Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat kolla på pushpresenter:angel: Om jag ska trycka ut en bebis genom min vagina så kan jag ju vara värd en klocka i roséguld?:D:D

Tycker helt klart det låter som något du är värd.
Ja, det är jätteamerikanskt, men man har burit ett barn i nio månader och sen tryckt ut det. Alltså, en liten present kan man ju va värd? :p :D
 
Det är faktiskt inte så nytt och amerikanskt, mer än själva ordet. I Sverige har det varit mer i form en morgongåva, och det var i alla fall relativt utbrett redan på 80-talet :)

(Alltså inte samma morgongåva som vid bröllop.)
 
Igår rev vi bort altanen på baksidan, det känns i musklerna idag vill jag lova :wtf: Fast jag tror iaf att det bara är vanlig träningsvärk och inga fogar som spökar eller nåt :)
 
Har börjat kolla på pushpresenter:angel: Om jag ska trycka ut en bebis genom min vagina så kan jag ju vara värd en klocka i roséguld?:D:D

Jag fick en Mulberry bayswater väska av min sambo. Blev ju snittad så ngn pushpresent är det ju inte + fick den när vi var ungefär halvvägs i graviditeten så mer en "gravidpresent" :) jag tycker iaf att man är värd det som gravid, tycker inte det är löjligt alls. Nästa barn ska jag önska mig en LV lockme cabas. Jag gillar väskor :angel:
 
Inte förvånad - amerika bidrar med mycket konsumtionsidioti

Fast va? Kan man inte bara få ge present för att man vill? Det måste ju inte vara något stort och dyrt. Kan ju typ va en massage/favoritglassen/middag/whatever. Min sambo är jätteglad och tacksam för sin dotter och ville ge mig lite uppskattning och pepp för att jag spydde dygnet runt i nio månader.
 
Så skönt! Idag har jag kunnat vara ute 1,5 timme med hunden på förmiddagen. Minns inte sist vi kunde ta en ordentlig promenad utan att jag ville kräkas typ varannan meter:angel:
Sedan går det inte fort och jag har svårt att andas med täppt näsa, men ändå :D
Har istället fått en nerv i kläm typ i vänster skinka/höft vilket gör hemskt ont i vissa lägen/rörelser. Någon som vet om det är ok att gå till naprapaten? Annars får jag ringa henne och fråga.

Har ni några tips på mellanmål? Har haft yoghurt hittills som räddare i nöden när illamåendet kommer, men i veckan höll jag på att få upp yoghurten över skrivbordet på jobbet :yuck::nailbiting:
Så måste nog hitta något annat... Frukt har jag typ alltid med mig, men något som är lika smidigt som en flaska med yoghurt vore ju bra!
 
Ska introducera det där med push-present för min sambo, det lät som en bra idé :D

Idag har jag och hästen varit och tävlat, fantastiskt fint väder och hur roligt som helst! Men det känns att konditionen är sämre när man är gravid. Och hästen gör inte nåt gratis precis :p

Imorgon blir det ultraljud!
 
Jag skulle inte komma på tanken att önska mig något, eller introducera konceptet för min man med någon sorts förväntan.

Däremot kan jag inte se felet i att få en present efter barnet är fött. Känns ju rätt mer motiverat att ge någon en present efter graviditet och förlossning än efter att man blivit ett år äldre :p

Just namnet "push present" verkar av vad jag hört från amerikanska vänner inte ha ett dugg med själva pushandet, eller att man skulle ha genomgått en vaginal förlossning att göra.
 
Jag är i vecka 21 nu, och fröet har börjat böka runt lite. Det är fortfarande LÅNGT från zumbapassen som storebror körde ett par gånger i timmen - men skönt att känna lite liv i alla fall :)
 
Jag är i vecka 21 nu, och fröet har börjat böka runt lite. Det är fortfarande LÅNGT från zumbapassen som storebror körde ett par gånger i timmen - men skönt att känna lite liv i alla fall :)

Kände du rörelser senare denna gång? Det är än av mina största nojor. Alla pratar om hur man brukar känna tidigare som omföderska och det närmar sig när jag kände första rörelserna med sonen.

Men bara sex dagar kvar till RUL (som säkerligen kommer vara för tidigt..) och nu börjar man se en liten mage när jag ligger ner iaf :p
 
Kände du rörelser senare denna gång? Det är än av mina största nojor. Alla pratar om hur man brukar känna tidigare som omföderska och det närmar sig när jag kände första rörelserna med sonen.

Men bara sex dagar kvar till RUL (som säkerligen kommer vara för tidigt..) och nu börjar man se en liten mage när jag ligger ner iaf :p

Ganska samtidigt, det var nog i vecka 21-22 jag kände senast också.
 
Jag är i vecka 21 nu, och fröet har börjat böka runt lite. Det är fortfarande LÅNGT från zumbapassen som storebror körde ett par gånger i timmen - men skönt att känna lite liv i alla fall :)

Jag som väntar första barnet känner mig lite osäker här. Man läser överallt och hör alla prata om att "de första sparkarna känns som fjärilar/fladder/kittlingar i magen :love:".
Jag står som ett frågetecken och undrar då om det är så att:

1. Min unge har inte börjat sparka ännu, så det jag känner är nåt annat.

2. Min unge har helt missat manualen för hur en spark ska utföras för att denna skall upplevas som ett "fjärilsfladder" och istället läst på sidan om "elektriska spasm-nyp i blivande moders livmoder, med extra fokus på att hoppa på urinblåsan".

Jag fortsätter att klura på detta medan något kör rally i magen och jag väntar med spänning på dessa kittlande fjärilsfladder! :up:
 
Jag som väntar första barnet känner mig lite osäker här. Man läser överallt och hör alla prata om att "de första sparkarna känns som fjärilar/fladder/kittlingar i magen :love:".
Jag står som ett frågetecken och undrar då om det är så att:

1. Min unge har inte börjat sparka ännu, så det jag känner är nåt annat.

2. Min unge har helt missat manualen för hur en spark ska utföras för att denna skall upplevas som ett "fjärilsfladder" och istället läst på sidan om "elektriska spasm-nyp i blivande moders livmoder, med extra fokus på att hoppa på urinblåsan".

Jag fortsätter att klura på detta medan något kör rally i magen och jag väntar med spänning på dessa kittlande fjärilsfladder! :up:

HAH!
Jag har hittills känns NOLL fjärilsfladder under mina graviditeter.
Känslan kan närmast beskrivas som att man är en lavalampa, typ.

Hade det funnits en ljudeffekt så hade den varit någonstans i "blobb"-trakterna.
 
Haha lavalampa! :D Ungefär så var det första jag kände förra gången också. Men en rätt svag sån och till en början något man kanske skulle kunna ta för aktiva tarmar :p Ungefär så känner jag nu också. Jag tror att det är den där lilla lavalampan men det är inte så tydligt att jag är säker.

Sen kom en kort liten fiskperiod! Det är väl vad som menas med fladder. Jag tyckte det kändes som om jag hade en liten fisk i magen :p Sen kom lavalampan tillbaka i betydligt större version!

Sonen var väldigt lugn i magen och det där med att sparkar kunde göra ont fick jag aldrig uppleva. Han är en rätt lugn typ även på utsidan så jag lär bli lite nervös om denna bebis är en vilding i magen ;)
 
Haha lavalampa! :D Ungefär så var det första jag kände förra gången också. Men en rätt svag sån och till en början något man kanske skulle kunna ta för aktiva tarmar :p Ungefär så känner jag nu också. Jag tror att det är den där lilla lavalampan men det är inte så tydligt att jag är säker.

Sen kom en kort liten fiskperiod! Det är väl vad som menas med fladder. Jag tyckte det kändes som om jag hade en liten fisk i magen :p Sen kom lavalampan tillbaka i betydligt större version!

Sonen var väldigt lugn i magen och det där med att sparkar kunde göra ont fick jag aldrig uppleva. Han är en rätt lugn typ även på utsidan så jag lär bli lite nervös om denna bebis är en vilding i magen ;)

Min son har varit helt vild sedan... befruktningen. Det går inte över. Oerhörd motoriskt utvecklad, snabb som en vessla, började gå tidigt, alltid på väg någonstans, alltid aktiv.

Vi gjorde NUPP, KUB och RUL och han var inte stilla en sekund.

Fröet är i princip tvärtom.
Tänk om jag får en bebis som det går att lägga på ett golv och som kan ligga där och titta på saker och vara nöjd med det? :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
526
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 553
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp