider Tågarp nästa helg.

@fio Att kasta sina revben mot marken är heeeelt ute! Det är nåt man kunde göra som tonåring utan besvär men i din ålder bör man passa sig för såna aktiviteter....;)
Jag ska också rida i Tågarp, vår andra start för i år, och förmodligen årets sista :D (blev en väldigt kort säsong ;))
 
Men vad bra att de har en preliminär tidsplan! :) En sån har jag saknat när jag varit iväg.

/Lady_S
 
Vad tycker ni om talangjakten de ska ha på Eketorp förresten? Tror ni folk åker dit med sina hästar?

Jag är nästan sugen på att stjäla syrrans häst (denna) och åka dit med bara för att det hade varit kul att få se :p
Iofs så är ju Bruce inom rätt ålderskategori också men jag vill inte ha några nya skador på fälttävlanstruppen på mitt samvete :cautious:
 
Nä det tror jag inte.. Jag fattar inte riktigt syftet, dom ger ett omdöme och sen då? Vad betyder det liksom? Har dom inte försökt detta inom både hopp och dressyr innan?

Den hästen fattar jag inte varför du gav bort.. Den är ju den finaste du haft? Hur gammal är den nu?
 
Jag vet inte om det gjorts samma med hopp och dressyr? Tänker det är kanske vanligare att hästarna hamnar där iaf, kanske inte lika vanligt att unghästarna hamnar hos FT-ryttare om inte uppfödaren redan är inne på det spåret. Men jag förstod inte riktigt vad det är det är ute efter, om det är främst att de själva vill hitta hästar att köpa eller om de bara vill få in fler hästar i sporten. Jag tror att det skulle kunna vara en bra idé. Hade det varit när hästen var 4 och vi var inne på att sälja hade vi säkert tyckt det varit en jättebra grej att få lite input på om det hade varit lönt att sätta honom hos en FT-ryttare för försäljning eller om det är lika bra att han går här hemma och halvmullar. För jag tror ju egentligen att han hade kunnat komma ganska långt i rätt händer, men det var ju svårt för oss att bedöma ;)

Och gav bort gjorde jag ju inte riktigt, han har ju varit mest min systers hela tiden sedan de var föl och sedan red jag honom som unghäst eftersom jag hade mest erfarenhet av det. Men har aldrig varit intresserad av att behålla honom själv egentligen. Vi var ju inne på att sälja ett tag men sen började hon rida honom själv och det har funkat bra. Han är 6 år nu!
 
Vad tycker ni om talangjakten de ska ha på Eketorp förresten? Tror ni folk åker dit med sina hästar?

Jag är nästan sugen på att stjäla syrrans häst (denna) och åka dit med bara för att det hade varit kul att få se :p
Iofs så är ju Bruce inom rätt ålderskategori också men jag vill inte ha några nya skador på fälttävlanstruppen på mitt samvete :cautious:

Jag vill åka dit o titta, inte mycket mer tankar om det än så :p
 
Jag vet inte om det gjorts samma med hopp och dressyr? Tänker det är kanske vanligare att hästarna hamnar där iaf, kanske inte lika vanligt att unghästarna hamnar hos FT-ryttare om inte uppfödaren redan är inne på det spåret. Men jag förstod inte riktigt vad det är det är ute efter, om det är främst att de själva vill hitta hästar att köpa eller om de bara vill få in fler hästar i sporten. Jag tror att det skulle kunna vara en bra idé. Hade det varit när hästen var 4 och vi var inne på att sälja hade vi säkert tyckt det varit en jättebra grej att få lite input på om det hade varit lönt att sätta honom hos en FT-ryttare för försäljning eller om det är lika bra att han går här hemma och halvmullar. För jag tror ju egentligen att han hade kunnat komma ganska långt i rätt händer, men det var ju svårt för oss att bedöma ;)

Fast de uppfödare/ägare/ryttare som vill sätta sin unghäst till fälttävlan gör nog det ändå tror jag, tror inte dom kommer sno så många från hoppningen i denna åldern 4-7 , kanske möjligtvis någon 7 åring som inte går så bra på 140 höjd å andra sidan är den verkligen lämpad för mästerskap inom fälttävlan då?

Inte för att dom behöver gå 140 som 7 åringar utan jag tänker mer som så att de uppfödare som satsar inom hoppningen (som dom vill sno hästar ifrån) har ju redan troligtvis haft hästen hos ett proffs och har dom kapacitet för att gå 140 så gör dom ju det som 7 åringar isåfall, är dom sena i utvecklingen får dom ju vänta ett år till, för inte sätter dom de hästarna till fälttävlan ändå?

Eller jag vet inte riktigt vilka hästar dom vill sno dit? Tycker hela annonsen är oklar i utformningen som jag tidigare sa.
 
Fast de uppfödare/ägare/ryttare som vill sätta sin unghäst till fälttävlan gör nog det ändå tror jag, tror inte dom kommer sno så många från hoppningen i denna åldern 4-7 , kanske möjligtvis någon 7 åring som inte går så bra på 140 höjd å andra sidan är den verkligen lämpad för mästerskap inom fälttävlan då?

Inte för att dom behöver gå 140 som 7 åringar utan jag tänker mer som så att de uppfödare som satsar inom hoppningen (som dom vill sno hästar ifrån) har ju redan troligtvis haft hästen hos ett proffs och har dom kapacitet för att gå 140 så gör dom ju det som 7 åringar isåfall, är dom sena i utvecklingen får dom ju vänta ett år till, för inte sätter dom de hästarna till fälttävlan ändå?

Eller jag vet inte riktigt vilka hästar dom vill sno dit? Tycker hela annonsen är oklar i utformningen som jag tidigare sa.
Har jag en 7-åring som går 140 så får jag bra mycket bättre betalt för den som juniorhopphäst på elitnivå eller till en amatör än som fälttävlanshäst.
 
Eller hur. Om jag vill få betalt för mina hästar är det ju bättre att låta en hoppryttare rida dom som unga. Vill jag däremot själv tävla FT är det en annan sak. Tror inte FT ryttare i allmänhet betalar så mycket för en unghäst som en hoppryttare gör.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 030
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 984
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 786
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp