Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL

Färdigfälld häst (alltså i sommarpäls), 10 årig nsv valack. Utan täcke, ute dygnet runt med fri tillgång på hösilage samt en hel del gräs. Snart dax att gå på enbart gräs.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Kl

Här varierar det mellan strålande sol och gråa moln:eek: men än så länge har det inte kommit några regndroppar. Har inte kollat men skulle tro mellan 10 och 15+. Alla är ute i hage just nu:

Häst 1: Amigo 1200d light.
Häst 2: Amigo 1200d light.
Häst 3: Rhino orginal light.
Häst 4: Rambo supreme light.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Min pålle går ute om nätterna nu om det e fint väder, har om nätterna 100g täcke på sig, det plockas av vid morgonfodringen om det inte blåser och regnar. Vid sol går han naken, ska snart gå över till att han går med flugtäcket ute.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*knapplån*

Ena hästen står med ett Smartex Rain inne och är naken ute om det absolut inte är hemskt väder.
Andra hästen står med ett bomulls- eller fleecetäcke på sig och ett ofodrat regntäcke ute.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Puttar upp lite.

Här är det 6+ lite blåst och helt klart på himlen och temperaturen sjunker långsamt. Alla är inne i kallstall som dock håller flera plus mer än ute.

Häst 1: Amigo 1200d light.
Häst 2: Amigo 1200d light.
Häst 3: Rambo California 100g.
Häst 4: Rambo Supreme light.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Mulet 9+
Häst 1 pensionär: otäckad (har ganska tjock päls)
Häst 2 rids: Amigo helt ofodrat
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*
Idag har vi 10+ och regn, ingen blåst. Stallägaren hade av någon idiotisk anledning blockat av honom "natt-täcket" vid morgon fodringen fasst jag har sagt att vid moln eller regn ska han va täckad :mad: Så när jag va i stallet för 1 timme sedan stod min häst och frös och skakade som bara den, när jag skrapade av vattnet på honom så trillade bakdelen nästan ihop så öm va han :( så nu står han i boxen med ett fleece täcke på tills kl 2 då då släpper en i stallet ut honom och då får han sitt 90g täcke på. ojj blev lite text :p
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*
Dygns temperaturen har legat på mellan +4 till +36 senaste veckan så nu är det bara naket och ute dygnet runt som gäller våra hästar, t.o.m. donnan från Malå fick vara naken på nätterna när hon var ner på besök detta trots blåst och jag lovar, hon levde varje morgon ;)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Varierande temperatur mellan +6 till +25 grader. Vindstilla, blåsigt och regnskurar blandat.
Hästarna går sedan 2 veckor tillbaka på bete. Exemhästen har självklart sitt exemtäcke på, inne en natt/vecka och står då otäckad. Övriga hästar är helt utan täcken. Vid ihållande regn eller högt insektstryck så får de komma in en stund i stallet men annars lever de härligt "vildhästliv" på bete utan täcken!
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

min går naken dygnet runt eller på dagarna har han ibland HW amigo mio flugtäcke, temp är mellan +8 och +30.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl* pålle går nu naken, vissa dagar har han flugtäcke på, temp allt ifrån +6 till +25, idag ligger det på ca 8-10+ och kommer skurar, pålle går naken men står inne om nätterna, men det är för han har skadat sig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 467
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 441
Senast: bobbbo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 158
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp