Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror knappt jag hade kommit upp på en häst i nuläget heller:angel: Undrar hur foglossningen hade känts efter en stund på hästryggen :nailbiting: I och för sig är det väl där min kropp egentligen är mest van att vara men, nää är rätt glad att jag inte har någon häst nu.

Nu när jag kom hem hade mitt foglossningsbälte kommit med posten :up: Ska inviga det på jobbet imorgon och hoppas att det hjälper. Har även varit till min naprapat idag och rättat till lite låsningar i framförallt övre delen av ryggen och upp i nacken, skönt!
 
Vaknar vid 5 panikkissnödig. Har en 2,5-åring som sover på min arm nästan innanför huden på mig. Projektet att ta sig upp ur sängen utan att han vaknar misslyckas såklart. Sonen är lika förtvivlad för att jag försöker smita som jag är kissnödig typ. Slutar med att jag får gå på toa med en 2,5-åring hängandes runt halsen halvsovandes. Hur smidigt som helst i v 36 :laugh:
 
Vaknar vid 5 panikkissnödig. Har en 2,5-åring som sover på min arm nästan innanför huden på mig. Projektet att ta sig upp ur sängen utan att han vaknar misslyckas såklart. Sonen är lika förtvivlad för att jag försöker smita som jag är kissnödig typ. Slutar med att jag får gå på toa med en 2,5-åring hängandes runt halsen halvsovandes. Hur smidigt som helst i v 36 :laugh:

Och en annan har problem att gå upp utan 2,5-åring :laugh:
 
v. 37 idag. Egentligen ska jag väl inte klaga men nu börjar det bli jobbigt.
Maste upp och kissa 4-5 ganger varje natt och har väldigt svart att somna om efter det. Framfogen har gett upp, igar kväll gjorde det sa ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Nästa vecka har vi tva föräldramöten i skolan men sen är Mini mer än välkommen.
 
v. 37 idag. Egentligen ska jag väl inte klaga men nu börjar det bli jobbigt.
Maste upp och kissa 4-5 ganger varje natt och har väldigt svart att somna om efter det. Framfogen har gett upp, igar kväll gjorde det sa ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Nästa vecka har vi tva föräldramöten i skolan men sen är Mini mer än välkommen.

Jag har sovit som en stock hela graviditeten så jag ska verkligen inte klaga, men nu senaste dagarna har jag fått jättesvårt att somna om efter att ha varit uppe och kissat... Väldigt irriterande för egentligen är man ju jättetrött..
 
Okej, någon som har varit med om plötsliga kräkningar så här pass sent i graviditeten?
Kvällsmaten hann inte ens ner innan den vände:cry::yuck::arghh:
Vet inte om bebis kan lyckas sparka på magsäcken eller om jag kanske åt för fort?
Sambon googlade såklart att det var flera som varit med om det strax innan bebis kommer, meeeen jag säger till honom att v 31 känns lite tidigt. Hoppas jag i alla fall:nailbiting:
 
Okej, någon som har varit med om plötsliga kräkningar så här pass sent i graviditeten?
Kvällsmaten hann inte ens ner innan den vände:cry::yuck::arghh:
Vet inte om bebis kan lyckas sparka på magsäcken eller om jag kanske åt för fort?
Sambon googlade såklart att det var flera som varit med om det strax innan bebis kommer, meeeen jag säger till honom att v 31 känns lite tidigt. Hoppas jag i alla fall:nailbiting:

Det kan dyka upp illamående sent, efter vecka 30, eftersom en graviditet är som rysk roulette.
 
Okej, någon som har varit med om plötsliga kräkningar så här pass sent i graviditeten?
Kvällsmaten hann inte ens ner innan den vände:cry::yuck::arghh:
Vet inte om bebis kan lyckas sparka på magsäcken eller om jag kanske åt för fort?
Sambon googlade såklart att det var flera som varit med om det strax innan bebis kommer, meeeen jag säger till honom att v 31 känns lite tidigt. Hoppas jag i alla fall:nailbiting:
Tittar in från sommar -16.

Jag kräktes inget i början men började med typ 3 v kvar till bf. Tråkigt men normaaalt enligt bm.
Hoppas din håller sig inne ett tag till.
 
@Blueberry och @lytesout95
Jippiee!:meh: Nu när ni säger det så har jag ett minne av att ha läst om illamående i sen graviditet någonstans... Det var liknande det jag hade i början, mådde fint ena sekunden och nästa sekund illamående och yr och bara "nej, nej, nej!!!":yuck:

Jag som hade lagat sååå god mat, lär ju inte kunna äta den på ett par veckor nu:crazy:
 
Okej, någon som har varit med om plötsliga kräkningar så här pass sent i graviditeten?
Kvällsmaten hann inte ens ner innan den vände:cry::yuck::arghh:
Vet inte om bebis kan lyckas sparka på magsäcken eller om jag kanske åt för fort?
Sambon googlade såklart att det var flera som varit med om det strax innan bebis kommer, meeeen jag säger till honom att v 31 känns lite tidigt. Hoppas jag i alla fall:nailbiting:
Jag kräktes inte men fick attacker av plötsligt illamående i slutet. Tror det beror på hur bebis ligger; min låg och buffade med rumpan uppåt vilket gav mig väldiga besvär av halsbränna och magkatarr emellanåt. Även under förlossningen låg han på något vis och tryckte mot magmunnen för magkatarren då var nåt av det värsta jag varit med om, tio resor värre än värkarbetet. Så de kan ligga och orsaka alla möjliga åkommor de där små...
 
Jag kräktes inte men fick attacker av plötsligt illamående i slutet. Tror det beror på hur bebis ligger; min låg och buffade med rumpan uppåt vilket gav mig väldiga besvär av halsbränna och magkatarr emellanåt. Även under förlossningen låg han på något vis och tryckte mot magmunnen för magkatarren då var nåt av det värsta jag varit med om, tio resor värre än värkarbetet. Så de kan ligga och orsaka alla möjliga åkommor de där små...
Ja det kom så himla plötsligt och bebis har haft en förkärlek för att skuffa och knuffa uppåt sista dagarna. Med tanke på att jag ätit soppa kanske magsäcken var lite full så en knuff på "rätt" ställe kanske helt enkelt kan ha orsakat det hela.
Har inte känt något idag, mer än att jag varit lite hungrigare än vanligt, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag inte fick någon middag igår:cautious:
Hoppas det var en engångsföreteelse!
 
Imorgon är det dags för igångsättning :crazy: Scary :( Lite besviken på min egen kropp just nu som inte klarar av det själv innan tidsramen :banghead:
 
Imorgon är det dags för igångsättning :crazy: Scary :( Lite besviken på min egen kropp just nu som inte klarar av det själv innan tidsramen :banghead:
Forskarna tror att det som startar förlossningen är att bebisen utsöndrar någon sorts hormon när den är redo. Du får vara besviken på bebisen i så fall. Och var stolt över din kropp, den har skapat och burit ett barn i nio månader. Det är inte illa pinkat!!!

Lycka till imorgon!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 553
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 205
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp