Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

theJohanna

Trådstartare
Hjälp mig spåna efter en hopphingst med lätt typ, försiktighet, elastisitet och såklart gärna stort scoop!

Pris har ingen betydelse detta är mest för att spåna marknaden och han behöver inte vara godkänd i ASVH!

Motivera gärna varför ni tycker hingsten som ni föreslår!
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

först - scoop är nog inte vad du är på jakt efter... ;) http://sv.wikipedia.org/wiki/Scoop
däremot tror jag att det är scope du menar.

sen - vad gäller hingsten så är den första jag kommer på "Chicago City", som jag åtminstone på bruksprovet uppfattade som en försiktig hingst av lätt typ och med stor kapacitet.
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

hihihi.... rättstavning har aldrig varit min starka sida ;)

jag hittade lite info men söker efter film/hingsthållaren.... på ett ställe stog det att det var flyinge men hittar honom inte i deras program.
 
Senast ändrad:
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

ingen anning.. ska kolla vidare
hittar inget! enda jag hittar är att han är åter till Peder Fredricsson

dum jag är lättaste vägen är ju att kolla på blup. Ja han är valack, någon som vet varför?
 
Senast ändrad:
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Han var oerhört hingstig och besvärlig.
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Nu vet jag iofs inte ens om han lever el hur/var han verkar. Men är inte Guidam en hingst som lamnar allt du är ute efter?
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Tycker du skall vara kinkig o ta en hingst med bra möderne som Warrant ( Eklunda) eller Nekton!

Såg förresten att de empires som var med på kvalitén o som verkade ha mediokra mödernen fick mkt bra poäng...kanske han ger bra då?:)

Hoppas ju på det då jag har en hingst e honom...

Han ger verkligen ädla snygga typer dock ej så stort!
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Min blir dock 1.68 som tur är o valde honom då jag vet att Lappis har gett stort förut..

Grattis till ditt sto!

Jag blev sugen att se henne! (;)) o skall gå in på youtube när jag kommer hem( är på T banan) tänkte jag o titta. Är det dennes mamma du velar om vad du skall ta till?
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Tackar!!!

ja tanken är att det är Pauline, har pratat med beridaren om 5åringen och han säger att hon är kapasitet som f*n men kan vara lite oförsiktig ibland blir dock bättre på tävling. har sett samma tendenser hos den andra avkomman e: Lux Z (3åringen) börjar därför redan nu fundera på vad man ska lägga istället. Sedan spånar jag också vad man kan lägga på 1åringen e:Calido om ett par år.

Men jag är mer intresserad att veta mer om blodslinjer som är kända att lämna försiktighet, lätt typ och Scope.
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

kollat lite efter Guidam och han verkar leva än men behöver kolla lite mer... jag tycker dock att han har en äldre typ men hans avkommor kanske blir bättre?
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Empire!!! :) tror verkligen du skulle få en bra avkomma om Pauline har samma mamma...han förädlar o ger försiktighet..

Ja hon ser lite tung ut!

Unghästar skall visa försiktighet spec på träning..

Causa som du sett rev ej ettt hinder hos sylve när hon var 5 på ett halvår o ändå går hon ej stort i dag...
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

kollat lite efter Guidam och han verkar leva än men behöver kolla lite mer... jag tycker dock att han har en äldre typ men hans avkommor kanske blir bättre?

Nu har jag inte följt hoppsporten slaviskt på många år. Men jag tycker att varje gång det är en liten käck snabb häst med massa scope så är den e Guidam. Som Ninja och Authentic.
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Warrant är ju fortfarande ganska ung... (bra modell dock) någon som vet vad han har lämnat????

Har varit lite inne på att lägga fullblod men hittar ingen som faller mig helt i smaken och sedan är jag lite rädd att det ska bli svår sålt om det blir ett sto behåller vi såklart men vi brukar sälja av hingstarna och går en sådan att sälja?

väldigt svårt att hitta info om Nekton. någon som vet vem hingsthållaren är?
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Ja ang pauline så vet nog Kutcher vad han pratar om ;)!

Warrant gav vinnaren i KWPN i år..Durrant ( Warrant - Voltaire).

Jag tycker ej du skall ta guidam..Har han verkligen gett så många bra på det antalet han betäckt? ( precis osm att Empire har det :))

Ta ngn med supermöderne o det har Nekton och Warrant...Himla korrekt häst..


men det är klart om det är typen som är viktig så har jag ej sett så många.

Finns en nekton hos en vet nära dig som är till salu u ett sto som de säger gått 1.50. Minns ej vad vet heter dock..
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Palona som är hos K. Pauline hennes mamma... Alla dessa p:n ;)
alla unghästar utvecklas ju olika men jag vill att mina uppfödningar ska ha bra genetiska förutsättningar.

Varför tror du Warrant, Nekton och Empire?

Jag har varit inne på Calido till Pauline (Landlord-Marco Polo) men vill veta vad ni andra tycker...
 
Sv: Hopphingst med lätt typ och elastisitet!

Vad tror ni om Ci Ci senjor ask???? Har haft ett öga på honom och Chairman la silla sedan de blev godkända men jag har varit lite feg med att använda nygodkända hingstar. Någon med erfarenhet?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 730
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: WBanna
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
746
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 170
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp