Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,

Jag vill också gärna vara med i tråden :) Ny bebis på gång (vi ska inte ta reda på vad det blir), bf 14 sep och jag har en liten pojke sen innan.
 
Vad roligt att ännu fler tillkommit i tråden :) Välkomna och grattis!

@Blueberry Nu tror iofs jag att jag kommer få ett senare datum men just nu har jag bf två dagar efter dig och jag antar att det är Karlstad som gäller för din del också :)
 
Hej allihop! Min tur att hoppa in i tråden officiellt! (Smygläst ett tag nu.. :D) vi outade för vänner och familj osv igår så nu är vi officiellt gravida här hemma! :heart

Jag är i v12+2 nu och har bf 20september än så länge! Vi har redan hunnit med 3 UL (varav 1 vul) och det är enormt häftigt att se den lilla ligga där inne och suga på tummen! :love:

Är det nån mer än jag som mår SJUKT dåligt? Inne på min tredje medicin (+akupressurarmband) men spyr som en gris, har kraftig yrsel och abnorm trötthet. Illamåendet stegras bara mer för var vecka som går så den biten är ju lite jobbig.. :yuck: magen växer men vågen tickar nedåt, skum känsla.

Jaja, nog rantat - hej! :D

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
Lakritsnapp, första barnet (återkommer med bf efter ul)
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November
 
Hej allihop! Min tur att hoppa in i tråden officiellt! (Smygläst ett tag nu.. :D) vi outade för vänner och familj osv igår så nu är vi officiellt gravida här hemma! :heart

Jag är i v12+2 nu och har bf 20september än så länge! Vi har redan hunnit med 3 UL (varav 1 vul) och det är enormt häftigt att se den lilla ligga där inne och suga på tummen! :love:

Är det nån mer än jag som mår SJUKT dåligt? Inne på min tredje medicin (+akupressurarmband) men spyr som en gris, har kraftig yrsel och abnorm trötthet. Illamåendet stegras bara mer för var vecka som går så den biten är ju lite jobbig.. :yuck: magen växer men vågen tickar nedåt, skum känsla.

Jaja, nog rantat - hej! :D

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
Lakritsnapp, första barnet (återkommer med bf efter ul)
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November

Du kan kika i hyperemesis-tråden...
 
@Nixehen Grattis och välkommen till tråden! :)

Jag har mått skit (men inte alls som de i hyperemisis-tråden) men har sett en liten ljusning nu. Är i vecka 16. Har mått illa, gått ner 4 kg pga att jag inte kunnat få i mig mat. När jag kräkts så har det mest varit hulkningar eller galla eftersom jag inte haft något i magen. Även varit (och är) supertrött! Nu kan jag äta igen, har dock svårt för att äta på eftermiddagen/kvällen så försöker moffa i mig en del under dagen ist :D
 
Har som sagt gått in i vecka 16 och när jag ligger ner känner jag väldigt tydligt av livmodern, helt sjukt!:nailbiting:

Är fortfarande väldig trött och sover mer eller mindre halva dagarna, när jag väl är vaken är jag sådär halvsmart och halvintresserad av allt eftersom jag inte orkar tänka riktigt. Så konversationerna här hemma är på riktigt hög nivå nu :p

Igår var vi på fest hos grannen bredvid, sån lyx att gå bara två steg och sen vara hemma! Jag gick hem efter tre timmar och kände mig nöjd över att jag varit social och killen kom några timmar senare. Lite senare idag ska vi hänga med min familj och det blir perfekt, inga måsten utan bara mys och häng, perfekt helg :)
 
@Nixehen Hur kommer det sig att du gjort 3 UL redan? :) Bor du med (som nån annan i tråden) i ett annat land där det är norm?

Jag bor på Gotland! :) så nej, inget annat land. 1:a gjordes som vul då datum var osäkert (hade en massa graviditetssymtom redan ett par månader innan, samt att mensen betedde sig underligt. Vul:et visade dock att fostret var "i tid" med sista mensens första dag.
Andra och tredje har gjorts "när jag ändå varit inne", haft mycket kontakt med läkare pga av illamående och annat kaos i samband med graviditeten så de har helt enkelt velat kolla så att allt sett bra ut med liten, att det inte är pga att den mår dåligt/avlidit etc som jag mår dåligt. Men liten är stark och pigg och allt ser bra ut! :heart)
 
Har varit in på ultraljud idag och tittat på lilla fostret :love: Barnmorskan var helt lyrisk när hon drog runt apparaten på magen på mig och sa att det är inte alltid de visar upp sig såhär bra och att hon lätt kunnat dra över fikarasten bara för att titta lite extra :D Det såg iallafall bra ut och jag blev flyttad 8 dagar senare (3 dagar senare än det datum jag gissat på).

@queeniida jag la till dig i listan :)

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November
 
Jag smyger in lite i tråden nu :bump::nailbiting:

Hoppas få vara kvar här hela tiden ut, men jag försöker att inte ha så mycket förhoppningar.

Vi har försökt bli gravida i 1,5 år nu utan något som helst resultat. Står i kön till IVF, inga fel har hittats på varken mig eller sambon.
Jag fick göra en äggledsspolning den 20/2 och nu är jag tydligen gravid... :o
Mensen skulle ha kommit för 1 vecka sedan, och jag har haft lite värk till och från som kommer "högre upp" än vad vanlig mens värk har gjort, gjorde ett test igår, och ja, tydligen är jag gravid.

Som vi har längtat efter detta, vi har till och med nästan gett upp att vi någonsin skulle lyckas. Och så är det så "lätt" helt plötsligt bara för att jag fick göra en äggledsspolning... Jag önskar nu i efterhand att vi hade fått göra det mycket tidigare... Men men, nu är jag iaf gravid :D
 
Är det någon här i tråden som rider/har häst? vad har ni för tankar och funderingar kring det?

Jag har 2 egna, den ena är faktiskt redan såld men inte levererad än, kan bli upp till 2 månader till som jag har kvar honom. Sedan efter det har jag bara 1 kvar, en unghäst på 4 år som jag håller på att rida in... Eftersom hon är så ung så känns det skönt på ett sätt nu att det gör inte så mycket att jag inte kanske kommer kunna rida så mycket framöver sedan, men på ett annat sätt så får vi se hur det går, hon är ju unghäst och lite brötig av sig...
 
@Hogstorp Välkommen! :)

Jag rider på ridskola en gång i veckan och gör så mkt jag orkar under den lektionen :D Kommer sluta efter den här terminen då jag tror det blir svårt att rida nästa termin, höggravid och/eller nyförlöst ;)
 
@Hogstorp Jag har två hästar. Den ena är 30 år gammal och egentligen hur snäll som helst. De senaste två åren har han fått dra rockard istället för att bli riden och jag skulle nog våga köra honom nu som gravid även om han inte varit igång på länge. Den andra är 17 år och har inte varit igång på några månader och han vågar jag nog tyvärr inte sätta mig upp på och rida igång men jag har blivit så extremt ridsugen så jag har tänkt försöka få igång honom från marken och sedan be någon annan att sitta upp de första gångerna.

Tyvärr vill jag inte riktigt gå ut med att jag är gravid än till den tjejen som jag tänkt fråga om hjälp så jag får vänta i några veckor till..

Har mått rätt illa dygnet runt i ca 6-7 veckor så jag har faktiskt inte orkat att motionera hästarna. Min snälla sambo har släppt ut dem innan han åkt till jobbet för ibland har jag inte tagit mig upp ur sängen före kl. 11 :down: Nu mår jag bättre så nu kommer hästsuget tillbaka mer och mer märker jag :)
 
Är det någon här i tråden som rider/har häst? vad har ni för tankar och funderingar kring det?

Jag har 2 egna, den ena är faktiskt redan såld men inte levererad än, kan bli upp till 2 månader till som jag har kvar honom. Sedan efter det har jag bara 1 kvar, en unghäst på 4 år som jag håller på att rida in... Eftersom hon är så ung så känns det skönt på ett sätt nu att det gör inte så mycket att jag inte kanske kommer kunna rida så mycket framöver sedan, men på ett annat sätt så får vi se hur det går, hon är ju unghäst och lite brötig av sig...
Visserligen är jag inte med i denna tråd men med i vårtråden. Jag jobbar visserligen som tränare (eller jobbade ska man väll säga nu). Jag slutade ta emot oinridna direkt när jag blev gravid, tyckte inte det var värt risken att flyga av dom. Fortsatte träna alla andra hästar (men tog inte emot nya) fram till vecka 22, men började redan i vecka 20 få känningar i magen att de drog när jag ville hålla emot med magmusklerna. Så i vecka 22 trappade jag ner från 10hästar om dagen till 2-5 för att efter två veckor bara träna 2favoriter som jag litade helt på och ville inte ge upp om. Vecka 30 slutade jag träna hästar på jobbet och gick då på den isländska varianten av graviditetspeningin. Nu rider jag bara sporadiskt på min egna tävlingshäst som är i toppform (springer 10km själv 5gånger i veckan) när jag har tid och lust.

Mina tankar under hela graviditeten har varit att lyssna på kroppen och mitt eget (samt pappans) tycke. För mig var det inte ett alternativ att sluta rida direkt, 1. För jag skulle blivit knäpp av o inte få rida på ett år. 2. Jag har tränat mina träningshästar sen deras första steg med ryttare för 2år sen och aldrig ramlat av dom, ansåg risken minimal att det skulle hända nu. 3. Att sluta jobbá hade inte fungerat ekonomiskt.

Men som sagt både jag och pappan tyckte nya unghästar var en större risk då jag inte tycker det är konstigt om dom under inridningen någon gång gör något förhastat, blir rädd, inte förstår osv. Och att man åker av då.
Jag hade gärna fortsatt rida och träna längre men magen fixade det inte, så blir det om man tränar hästarna "för mycket" att lyssna på kroppen, det blir knöligt när kroppen slutar göra som den ska. Och jag hade alltid planen att magen skulle växa långsamt och jag skulle hinna vänja in nya muskler och spänningar på hästarna men men var typ noll till vecka 20 och sen gick de i raketfart så jag hann liksom aldrig byta ut signalerna.

Men åh vad långt det blev (så blir det när man har tråkigt o inte jobbar) gör det som känns rätt för dig, lyssna inte s mycket på varken olyckskorpar eller dom som tycker det är noll problem att göra allt hela tiden, lyssna på dig själv och din kropp och möjligen låt pappan ha en liten del tyckande.

Lycka till!
 
Det här med att jag GLÖMMER bort att jag är gravid hela tiden, heheheeee. :D

Är i vecka 15 nu och graviditeten är så himla snäll mot mig den här gången (förra gången ville jag på riktigt dö i omgångar. Det var vidrigt!) att jag inte ens tänker på det. Bebisen märks inte av än och jag just nu bara milt illamående och arg ländrygg att att tampas med. Rena rama räkmackan jämfört med vad jag gick igenom senast. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
528
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 562
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 336
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp