Höst och vintertråd

Red årets andra (och sista) fälttävlan i lördags. 66,2% i dressyren, 4 fel i hoppningen och hästen var felfri på alla hinder och inom tiden i terrängen, men ryttaren hoppade 2 st hinder nr 6 i terrängen... (vi tog det i ponnyklassen också för säkerhetsskull, det var ju ändå inflaggat :banghead:) så himla arg på mig själv, det hade tom blivit en FÄRG på rosetten om jag inte klantat till det! Nu är det ju dessutom en hel evighet tills vi får chansen nästa gång...
Men jag är otroligt nöjd med min häst och vi blev ju inte avblåsta för det var ingen funktionär i närheten trots att jag i landingen insåg mitt misstag när jag såg det riktiga hinder nr 6 och frågade de som stod vid sidan av om jag hoppat fel hinder, "vi är bara publik vi har ingen aning" så jag en volt för att få en bra väg och fortsatte banan)
 
Men det är ju gratis, så jag kan ju ta dit min 4 åring.. han behöver lite terrängträning innan året är slut nu när jag står med skadat revben haha

Hmm ingen dum idé alls.. får man välja ryttare tro? Tror inte Niklas passar så bra på min lilla ponny :D
Men åk dit med den?! Niklas ska inte vara med så du får väl testa Johan med sina långa ben då ;)
 
Yes! Superkul! Jag bara älskar att se proffs rida! På egna hästar ren njutning, på nya hästar extremt intressant!

Hade velat höra kritiken bättre bara, den var till hästägarna i en liten domarstuga :)
 
Det konceptet var verkligen bra! Nu ska det utvecklas bara så alla vet vilken häst det är och även kritiken vill nog fler höra. Så får gärna ägarna komma i tid och ha "rätt" utrustning på hästarna, det är kanske inget man tänker på att vara tydlig med när man är inom sporten, men kommer det folk som inte har funderat så mycket på terrängridning kanske de behöver en tydlighet i utrustning, dvs broddar, hopp/terrängsadel och kanske något martingal eller liknande. Tar tid för ryttarna att leta efter sadlar, broddar osv.

Jättebra att se hur de olika ryttarna red helt oerfarna hästar som aldrig sett en terrängbana innan och sedan de som hade sett en terrängbana innan, kul också att det kom hästar som hänger med i hoppningen (enligt championathöjder) men ändå som de vill testa ft med.
 
Det konceptet var verkligen bra! Nu ska det utvecklas bara så alla vet vilken häst det är och även kritiken vill nog fler höra. Så får gärna ägarna komma i tid och ha "rätt" utrustning på hästarna, det är kanske inget man tänker på att vara tydlig med när man är inom sporten, men kommer det folk som inte har funderat så mycket på terrängridning kanske de behöver en tydlighet i utrustning, dvs broddar, hopp/terrängsadel och kanske något martingal eller liknande. Tar tid för ryttarna att leta efter sadlar, broddar osv.

Jättebra att se hur de olika ryttarna red helt oerfarna hästar som aldrig sett en terrängbana innan och sedan de som hade sett en terrängbana innan, kul också att det kom hästar som hänger med i hoppningen (enligt championathöjder) men ändå som de vill testa ft med.
Vem är den vinnande målgruppen med dagen? Inget hackande på dig men ingen verkar ju kunna svara på den frågan!

Övriga "landslagsryttare" var ju inte tillfrågade om de ville/kunde vara med, så vem vinner på det?

Ryttarna som var med? Uppfödarna/hästägarna, markägaren/förbundskaptenen?
 
Syftet var ju att visa att ft är ett alternativ, hitta fyrbenta talanger och skapa kontakter. Vilket gjordes, ang talanger vet jag inte men jag såg några riktigt fina.
Hästarna provades noga under de förutsättningar som fanns. Andra ryttare fanns på plats och tittade, likaså uppfödare. Man fick också visa sin häst själv om man ville. Tyckte det var superbra och utveckling av konceptet kan ske till nästa gång!
 
De som vann mest på det måste ha varit ägarna och uppfödare som fick chansen att få sina hästar bedömda av proffs, gratis.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 030
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 981
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 784
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp