Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev ju bara för ett par dagar sen att jag var övertygad om att bebis låg i säte och gjort så i princip hela tiden. Tror nästan att han hörde min klagan för idag har det tryckts en väldans massa uppåt bröstkorgen och även sparkats uppåt på ett sätt jag inte känt förut. Får ju gärna stämma!
 
Ledsen att behöva säga det men du kommer nog känna dig precis lika oredo vid bf ;) (mentalt alltså, fysiskt kan man ju vara mer än redo långt tidigare :p )

Nej men det kommer gå fint även om hon dyker upp tidigare än förväntat! Mitt första barn kom utan förvarning tre veckor för tidigt. Visst var det lite chock när man insåg att vi ska visst får barn NU, men det tog inte lång tid förrän jag var rätt nöjd med att ha sluppit vänta en massa. (förutsatt att barnet mår bra såklart).

Nej, jag tror inte heller jag är redo vid bf. Fast de flesta man pratar med vill ju ha ut ungen, att det ska sätta igång osv osv.
Känner inte alls så. 🤷
 
Nej, jag tror inte heller jag är redo vid bf. Fast de flesta man pratar med vill ju ha ut ungen, att det ska sätta igång osv osv.
Känner inte alls så. 🤷

Så har det alltid varit för mig också! Har mer tyckt att tiden har gått för fort på slutet. Men tror att i mitt fall är det också kopplat till att jag alltid på det stora hela mått bra i mina graviditeter. Och att jag inför första barnet hade noll erfarenhet av bebisar och det var ju lättare att "ta hand om den" när den var i magen :p Kan tänka mig att ju kämpigare det blir fysiskt desto fortare vill man att tiden ska gå.
 
Så har det alltid varit för mig också! Har mer tyckt att tiden har gått för fort på slutet. Men tror att i mitt fall är det också kopplat till att jag alltid på det stora hela mått bra i mina graviditeter. Och att jag inför första barnet hade noll erfarenhet av bebisar och det var ju lättare att "ta hand om den" när den var i magen :p Kan tänka mig att ju kämpigare det blir fysiskt desto fortare vill man att tiden ska gå.

Så kan det nog mycket väl vara. Jag har ju mått mestadels väldigt bra.
Dock känner jag att jag har koll på hur man sköter en bebis iaf, har hur många ungar som helst kring mig.

Nåja. Typ max 35 dagar kvar så det är bara att vara redo helt enkelt 🤷
 
Nu funderar jag på att köpa en badbalja, haha. Verkar ju vara asmånga som uppskattar det som smärtlindring, och jag själv vill ju gärna (tror jag?) föda i vatten. Men hur som vore det gött att kunna bada hemma innan.
399:- för de där plastbaljorna på Jula just nu. Tror jag villhöver en sån faktiskt 🤷
 
Nu funderar jag på att köpa en badbalja, haha. Verkar ju vara asmånga som uppskattar det som smärtlindring, och jag själv vill ju gärna (tror jag?) föda i vatten. Men hur som vore det gött att kunna bada hemma innan.
399:- för de där plastbaljorna på Jula just nu. Tror jag villhöver en sån faktiskt 🤷
Men åh, nu blev jag med sugen! Dock så kommer jag inte få plats i den nu eller kunna ta mig upp 😂😂 sen är frågan vart den ska förvaras när den inte används…
 
Men åh, nu blev jag med sugen! Dock så kommer jag inte få plats i den nu eller kunna ta mig upp 😂😂 sen är frågan vart den ska förvaras när den inte används…

Nej det är ju det där med förvaringen... Jag kommer nog både i och ur utan större bekymmer, så funderar på om det är värt...
 
Men åh, nu blev jag med sugen! Dock så kommer jag inte få plats i den nu eller kunna ta mig upp 😂😂 sen är frågan vart den ska förvaras när den inte används…

Det jag har funderat på när jag sett såna i butik är att de ser ut som att de så lätt välter när man sitter i :D Är säkert inte så dock! Vi har vanligt badkar så behöver inte fundera på det. Men ang förvaring så kan den väl kanske stå i duschen? och så ställer man bara ut den i badrummet när man ska duscha?
 
Alltså varför läser jag en massa på nätet :crazy: nu senast en kvinna som hade stora problem av sin foglossning långt efter bebisen va ute. Verkar dock ovanligt men blev fundersam kring hur det varit för er som haft problem med foglossning och sen fött barn? Jag hade (upptäckte jag i min journal) problem med fogarna även när jag väntade dottern men minns inte att jag kände av det nämnvärt efter förlossningen, då är man ju så där lite allmänt öm i några veckor ändå så det försvann väl sen antar jag.

Annars vaggar jag mest runt och gnäller, har så förbaskat ont i ryggen och rumpan att jag inte kan göra något vettigt alls.
Igårkväll så va det som att hela magen vände sig ut och in på insidan och misstänker nu att antingen har bebbot lagt sig i säte eller tillrätta för sparkarna känns annorlunda och på andra ställe än jag är van vid.
Har första TUL på måndag så ska bli intressant att se hur hon växer samt hur hon ligger.
Längtar vansinnigt efter att få gosa bebis och är lite extra glad att sambon är inne på bärande, han har shoppat en trikåsjal och en vävd som han för tillfället övar med och sjalar upp vår kanin i :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
44 274
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 506
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 938
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Få in träning i vardagen
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp