Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Siri är rätt stadig i nacken, lyfta har hon kunnat sen början men nu lyfter hon högt och länge. Vi får passa henne ibland när vi bär för hon slänger helt vilt med huvudet :p men hon börjar äntligen bli rätt bra på att parera själv!
Hon har också stunder nu då hon inte är nöjd förrän hon får ligga själv på rygg (med någon som underhåller i närheten..). Annars sitter hon gärna i knäet med ansiktet framåt och kollar in världen. Mycket att kolla in i omvärlden :)
Här slängs det också helt vilt på huvudet när man bär! Som en liten kamikazepilot!
 
Dagtid nästan varannan timme. Nattetid är det lite bättre, ganska ofta då med men det har gått 6-7 timmar ibland. Då väcks jag av brösten som hotar att explodera, samt att det är blött av mjölk i sängen... :grin:
Mina bröst självreglerar också trycket och släpper ut lite om det behövs :meh: jag sover på en handduk så jag har nåt som suger upp det värsta. Men sjukt så ont det kan göra när de är så spända!
 
Fick revansch för gårdagens dåliga natt. Såhär bra har jag inte sovit sedan V föddes och jag får dessutom dricka mitt kaffe varmt för bebis sover fortfarande. :banana:
 
@Flixon

Hur ofta äter era små? :)
Min har hittills ätit var tredje timme dygnet runt. Ca 140-170 ml x 8. Men de senaste dagarna har hon börjat hålla ca 5 h på natten och har således skippat ett mål då. Som kompensation (antar jag) har hon nu på dagarna börjat äta typ varannan timme eller oftare (ibland säger hon till om mer redan efter 30-45 min).
 
A äter ungefär varannan- var tredje timme dagtid och sover iaf 4-4,5 h på natten. Hon tuttar mycket tätare på kvällarna och förnatten så jag har aldrig problem med mjölkläckage nattetid. Däremot kan det börja rinna på morgonen när de fyllt på sig igen.

Vi tränar motorik här, brukar ha henne på mage på golvmattan ibland och se vad hon hittar på. Hon står i knäet, hoppar upp och ner med benen, när man bär henne håller hon upp huvudet själv och hon kastar inte ofta hej vilt längre. Hon kan vända sig från sidan till mage och mage till sidan genom att sparka med benen. Hon sover oftast på sidan faktiskt.
 
@BernT
Hur har det gått med ditt snitt?

Jag var hos läkaren häromdagen för jag är fortfarande väldigt öm för tryck hela vägen från snittet upp till naveln. Men det är förmodligen bara massa sammanväxningar som man inte gör nåt åt. Nu är jag ju skuren kors och tvärs över buken så jag var visst rätt ihopvuxen redan innan det här sista snittet.
 
Jag hade i början bara min lilla i magläge på min mage. Det gillas klart bättre än att ligga på golvet. Ger ju också nackträning om de inte somnar för att det är så mysigt :p
Ja på så vis tränar hon dagarna i ända! Hon sover även större delen av nätterna på min mage. Men då blir det inte så mkt träning. :D
 
Det var skoj så länge det varade, men nu kom mensen :down:

Då var mina ägglossningskänningar för ca 2 veckor sen inte fel. Blev så himla sugen på gubben :p , åt en massa choklad och fick ägglossningsflytningar.

Nåja, kroppen funkar iaf!

Trist bara att lillan inte ens är 6 veckor innan den kom tillbaka. 6 månader hade känts bättre :p
 
Jag är dålig på att ta fina porträttbilder. Men hoppas på att få många i jul då min syster som är fotograf kommer. Men här är en bild i alla fall. Den dåliga kvalitén bjuder jag på. :p

Hon är jättefin och ser rund och go ut :love:

Jag tar inte heller några porträttbilder i vanliga fall, dom flesta jag tar är som dina.

Men när lillan fixar att sitta själv så ska vi till en fotograf och ta bilder med alla ungarna tillsammans tänkte vi :)
 
Det var skoj så länge det varade, men nu kom mensen :down:

Då var mina ägglossningskänningar för ca 2 veckor sen inte fel. Blev så himla sugen på gubben :p , åt en massa choklad och fick ägglossningsflytningar.

Nåja, kroppen funkar iaf!

Trist bara att lillan inte ens är 6 veckor innan den kom tillbaka. 6 månader hade känts bättre :p

Tror jag också har fått mens, 2 dagar utan någonting (haft lite smått från avslaget) och nu blöder det igen. Men det kanske beror på pillret jag fick ta tänker jag..
 
Tror jag också har fått mens, 2 dagar utan någonting (haft lite smått från avslaget) och nu blöder det igen. Men det kanske beror på pillret jag fick ta tänker jag..

Inte omöjligt att det beror på pillret. En biverkning är väl just blödning av dom?

Än så länge så blöder jag minimalt. Du hade väl rätt rejäl blödning @Saigon? Var den riklig från början eller det började smått för att öka på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 228
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 349
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 512
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 404
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp