Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har babysitter, gym och sele från Babybjörn som vi växlar mellan när hon är vaken. Hon vill sällan ligga i nestet då, men sover där gärna. Bäst är ju såklart att bli buren och att få sova på mamma eller pappa.
 
Vi tänkte köpa en babysitter när vi kommer hem igen efter jul, tror det kommer bli uppskattat. Babygymmet är himla populärt i alla fall :)

Nu har Siri träffat sin morfar, äntligen! Pappa såg mäkta rörd ut :love: även moster och morbror var stolta :) på juldagen åker vi och träffar halva min tjocka släkt, vi är rätt många kusiner och Siri är tredje barnet på två år. Så där är full rulle och alltid lika kul! Julafton blir lite lugnare med min mamma, hennes sambo och min mormor och lillasyster. Hur firar ni julen?
 
Vi tänkte köpa en babysitter när vi kommer hem igen efter jul, tror det kommer bli uppskattat. Babygymmet är himla populärt i alla fall :)

Nu har Siri träffat sin morfar, äntligen! Pappa såg mäkta rörd ut :love: även moster och morbror var stolta :) på juldagen åker vi och träffar halva min tjocka släkt, vi är rätt många kusiner och Siri är tredje barnet på två år. Så där är full rulle och alltid lika kul! Julafton blir lite lugnare med min mamma, hennes sambo och min mormor och lillasyster. Hur firar ni julen?

Folk kommer hem till oss i år. Blir lite knytkalas är tanken. :)
 
Alltså de är ju rätt festliga de små. Sitter och ammar i soffan och lillen somnar ju ifrån lite till och från. Sen mitt i sömnen så stannar han liksom upp, spänner kroppen och lägger av världens brakfis som han firar med ett smil och ett "eeh" lite lagom njutningsfullt. Sambon kommer och frågar vad jag fnissar åt med jämna mellanrum... ;)
 
Alltså de är ju rätt festliga de små. Sitter och ammar i soffan och lillen somnar ju ifrån lite till och från. Sen mitt i sömnen så stannar han liksom upp, spänner kroppen och lägger av världens brakfis som han firar med ett smil och ett "eeh" lite lagom njutningsfullt. Sambon kommer och frågar vad jag fnissar åt med jämna mellanrum... ;)
Haha! :D Siri skruvar ibland på sig medan hon ammar och "kramar ur sig" en fis eller två. Det blir aldrig tråkigt!
 
Haha! :D Siri skruvar ibland på sig medan hon ammar och "kramar ur sig" en fis eller två. Det blir aldrig tråkigt!

Haha, nä, något ska man ju roa sig med emellanåt. ;) har lyckats stjäla typ en timme idag att göra tryfflar på samt påbörja middag. Sambon får avsluta. ;)
 
Jag och H sov hos mina föräldrar inatt då de bor granne med stallet och jag skulle ha utsläpp. Lyfte över en sovande ah i min säng vid 8 imorse och ammade honom medans han var halvvaken. Sen somnade han om och jag gick till stallet. 10,20 hade min mamma gått in och väckt honom :D han sover ju värre än en tonåring! Men sen är det full rulle på dagarna, ligga still är trist. Man ska sitta upp och det ska hända saker eller visas grejer man kan greppa tag i. Helt fascinerad är jag över att följa utvecklingen.
 
Min sambos familj och min familj firar ihop hemma hos sambons föräldrar. Ska bli supermysigt! :love: Vi firar alltid ihop. Min pappa och min syster och småkusinerna har ännu inte träffat A. Så det ska bli kul!

Är era stabila i nackarna ännu? A tränar hela dagarna men har en bit kvar. Men det går framåt! Hon står också gärna på benen nu om man ställer henne upp i knäet.

Jag har fått min första mens nu. Ganska exakt tre månader efter förlossningen. Hade hoppats på lite längre uppehåll. Men holy shit vad mkt rikligare den är! :yuck: Enda positiva är att den gjort mkt mindre ont hittills. Men det är väl bara en engångsföreteelse kan tänka. Hoppas verkligen att det lugnat ner sig till julafton.
 
A var stadig i nacken redan när hon föddes och kunde lyfta huvudet och vända det från sida till sida. Lite mindre stadig framåt, så hakan hamnar gärna i bröstet ibland.
Hon kan också stå upp om man håller upp henne och älskar att 'studsa' genom att skjuta ifrån med benen. Känns som det är tidigt, hon är ju bara 1 mån, men hon är jättestadig.
 
Mitt snitt har börjat vara :( tog av stripsen igår, de hade ramlat av till hälften så tänkte byta ut det till nya fräscha. När jag drog bort det som sitter längst till vänster så började det rinna geggigt gul-grönt var, och det ser ut som tråden släppt lite där så att det är öppet ca 7-8 mm. Duschade och efter det kommer det lite sårvätska och blod. Är som en klump under huden precis där. Har ingen feber längre så 1177 tyckte att så länge jag inte får feber/frossa behöver jag inte åka in.

Men det känns sådär, läste i min journal häromdan att jag hade barnsängsfeber, endometrit och sepsis. Och att jag förlorade mycket blod under kejsarsnittet. Jag vet ju att man inte direkt dör av lite var i snittet men tänk om det är ngt skit kvar efter infektionen, vore inte så kul att bli steril eller ngt :/ sjukt trött på att inte få vara helt hundra frisk nån gång!
 
Vi kommer fira jul hemma med mina föräldrar och min bror. Vi orkar inte resa land och rike runt med bebis kring jul, men i januari ska V få träffa släkten i såväl norr som söder. I vår åker vi till USA så hon får träffa sin kusin. Än så länge får hon helt ovetandes kusinpussar via FaceTime. :D:love:

V är stabil i nacken, men så har hon kunnat lyfta och vända huvudet i magläge från födseln. Den färskaste färdigheten är att hon börjar kunna kontrollera sina armar och händer alltmer.

Jag har sovit uselt i natt. V tycks ha skjutit på dygnet de senaste dagarna. På natten är hon väldigt snuttig, sover på sin höjd två timmar i sträck och har stunder då hon är väldigt glad och uppspelt. Sedan är hon vansinnigt trött nu på förmiddagen, då har jag redan gett upp sömnen och börjat dricka kaffe. :meh:
 
Senast ändrad:
Hm har missat massa nu för har inte fått några notiser!?
Ska iväg i em och hämta upp en babysitter då S har fler vakna och längre stunder och vill inte bli låst med han på armen. Någon mer som har en och fungerar det bra?

Lillan har en och den duger ibland och ibland inte.
Till mina stora så hade vi en som vibrerade och den var poppis. Jag kände dock inte för att lägga ut dom pengarna då dom är lite dyrare eftersom den ändå inte används någon längre tid och är hon bara nöjd och glad att sitta där medans jag fixar mina måsten som att få iväg dom stora till skolan och fixa middagen så räcker det.
Men jag tror hon kommer gilla den mer när hon inte är lika närhetstörstande, det är mest därför hon inte vill vara där. Hon är hellre hos mig.
 
Är inte kyrkans barntimmar typ samma som öppna förskolan? :p vi har inget speciellt kristet klabb men jag har alltid gått med mina barn till kyrkans öppna förskola. I Solna var det den bästa av dem enligt mig och där jag bor nu är det den enda som har öppen förskola i närområdet. Det enda kristna som varit där är att man tänt ljus när man ska sjunga och på den i Solna sjunger man gud som haver barnen kär som avslut på sångstunderna. Däremot kyrkans scouter... Vilket jäkla trams. Vi satt i ring inomhus och knöt knopar och läste bibeln. Vi var utomhus en gång under hela tiden jag var med och det var något år tror jag. Det kan man kalla taskiga barndomsminnen :rofl:

Jag frågade min man vad dom gjorde på dom timmarna och han sa att dom läste bibeln och sjöng psalmer ibland och bad ibland utöver lekandet och pysslandet.
Hade det bara varit lekande och pysslande hade det känts okej men allt det andra kan dom få hoppa över.
Nu var det ju ett tag sen min man gick så det kan ju ha ändrats lite ;)
 
Vi tänkte köpa en babysitter när vi kommer hem igen efter jul, tror det kommer bli uppskattat. Babygymmet är himla populärt i alla fall :)

Nu har Siri träffat sin morfar, äntligen! Pappa såg mäkta rörd ut :love: även moster och morbror var stolta :) på juldagen åker vi och träffar halva min tjocka släkt, vi är rätt många kusiner och Siri är tredje barnet på två år. Så där är full rulle och alltid lika kul! Julafton blir lite lugnare med min mamma, hennes sambo och min mormor och lillasyster. Hur firar ni julen?

Vi ska masa oss 5 minuter bort till mannens päron. Lagom långt att åka :p
Det blir dom, vi och mannens syrra.
 
Min sambos familj och min familj firar ihop hemma hos sambons föräldrar. Ska bli supermysigt! :love: Vi firar alltid ihop. Min pappa och min syster och småkusinerna har ännu inte träffat A. Så det ska bli kul!

Är era stabila i nackarna ännu? A tränar hela dagarna men har en bit kvar. Men det går framåt! Hon står också gärna på benen nu om man ställer henne upp i knäet.

Jag har fått min första mens nu. Ganska exakt tre månader efter förlossningen. Hade hoppats på lite längre uppehåll. Men holy shit vad mkt rikligare den är! :yuck: Enda positiva är att den gjort mkt mindre ont hittills. Men det är väl bara en engångsföreteelse kan tänka. Hoppas verkligen att det lugnat ner sig till julafton.

Lillan är rätt stark i nacken faktiskt. Hon kan hålla upp huvudet själv en kort stund när vi "sitthåller" henne. Hon står också gärna upp och skjuter ifrån med benen ibland.

Jag är faktiskt lite förvånad över att jag inte fått min mens än. Har fått nästan prick en månad efter förlossningen dom andra gångerna. Nu har det gått 5 veckor och 3 dagar och det känns inte som att den är på G.
Jag hoppas jag inte hinner få den innan spiralen ska in om en månad.
Då har jag lyckats ta ut spiralen, bli gravid och få barn och sätta in den igen utan att ha haft mens :p
Senaste mensen jag hade var i januari 2013. Inte ett dugg avundsjuk på dig. Mens är så trevligt :yuck:
 
@Matmissbrukaren, nu har jag också ridit:-) Säkerhetsvästen funkade för att hålla tuttarna på plats. Det knepiga är att tajma stallet med amningen. Har en bit att köra så det tar en stund och hon hinner oftast bli hungrig innan jag hinner hem igen.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag brukar amma i fikarummet i stallet innan jag åker hem :)

Ingen mens här heller än vad jag märkt, däremot verkar avslaget slutat nu. Dock råkade vi ut för missödet att kondomen gick sönder här så jag fick ta ett akut p-piller (vågar inte anta att jag inte kan bli gravid...) och det blev en del meck med att inte få amma på 8 h efter, så nu kan A iaf äta ur flaska och har provat lite ersättning. Däremot tänker jag inte ge det om det inte behövs, så vi fortsätter att helamma. Men bra att veta att det går om något inträffar, typ som när jag ska opereras framöver.
Ska sätta in spiral på återbesöket efter nyår, ska bli intressant att se hur det funkar då jag aldrig haft det innan.
 
@Matmissbrukaren, nu har jag också ridit:-) Säkerhetsvästen funkade för att hålla tuttarna på plats. Det knepiga är att tajma stallet med amningen. Har en bit att köra så det tar en stund och hon hinner oftast bli hungrig innan jag hinner hem igen.

Jag har bara varit i stallet två ggr utan lillan nu men jag har handmjölkat ut så har hennes pappa fått ge henne det om hon velat ha när jag varit iväg.
Första gången så fick han ge på sked och nu idag var andra gången jag åkte själv och då gav han henne på flaska och det gick bra. Hon tyckte det var lite mysko först men sen svepte hon 70 ml direkt :)
Kan inte du också pumpa ut så får hennes pappa ha henne hemma och ge det? Så slipper du stressa i stallet. Det är inte roligt att åka iväg och veta att det kan bli knas med maten känner jag själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 620
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 582
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 712
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 626
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp