Höst och vintertråd

Nä det tror inte jag heller, så därför är ju frågan VEM mönstringen är till för? Det låter som "värsta chansen" för hopphästuppfödare/ägare i annonsen men jag tror inte riktigt att hopphästmänniskorna tänker så. Isåfall kommer dom dit med sin krake på 6 år som knappt hoppar felfritt på 1meter och då vill dom ha 150 tusen för den :D

Dom tycker ju ändå fälttävlansryttare är ett gäng idioter som inte kan lyckas i någon annan gren :laugh:

Det är väl till viss del inte helt osant :sneaky:
 
Tror inte FT ryttare i allmänhet betalar så mycket för en unghäst som en hoppryttare gör.
Nej, en FT-ryttare köper ju grisen i säcken i mycket högre utsträckning än vad en hoppryttare gör och då blir man ju mindre benägen att lägga stora pengar.
 
Men det är ju gratis, så jag kan ju ta dit min 4 åring.. han behöver lite terrängträning innan året är slut nu när jag står med skadat revben haha

Hmm ingen dum idé alls.. får man välja ryttare tro? Tror inte Niklas passar så bra på min lilla ponny :D
 
Nej, en FT-ryttare köper ju grisen i säcken i mycket högre utsträckning än vad en hoppryttare gör och då blir man ju mindre benägen att lägga stora pengar.

Fast å andra sidan kan ju den där grisen i säcken bli en stjärna i större utsträckning än om det vore en hopphäst.. är ju inte så givet med vilka som blir stjärnor i ft och inte. Ibland är det dom man minst anar ju..
 
Fast å andra sidan kan ju den där grisen i säcken bli en stjärna i större utsträckning än om det vore en hopphäst.. är ju inte så givet med vilka som blir stjärnor i ft och inte. Ibland är det dom man minst anar ju..
Jamenvisst men det är ju mycket mer gambling!
Finns inte ett treårstest som mäter om de vill gå i vatten för att exemplifiera. ;)
 
bryter ämnet lite nu men,
höst = hubertus jakter, och på söndag så blir det första gången för mig i år samt första året som jag har ett par terräng skydd i min ägo. frågan är nu om jag ska ha vanliga höga eskadron strykkappor eller höga eskadron cross country senskydd bak, fram har jag senskydd.

jakten går delvis på skogs stigar men också mycket på grusväg. vad hade ni valt till en klantarsle häst som är en mästare på att få småsår på bakbenen?
 
jag vill också åka och kolla! Tycker det är bra initiativ, uppfödare/ägare kanske inte ens tänkt tanken på fälttävlan och nu får man chansen att få ens häst provad av tre av Sveriges bästa ryttare!
 
Ja det måste vara riktigt gambling. 3 års test säger inget. Finns det statistik på de som har vunnit championaten hur framgångsrika de blir i högre klasser? Sådan statistik finns väl på hopphästar bla tror jag.
 
bryter ämnet lite nu men,
höst = hubertus jakter, och på söndag så blir det första gången för mig i år samt första året som jag har ett par terräng skydd i min ägo. frågan är nu om jag ska ha vanliga höga eskadron strykkappor eller höga eskadron cross country senskydd bak, fram har jag senskydd.

jakten går delvis på skogs stigar men också mycket på grusväg. vad hade ni valt till en klantarsle häst som är en mästare på att få småsår på bakbenen?

Det som sitter kvar bäst! Klart viktigast för mig, testar alltid noga hemma först :)
 
@L8P8 Ja vi lyckades fastna på flera bilder faktiskt :), bra bilder som omväxling dessutom och inte en högröd ryttare som är på väg åt ett håll och en giraff häst som är på väg åt ett annat :rofl:. Iofs så är vi ute på åkern och harvar på någon bild... stor flock kor som kom rusande.. de är läskiga när de står still vanligtvis så coco hästen var jätte duktig som gick förbi där utan allt för mycket om och men :D.
 
Kor är ändå en relevant rädsla, kan jag tycka. Igår när jag var ute och skrittade (nästa åb i januari... :meh: ) så tog det oss 10 min att komma förbi ett hus. De jäklarna hade dragit upp brevlådan och lagt den i vägrenen på andra sidan och där skulle den absoluuuut inte vara, för där har den aldrig varit förut. Fattar du? En brevlåda som ligger på marken - tigrarna kan smyga ur och anfalla när som helst! Min häst: :eek::eek::eek:O_oO_oO_o:nailbiting::nailbiting::nailbiting: Jag: :banghead: :banghead:Det slutade med att vi dansade en sväng ut i åkern för att öht komma förbi.
 
Spelar det någon roll vad det heter? Military är väl inte heller ett så käckt namn
 
:bump:Hade igår min bästa terrängupplevelse sedan innan min förra häst gick bort 2010.
Jag har köpt en ny liten häst, 5-årig övervuxen connemara på typ 156 från irland, och igår testade vi att hoppa terräng för första gången. Jag har tydligen köpt en liten terrängmaskin :bump: han bara flög över allting jag styrde på, förvisso bara små 70-80 hinder men ändå, hus, grav, upp-/nerhopp, vatten allting gick som tåget:love:
Nästa gång får vi försöka få men någon som filmar också...
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 028
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 971
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 780
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp