Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
var på ett litet återbesök idag bara för att summera mina prover (som alla var bra). Förstår inte riktigt vitsen med besöket idag, men det gick fort iaf :)
Däremot så berättade jag för mamma häromdagen att jag är gravid, och då nämner hon att jag kanske ska nämna för barnmorskan att hon har haft 3 bröder som i tidig ålder på 50- och 60-talet dog pga att de föddes med Mikrocefali (för dåligt utvecklad hjärna). Jag tog upp detta idag och med dagens teknik kan man tydligen se detta på rul:et. Då på 50- och 60-talet gjorde man inte ens ultraljud tydligen.. Men eftersom alla tre var pojkar och att mamma är fullt frisk och att min bror också är fullt frisk, så är det inte så troligt att det är ärftligt, men vi får se på rul-et den 22/6, ett tag kvar som sagt...

Oj, framför allt vad hemskt för din mammas familj och föräldrar osv. Men nej det låter ju inte som att din mamma har ärvt det eftersom det drabbade flera av (alla?) hennes syskon men ingen av hennes barn.

När vi gjorde KUB kunde man se hjärnan, hjärnhalvorna osv. Barnmorskan sa att de allvarligaste missbildningarna typ alldeles för liten hjärna kunde man se redan på KUB. Men det är ju möjligt att just denna diagnos inte syns så tidigt :)
 
Oj, framför allt vad hemskt för din mammas familj och föräldrar osv. Men nej det låter ju inte som att din mamma har ärvt det eftersom det drabbade flera av (alla?) hennes syskon men ingen av hennes barn.

När vi gjorde KUB kunde man se hjärnan, hjärnhalvorna osv. Barnmorskan sa att de allvarligaste missbildningarna typ alldeles för liten hjärna kunde man se redan på KUB. Men det är ju möjligt att just denna diagnos inte syns så tidigt :)

Vi gör kub ultraljudet nu på torsdag, blir spännande, hoppas de kanske kan se lite då också :)
 
Idag har vi varit på RUL. Allt såg jättebra ut och bf från UL i v 13 stämde väl nu också :) Vi frågade om det var möjligt att se kön (det spelar absolut ingen roll för oss vilket det blir) och det var inga problem trots att vi fick vänta på att bebisen skulle vända på sig innan det gick att kolla.

Det blir en liten tjej :love:
 
Det drar en massa i min mage, särskilt nertill. :nailbiting: Gissar att det är livmodern som töjer sig och att ligamenten försöker följa med, men det känns liksom konstant som att magen är helt uttöjd och det är sådär halvskönt!

On another note: varje gång jag går förbi spegeln och ser mig själv så blir jag förvånad över hur gravid jag ser ut:rofl:
 
Blev uppring av BM igen efter att jag själv ringt och ifrågasatt levaxinordineringen återigen. DET VAR FEL, JAG SKA INTE TA LEVAXIN.... :banghead:
Bra koll där :meh:

Nu blev jag uppsatt för telefontid på tisdag till läkaren som skrev ut receptet för att kunna ställa frågor iaf :up: Dessutom inväntas svar på TRAK.

Tur att BM på ultraljudet var väldigt trevlig och dessutom ställde sig frågande till hanteringen av sköldkörtelproverna så att jag själv vågade ifrågasätta ordentligt :bow:
 
Ultraljudet igår visade precis det jag trodde. Fröet lever inte och har inte gjort sedan v 7 eller 8. Även om jag känt det på mig är det såklart ett tungt besked att få, allt bara rycks ifrån oss. Ska tillbaka om en vecka för kontroll igen och om det inte kommit ut av sig själv då så får man sätta igång det.
Känner mig arg på min kropp för att den går och håller på fostret trots att inget liv finns, fast jag vet att detta inte är något ovanligt.
Är trots allt glad att jag litade på min känsla och gjorde det här ultraljudet så vi fick beskedet nu och inte ännu senare när vi kanske hade berättat för fler osv.
 
Ultraljudet igår visade precis det jag trodde. Fröet lever inte och har inte gjort sedan v 7 eller 8. Även om jag känt det på mig är det såklart ett tungt besked att få, allt bara rycks ifrån oss. Ska tillbaka om en vecka för kontroll igen och om det inte kommit ut av sig själv då så får man sätta igång det.
Känner mig arg på min kropp för att den går och håller på fostret trots att inget liv finns, fast jag vet att detta inte är något ovanligt.
Är trots allt glad att jag litade på min känsla och gjorde det här ultraljudet så vi fick beskedet nu och inte ännu senare när vi kanske hade berättat för fler osv.

:( :heart
 
Ultraljudet igår visade precis det jag trodde. Fröet lever inte och har inte gjort sedan v 7 eller 8. Även om jag känt det på mig är det såklart ett tungt besked att få, allt bara rycks ifrån oss. Ska tillbaka om en vecka för kontroll igen och om det inte kommit ut av sig själv då så får man sätta igång det.
Känner mig arg på min kropp för att den går och håller på fostret trots att inget liv finns, fast jag vet att detta inte är något ovanligt.
Är trots allt glad att jag litade på min känsla och gjorde det här ultraljudet så vi fick beskedet nu och inte ännu senare när vi kanske hade berättat för fler osv.

nä, fy vad tråkigt :(
På vilket sätt har du känt på dig detta? dvs vilka tecken?
 
nä, fy vad tråkigt :(
På vilket sätt har du känt på dig detta? dvs vilka tecken?

Jag vet nog inte riktigt. Vi fick reda på graviditeten redan i vecka 5. Efter det märkte jag snart att jag några mindre symptom, blev väldigt hungrig, ibland lite yr, lite trött. Inga stora grejer men små skillnader som jag ändå märkte. Med tiden har jag tyckt att allting avtagit men har ändå inte känt mig säker på de fysiska grejerna så. Haft några små små blödningar men jag har läst mycket och det verkar ju som att allt som skett kan vara helt normalt. Så egentligen är det mest en känsla jag har haft. Blev inte alls förvånad av beskedet, bara ledsen av att få det bekräftat. Och hur jag kunde känna det på mig vet jag egentligen inte riktigt, jag har ju aldrig varit gravid tidigare.

Just nu önskar jag bara att kroppen kan bestämma sig för att få ut det själv, på naturlig väg, men eftersom det inte skett än så har jag låga förhoppningar om det och jag är lite orolig för hur allt går till om man måste hjälpa naturen på traven. BM berättade lite igår men jag kom mig inte för att ställa så många fler frågor, hade liksom fullt upp med att tänka på beskedet jag precis fått.
 
@Zata åh nej vad tråkigt :(

När jag fick missfall innan första graviditeten var det precis som du breskrev, att jag visste att fostret inte levde långt innan det blev bekräftat.

Hoppas det går smidigt för kroppen att ta hand om det!
 
Ultraljudet igår visade precis det jag trodde. Fröet lever inte och har inte gjort sedan v 7 eller 8. Även om jag känt det på mig är det såklart ett tungt besked att få, allt bara rycks ifrån oss. Ska tillbaka om en vecka för kontroll igen och om det inte kommit ut av sig själv då så får man sätta igång det.
Känner mig arg på min kropp för att den går och håller på fostret trots att inget liv finns, fast jag vet att detta inte är något ovanligt.
Är trots allt glad att jag litade på min känsla och gjorde det här ultraljudet så vi fick beskedet nu och inte ännu senare när vi kanske hade berättat för fler osv.

Nej så tråkigt :cry::heart

Gick igenom samma sak för 3 år sen och jag kände mig så lurad. Ta hand om er :heart
 
Ultraljudet igår visade precis det jag trodde. Fröet lever inte och har inte gjort sedan v 7 eller 8. Även om jag känt det på mig är det såklart ett tungt besked att få, allt bara rycks ifrån oss. Ska tillbaka om en vecka för kontroll igen och om det inte kommit ut av sig själv då så får man sätta igång det.
Känner mig arg på min kropp för att den går och håller på fostret trots att inget liv finns, fast jag vet att detta inte är något ovanligt.
Är trots allt glad att jag litade på min känsla och gjorde det här ultraljudet så vi fick beskedet nu och inte ännu senare när vi kanske hade berättat för fler osv.
Men nej, beklagar verkligen!:cry:
Kramar till er :heart
 
Ultraljudet igår visade precis det jag trodde. Fröet lever inte och har inte gjort sedan v 7 eller 8. Även om jag känt det på mig är det såklart ett tungt besked att få, allt bara rycks ifrån oss. Ska tillbaka om en vecka för kontroll igen och om det inte kommit ut av sig själv då så får man sätta igång det.
Känner mig arg på min kropp för att den går och håller på fostret trots att inget liv finns, fast jag vet att detta inte är något ovanligt.
Är trots allt glad att jag litade på min känsla och gjorde det här ultraljudet så vi fick beskedet nu och inte ännu senare när vi kanske hade berättat för fler osv.
:heart
 
@Zata åh nej vad tråkigt :(

När jag fick missfall innan första graviditeten var det precis som du breskrev, att jag visste att fostret inte levde långt innan det blev bekräftat.

Hoppas det går smidigt för kroppen att ta hand om det!

Tråkigt att höra. Vill du berätta mer om hur det gick efter att du fick besked om missfallet?
 
Tack alla ni för kramar och :heartan. Jag kommer fortsätta följa er och tråden och ser fram emot att höra när alla höstbebisar börjar komma! :)
 
Ultraljudet igår visade precis det jag trodde. Fröet lever inte och har inte gjort sedan v 7 eller 8. Även om jag känt det på mig är det såklart ett tungt besked att få, allt bara rycks ifrån oss. Ska tillbaka om en vecka för kontroll igen och om det inte kommit ut av sig själv då så får man sätta igång det.
Känner mig arg på min kropp för att den går och håller på fostret trots att inget liv finns, fast jag vet att detta inte är något ovanligt.
Är trots allt glad att jag litade på min känsla och gjorde det här ultraljudet så vi fick beskedet nu och inte ännu senare när vi kanske hade berättat för fler osv.

:heart :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
532
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 576
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 497
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp