Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten uppdatering från mig. Jag överlevde blodproverna i fredags tack vare min kära sambo som höll mig i handen och försökte få mig att tänka på annat. Efter det hann jag i princip bara förbereda så gott jag kunde inför funktionärsdagen hela lördagen på svenska rallyt innan BM ringer och säger att jag har uvi och måste hämta ut penicillin. Jippie! Hämtar ut det på fredagen och börjar knapra piller direkt. Mår hyfsat under lördagen (blev kortare dag än planerat då en skoterlolycka resulterade i att ena klassen ströks sen konstaterades det att det gått för fort på sträckan så andra omgången ströks också...).

Är hemma och mår illa under söndagen. Orkar absolut nada. Tänker att det beror på för lite sömn. Vaknar igår måndag och spyr direkt innan frukost. Får lyckligtvis behålla frukosten men sen är det kört. Får inte behålla något och har spytt en gång i timmen hela natten och ingen sömn. Ska ringa BM idag och fråga om jag kan sluta med penicillinet en dag för tidigt eller om jag ska tvinga i mig det idag....
 
Igår var vi på inskrivning, imorgon tar jag blodprover (ska även vara med i en kontrollgrupp för en undersökning därav att proverna inte togs samma dag som inskrivningen) och på onsdag nästa vecka ska vi göra vårt första ultraljud och KUB. Utöver det så har vi köpt en ny lägenhet med inflyttning i slutet av maj samt håller på att sälja den gamla.

Mycket på gång nu! Pust!
 
Igår var vi på inskrivning, imorgon tar jag blodprover (ska även vara med i en kontrollgrupp för en undersökning därav att proverna inte togs samma dag som inskrivningen) och på onsdag nästa vecka ska vi göra vårt första ultraljud och KUB. Utöver det så har vi köpt en ny lägenhet med inflyttning i slutet av maj samt håller på att sälja den gamla.

Mycket på gång nu! Pust!

Får man fråga vad det är för undersökning? Är lite nyfiken :)
 
v. 7 och med det kom även illamåendet. Men mår bara illa, har inte behövt spy, än iallafall.
Det är svårt med mat, äter jag inte mår jag mer illa men jag är inte alls sugen på mat, lever på yoghurt och knäckebröd.
 
v. 7 och med det kom även illamåendet. Men mår bara illa, har inte behövt spy, än iallafall.
Det är svårt med mat, äter jag inte mår jag mer illa men jag är inte alls sugen på mat, lever på yoghurt och knäckebröd.

Vet hur det är. I början fixade jag inte att äta kött. Det kom redan innan jag plussade. Sen har det försvunnit mer och mer från listan över vad jag klarar att äta. Åt en del avokado till en början för att få i mig folsyra. Det tog bara tvärstopp en dag och nu klarar jag bara av avokado i guacamole. Eller i mindre bitar i sallad. Hade t.o.m svårt att få i mig en halv semla idag :cautious: Mår också mycket sämre om det går för långt mellan måltiderna.

Det är nog inga problem att leva på yoghurt och knäckebröd ett tag ;)
 
Men åh, grattis @Emtherlia!! :D (och ni andra med såklart!)
Så himla kul, och fint och härligt att ni ska bli föräldrar! :love:
(och jag bara tjuvläser - vi ska inte ha barn :pø
 
Jag hoppar in också, bf 17 september, första barnet.
Vecka 11 på måndag.
Mått illa konstant och spytt sen vecka 6. Sjukskriven och i stort sett sängliggande sen 3 veckor tillbaka Fått lergigan comp och primperan utskrivet som gör att jag kan hålla spyorna i schack, illamåendet verkar jag dessvärre få dras med. Svårt att äta, det som funkar just nu är bröd, yoghurt och äpplen.
Hoppas att det här kan vända snart och att man kanske kan få vara glad över graviditeten. Dock ett missfall i bagaget så man är ju lite extra orolig med...
 
Grattis till alla i tråden :D
Hoppar också in i tråden, v.7 o första barnet. Orkeslös och illamående är vardag nu mera. Aptiten börjar komma tillbaka. Äntligen!
 
Idag var vi på första ultraljudet och allt såg bra ut, alltså vad sjukt att man kan se en liten mini-människa där inne! :eek: Vi såg huvud, ben, fötter, armar, mage, allt! Hur är det möjligt när det är så pyttigt? :laugh: mini-människan hoppade och hade sig inne i magen, helt bisarrt!
 
Hur är det för dig Emtherlia, är det tidiga ultraljudet något som erbjuds eller gör du det privat? Såg att du skulle göra KUB, är du över 35 eller är detta något du valt själv? :) Häftigt att det redan är en liten människa där inne tycker jag, kroppen är fantastisk!

Själv går jag runt och oroar mig (antagligen i onödan) för att det INTE ska vara en människa där inne.. Hur ska man överleva 5-8 veckor till i ovetskap?? :nailbiting: Vill bara att det ska komma en mage snart så man i vilket fall ser gravid ut när det inte känns :D Har ni andra fått någon mage än, svullna bröst eller annat som "syns" ?
 
Hur är det för dig Emtherlia, är det tidiga ultraljudet något som erbjuds eller gör du det privat? Såg att du skulle göra KUB, är du över 35 eller är detta något du valt själv?

I mitt landsting så erbjuds alla ett tidigt ultraljud samt KUB. Jag är 29 år men alla erbjuds som sagt detta, vilket jag tycker är bra. Skönt dessutom med ett tidigt ultraljud för att se att krabaten verkligen finns där och lever. Fast det känns fortfarande väldigt konstigt att det finns en mini-människa i mig..:eek::confused:

Jag har inte fått någon mage ännu men känner livmodern när jag ligger ner, definitivt fått svullna bröst som gör apont!
 
Kan bara instämma om bröst som ömmar och blivit större.
Tycker magen känns "hårdare", om man nu kan förklara det så. :p

Någon som har förslag på bra mellanmål att ha med sig till jobbet?
Tycker att illamåendet lindras av att äta något litet. :angel:
 
Idag träffade vi barnmorskan för första gången, tog prover och pratade lite allmänt. Allt såg bra ut och låg inom normalvärdena, men jag ska ta kompletterade prov om ett par veckor pga har blodpropp i familjen. Har också gått ner 2 kg sedan jag vägde mig innan grav. vilket inte gör någonting eftersom jag har lite övervikt...

Har inte haft speciellt mycket symptom senaste veckorna så har stundtals nästan känt som om jag inbillar mig allt, så det var också skönt när bm kände på livmodern och faktiskt konstaterade att den var förstorad! :D Blev nog aningens mer verkligt för sambon då också.

På tisdag är det dags för tidigt ultraljud, känns väldigt spännande!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 429
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 995
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp