Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fröken har blivit mer och mer närhetssökande och nu är det i princip omöjligt att få henne att sova i nästet på nätterna. Hon ammar och somnar bredvid mig, jag försöker lägga över henne, hon vaknar.:meh: Så nu har hon fått sova bredvid mig men det känns sådär, känns liksom inte helt tryggt.:crazy: Men vad gör man?

Hon har dessutom haft lite magknip som inte gjort det bättre.
Jag (som har läst en himla massa böcker på sistone) läste något om att bebisarna har typ endast 20 % djupsömn mot våra typ 80 % djupsömn, samt att det tar lite längre tid för dem att komma in i den, så det skulle ju kunna vara en förklaring:)
Men gud, jag tänkte ju att det var smart det ska jag komma ihåg/spara så jag minns det sedan... Men det har jag glömt uppenbarligen:o
Tror min gravidhjärna börjar slå till på riktigt, vet inte hur många gånger jag har sagt helt tokiga saker på jobbet idag, hittar inte rätt ord för saker och ting så allt blir helt galet:cautious:
 
Jag har tröttnat på foglossningen nu, lyckades äntligen hitta ett begagnat bälte som jag slog till och köpte. Hoppas det kommer på posten vilken dag som helst nu! Kände idag när jag var tillbaka på jobbet efter två lediga dagar att jag dessutom fått någon låsning i nacken:wtf: Så jag frågade min naprapat om det går att komma dit fast jag inte kan ligga på mage, vilket hon kunde ordna, så imorgon kommer det förhoppningsvis vara bättre:D

Insåg också igår att det nog var sista gången jag nådde ner att fixa tånaglarna, får väl unna mig en fotvård eller något sedan när det blir dags nästa gång :angel::p
 
I helgen var vi faktiskt lite duktiga och gjorde i ordning en byrå och tog ner och gick igenom alla bebiskläder från vinden. En hel del har vi ju helt klart men det är väldigt somrigt eftersom sonen är född i april. Så behöver nog komplettera med lite vintrigare och ulligare men väntar med det tills bebis har kommit och vi vet vilket storlek som blir aktuellt :) Fast lite har vi faktiskt köpt. Köpte ullunderställ till sonen på rea och då blev det ett par miniplagg också. Och Så beställde vi ullfleeceoverall samtidigt som sonen fick en jacka. Den visade sig vara gigantisk så om detta blir en lika liten bebis som storebror får vi problem :p
 
Här är det 13 dagar kvar till BF med med ett planerat snitt så har jag 1vecka-ish kvar som vanlig människa innan jag plötsligt ska bli mamma! :eek::love:

Dagens Gnäll:
Igårmorse bröt jag ihop fullständigt. Fulgrinade och hulkade och snorade så att sambon fick en riktig chock när han såg mig och trodde att någon dött eller liknande.
Men det handlade "bara" om att jag har så fruktansvärt jäkla ont och just där och då inte kunde hantera det alls. Den här graviditeten har verkligen varit ett helvete hela vägen och avslutas nu med extrema nervsmärtor och konstanta domningar i händerna till följd av karpaltunnelsyndromen. Jag kan liksom inte ens greppa tandborsten utan får köra någon bisarr jäkla tvåhandsfattning.. :cautious:
Sova är bara att glömma, det är 1-2h innan jag vaknar av kissnödighet/smärta i rygg/bäcken/smärtor i händerna... håller med er andra, borde inte kroppen verkligen vilja samla kraft nu sista tiden istället för att jävlas?!:rage:

Så jäkla trött och färdig med att vara gravid nu alltså, samtidigt som det känns tryggt och hemtamt att ha honom i tryggt förvar i magen. :rofl::wtf:

-slut på gnäll-

Jag har hittat en ny livsfarlig sysselsättning nu när jag inte kan varken sy eller virka eller göra nåt vettigt längre: begagnade bebiskläder på nätet! :love: :d


(PS det här inlägget tog mig nästan 1h att skriva pga noll känsel i fingrarna. :turd: Slut på bonusgnäll)
 
@Nixehen Fyttirackarns vad jag känner med dig. Jag har också fått karpaltunnelsyndrom, dock en lindrigare variant än du, och jag förstår verkligen att det begränsar dig och att du har ont :( Skönt att du har ett slutdatum på eländet!
 
Låter verkligen olidligt @Nixehen :( Jag hade en betydligt lindrigare variant av karpaltunnelsyndrom förra gången. Är väldigt tacksam att det ännu inte har kommit tillbaka. Men finns ju några veckor kvar...
 
Låter verkligen olidligt @Nixehen :( Jag hade en betydligt lindrigare variant av karpaltunnelsyndrom förra gången. Är väldigt tacksam att det ännu inte har kommit tillbaka. Men finns ju några veckor kvar...
@Nixehen Fyttirackarns vad jag känner med dig. Jag har också fått karpaltunnelsyndrom, dock en lindrigare variant än du, och jag förstår verkligen att det begränsar dig och att du har ont :( Skönt att du har ett slutdatum på eländet!

Ja men det suger ju verkligen så himla hårt när händerna lägger av. :wtf: Hoppas att det ger med sig snabbt efter att liten hittat ut iaf, känns ju sådär kul att hantera nyfödd bebis utan känsel i händerna...en aning risky liksom:nailbiting:
Hur lång tid efter försvann det för er?
 
Ja men det suger ju verkligen så himla hårt när händerna lägger av. :wtf: Hoppas att det ger med sig snabbt efter att liten hittat ut iaf, känns ju sådär kul att hantera nyfödd bebis utan känsel i händerna...en aning risky liksom:nailbiting:
Hur lång tid efter försvann det för er?

Typ 2 sekunder efter. När jag skulle ta av mig sjukhusskjortan för att duscha efter förlossningen reflekterade jag över att jag inte hade ont i händerna. Om jag hade det under själva förlossningen minns jag iof inte. Hade annat att tänka på :p
 
Typ 2 sekunder efter. När jag skulle ta av mig sjukhusskjortan för att duscha efter förlossningen reflekterade jag över att jag inte hade ont i händerna. Om jag hade det under själva förlossningen minns jag iof inte. Hade annat att tänka på :p

Typ alla krämpor försvinner magiskt när förlossningen är över.

(Disclaimer: Ja, en del har oturen att ha rester av foglossning även efteråt, till exempel. Men jag har gått igenom två förlossningar och all jävla graviditetsskit man dras med har försvunnit samtidig som graviditeten. Älskar att ej vara gravid.)
 
Typ alla krämpor försvinner magiskt när förlossningen är över.

(Disclaimer: Ja, en del har oturen att ha rester av foglossning även efteråt, till exempel. Men jag har gått igenom två förlossningar och all jävla graviditetsskit man dras med har försvunnit samtidig som graviditeten. Älskar att ej vara gravid.)
Typ 2 sekunder efter. När jag skulle ta av mig sjukhusskjortan för att duscha efter förlossningen reflekterade jag över att jag inte hade ont i händerna. Om jag hade det under själva förlossningen minns jag iof inte. Hade annat att tänka på :p

Alltså ni gjorde just min kväll nu!:love::banana:
 
Har legat på soffan typ hela dagen och passat hantverkarna som rivit badrummet idag. Att komma in i vårt trapphus är typ fort knox :meh:
Ordföranden i vår förening måste ha någon extrem säkerhetsnoja...
Under kvällen blev jag iaf extremt rastlös så åkte iväg och shoppade lite nya "förlossningskläder" :D
Så nu vet jag vad jag ska packa förlossningsväskan med iaf och kan känna mig trygg med att jag ser anständig ut medan vi är inne iaf.
Har haft rätt rejäl nöja över vad jag ska ha med mig, vill verkligen inte se ut som en slusk samtidigt som det såklart måste vara mjukt och skönt.
Kan tänka mig att man lär vara rätt öm om magen och hela underredet så skinny jeans misstänker jag att man helst slipper?
 
Har legat på soffan typ hela dagen och passat hantverkarna som rivit badrummet idag. Att komma in i vårt trapphus är typ fort knox :meh:
Ordföranden i vår förening måste ha någon extrem säkerhetsnoja...
Under kvällen blev jag iaf extremt rastlös så åkte iväg och shoppade lite nya "förlossningskläder" :D
Så nu vet jag vad jag ska packa förlossningsväskan med iaf och kan känna mig trygg med att jag ser anständig ut medan vi är inne iaf.
Har haft rätt rejäl nöja över vad jag ska ha med mig, vill verkligen inte se ut som en slusk samtidigt som det såklart måste vara mjukt och skönt.
Kan tänka mig att man lär vara rätt öm om magen och hela underredet så skinny jeans misstänker jag att man helst slipper?

En sak jag också har börjat fundera på i och med tankarna på att packa BB-väskan. Vad sjutton kan och vill du ta på dig efter förlossningen när du mest troligt känner dig överkörd av typ femhundra tåg?:angel:
 
En sak jag också har börjat fundera på i och med tankarna på att packa BB-väskan. Vad sjutton kan och vill du ta på dig efter förlossningen när du mest troligt känner dig överkörd av typ femhundra tåg?:angel:

Jag köpte 2st blusar, en kofta, 2 linnen och 2 par 'treggings' eller vad de nu kallades.
Mjuka och sköna, lös passform på överdelarna och 'byxorna' tror jag inte kommer att göra ont men ser ändå något sånär välklätt ut trots att det inte är riktiga byxor.
Har även köpt ett par nya vida mjukisbyxor sen tidigare att ta med men jag känner mig så slafsig och oklädd i den typen av kläder men är väl bra att ha med iaf.

Men de allra flesta jag sett på förlossningen de ggr jag varit inlagd går i enorma illasittande och urtvättade gamla mjukiskläder.
Jag förstår att det kanske är bekvämt och man inte bryr sig det minsta om hur man ser ut då men jag har svårt för när det blir att se så ofräscht ut :o

Eftersom jag vet att vi kommer att bli kvar några extra dygn så vill jag gärna försöka se hyfsad ut under tiden.
 
Jag köpte 2st blusar, en kofta, 2 linnen och 2 par 'treggings' eller vad de nu kallades.
Mjuka och sköna, lös passform på överdelarna och 'byxorna' tror jag inte kommer att göra ont men ser ändå något sånär välklätt ut trots att det inte är riktiga byxor.
Har även köpt ett par nya vida mjukisbyxor sen tidigare att ta med men jag känner mig så slafsig och oklädd i den typen av kläder men är väl bra att ha med iaf.

Men de allra flesta jag sett på förlossningen de ggr jag varit inlagd går i enorma illasittande och urtvättade gamla mjukiskläder.
Jag förstår att det kanske är bekvämt och man inte bryr sig det minsta om hur man ser ut då men jag har svårt för när det blir att se så ofräscht ut :o

Eftersom jag vet att vi kommer att bli kvar några extra dygn så vill jag gärna försöka se hyfsad ut under tiden.
Ja jag går förbi BB/förlossningen nästan varje dag på väg till jobbet, de flesta ser ut att ha dragit på sig något på väg ut genom dörren. Helt förståeligt men jag håller med dig, skönt att kunna känna sig lite fräsch åtminstone på vägen hem! Och skönt att ha ett alternativ till sjukhuskläder som är ens egna även under tiden där tänker jag, speciellt med tanke på hur mycket jag ogillar sjukhus:nailbiting:
 
Jag hade mjukisbyxor och en stickad lång tröja på mig på hemresan efter min förlossning. Är det bara rent och helt så behöver man ju inte känna sig ofräsch.
Och under tiden på sjukhuset använde jag inga egna kläder alls utan det var sjukhuskläder. :)

Kommer ha något liknande denna gången med men ska köpa nya mjukisbyxor med lösare resår. Tajta byxor skulle jag iaf inte vilja ha om jag inte hade något riktigt oversize som överdel med tanke på de dubbla eller trippla megabindorna man har packat i trosorna :p
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 669
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 349
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp