Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har förslag på bra mellanmål att ha med sig till jobbet?
Tycker att illamåendet lindras av att äta något litet. :angel:

Jag har varit väldigt förskonad men när jag blir hungrig kan jag få lite obehaglig känsla i magen som säkert skulle kunna utvecklas till illamående om jag inte åt något. Hemma knaprar jag salta kex och på jobbet har jag en låda med knäcke och mjukost som nödproviant, är smidigt att ha ståendes på kontoret :)
 
Liten uppdatering från mig.

Var på inskrivning i tisdags (i v. 10) där jag fick reda på att mina sköldkörtelvärden låg på gränsen till risk för hypertyreos så jag måste ta nya prover om några veckor.
På grund av jobbigt illamående skickade jag min kära syster via apoteket för att köpa Postafen till mig när hon skulle hit och hälsa på. Tack vare åksjuketabletten kunde jag tillbringa en heldag i slalombacken utan att behöva spy i fredags :) Kondisen var dock inte som den brukar, stod och flåsade ordentligt efter en stakningssträcka på 50 meter :D
 
Jag är i vecka 14 nu och håller mig stadigt på -4 kg sen jag upptäckte graviditeten. Trodde jag skulle börja gå upp nu när jag börjar kunna äta lite men icke. Jag är inte orolig dock, kilona kommer säkerligen i rasande fart senare :p

Jag är så himla trött! Jobbar och är typ halvdöd, kommer hem, lägger mig på soffan och ligger kvar där tills det är dags att byta till sängen. Så. jäkla. trist. Har typ liggsår. O_o

Har iaf berättat för alla "viktiga" nu, det känns bra även om alla ha blivit förvånade, haha! Berättade det för mina föräldrar för nån vecka sen och mamma har fortfarande inte riktigt fått in det i huvudet:rofl:
 
@Emtherlia Hypertyreos (om jag nu lyckades att stava det rätt..) är överproduktion av sköldkörtelhormon, vilket resulterar i att kroppen går på högvarv.

Jag har sköldkörtelproblem i släkten så det var därför de ville att jag skulle ta proverna eftersom graviditet kan utlösa det. Dock påverkar både hcg och ev. infektioner det värdet som var lite lågt för mig så jag hoppas att det var uvi:n i kombination med höga hcg-värden som resulterade i det låga värdet.

Märkligt att du inte går upp i vikt, men som du säger det kommer nog så småningom :)
 
Jag är oerhört sen, men grattis @Emtherlia!! (ja, och alla andra också för den delen!). Ditt inlägg kom upp som citerat i "Just nu" på högersidan här, så det var en ren slump att jag såg detta. Annars brukar jag inte läsa förälder-trådarna då jag inte riktigt är där än... Jag har allt undrat var du tog vägen i beachtråden, men det här förklarar ju allt! :D
 
Jag drar mig tyvärr ur den här tråden...
Tidigt UL idag och till och med jag kunde se att det inte var som det skulle...
Fostret har dött väldigt tidigt, men inte stötts ut av kroppen. Har tid på torsdag för att dubbelkolla med VUL och efter det får jag tabletter för att sätta igång själva missfallet.

Jag var väldigt inställd på att det skulle gå dåligt pga att jag inte känt något på sistone, men har stundtals försökt intala mig att jag bara är nojjig i onödan... Hjärnan försöker ta hand om allt det praktiska, ladda om inför nya projekt på jobbet, se fram emot allt vi kommer kunna göra under året och att vi kan fortsätta leta hus i lugn och ro, men det känns också väldigt, väldigt tungt... Hade börjat vänja mig vid tanken på en liten...:(

Jag hoppas allt går fortsatt bra för alla andra i tråden :heart.
 
Jag drar mig tyvärr ur den här tråden...
Tidigt UL idag och till och med jag kunde se att det inte var som det skulle...
Fostret har dött väldigt tidigt, men inte stötts ut av kroppen. Har tid på torsdag för att dubbelkolla med VUL och efter det får jag tabletter för att sätta igång själva missfallet.

Jag var väldigt inställd på att det skulle gå dåligt pga att jag inte känt något på sistone, men har stundtals försökt intala mig att jag bara är nojjig i onödan... Hjärnan försöker ta hand om allt det praktiska, ladda om inför nya projekt på jobbet, se fram emot allt vi kommer kunna göra under året och att vi kan fortsätta leta hus i lugn och ro, men det känns också väldigt, väldigt tungt... Hade börjat vänja mig vid tanken på en liten...:(

Jag hoppas allt går fortsatt bra för alla andra i tråden :heart.

Så himla tråkigt att läsa! Vet precis hur du känner då jag varit med om samma :cry:

Ta hand om er :heart
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
Lakritsnapp, första barnet (återkommer med bf efter ul)

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November
 
Välkommen hit @turbofling , skönt att få med en veteran :D

Hur kommer det sig att ni redan gjort två UL? Om jag inte tänker helt fel bör du vara i vecka 10 eller nåt?
 
Välkommen hit @turbofling , skönt att få med en veteran :D

Hur kommer det sig att ni redan gjort två UL? Om jag inte tänker helt fel bör du vara i vecka 10 eller nåt?

Precis, är i v. 10 fran idag. Jag bor i Österrike och här gör man fler ultraljud än i Sverige. Förra veckan för att fastställa graviditeten. Det igar var en extra kontroll, jag har länge haft problem med sköldkörteln och mina värden visade sig vara katastrof sa det kändes skönt med den extra kontrollen igar.
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
Lakritsnapp, första barnet (återkommer med bf efter ul)
14 - Blåbär, andra barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November

Hej tråden!
Jag joinar.
Var på ultraljud i dag, gjorde KUB och fick se en väldigt lugn och stönig bebis, haha. Stor skillnad jämfört med första som var helt vild i magen.
 
Jag tog fram ladan med gravidkläder idag. Byxorna maste ha krympt, dom satt tajt över höfterna, väger ngr kilo mer än när jag blev gravid med förra barnet men det borde inte göra sa stor skillnad.
Men väldigt vad min mage sag gravid ut i byxorna, den har visserligen vuxit lite redan (och är väl vadderad innan) men min vanligtvis hatade mage blev fin. Längtar till gravidmagen kommer pa riktigt.
 
Härligt att det börjar fyllas på med blivande föräldrar i tråden :)
Jag bokade igår RUL, 4 april :banana: Ska äntligen få se om det verkligen är någon krabat där inne, kommer vara i vecka 19 då. Har inte vågat tro på det för ens nu men har senaste dagarna faktiskt fått släppa ut skärpet ett hål så kanske att det är något där inne trots allt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 429
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 995
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp