Hormonfria preventivmedel (utbruten)

Inte så länge jag fortfarande har cellförändringar. :/ Min kropp är ett måndagsexemplar när det kommer till hindrande av barnalstring...
Vilket jäkla mög! :down: Hatar när kroppen inte vill samarbeta :(

Det finns ju pessar också den dag du inte behöver skydda dig mot annat än graviditet. :)
Skriver dom alltså ut Pessar nu? Jag tyckte att det verkade vara typ det rimligaste alternativet innan jag skaffade spiral, men det var tvärnej. men om dom gör det så kanske jag ska ta ett rejält snack när jag ska ta ut spiralen :up: :D
 
Det finns ju pessar också den dag du inte behöver skydda dig mot annat än graviditet. :)

Är inte det en typ 1950-tals metod? :eek:
Åtminstone på den tiden jag hade sexualkunskap i skolan, vi pratar sent 00-, tidigt 10-tal, pratade man om att det var en metod som inte använts "på årtionden", redan då, och det är ju typ 10 år sedan jag hörde det t.om.....
 
Ja? Varför skulle man behöva recept? Inte konstigare än kondomer.
Kanske för att typ alla andra preventivmedel skrivs ut på recept :o Det är nog därför jag tänkt så iaf och inget som mitt senaste besök påverkade. Men superbra att veta ju!
 
Kan man utesluta att N.C inte fungerar ? 52 oönskade graviditeter av 38000 per år låter inte så mkt.
Det finns inget preventivmedel som är 100%.

Testa att göra en abort så kommer du att inse att 52 oönskade graviditeter är värre än "låter inte så mycket". Statistik är inte det enda att ta hänsyn till när det gäller sådant här.

Hade NC varit EXTREMT ärliga med att det är en osäker metod hade jag inte sagt så mycket men som det är anser jag att deras marknadsföring är åt helvete.
 
Hej Buke!

Jag har ett.. synnerligen genant problem. :o Jag kan knappt ta emot Partners kuk länge. Han känns FÖR stor. Kan han bli grövre eller kan jag bli tightare? Ja, jag är upphetsad nog såinte det är inte problemet och vi har förspel med uppvärmning så att det ska gå lättare. Det börjar bli jobbigt nu.

Mvh inte tjejen som skrivit inlägget som är med i filmen :D

Jag instämmer i kören med preventivmedel/ev svamp. Jag kan vara SÅÅ på g men har jag svampkänning blir det sandpapper så fort den kommer in. Det "roliga" är ju att jag tar immundämpande... dvs jag har svamp jävligt ofta :meh:
 
Testa att göra en abort så kommer du att inse att 52 oönskade graviditeter är värre än "låter inte så mycket". Statistik är inte det enda att ta hänsyn till när det gäller sådant här.

Hade NC varit EXTREMT ärliga med att det är en osäker metod hade jag inte sagt så mycket men som det är anser jag att deras marknadsföring är åt helvete.

Vad har det med saken att göra?
Du kan få göra en abort om kondomen spricker eller p-pillret inte fungerar heller ? Inget skydd är väl 100% ?
Du gör ju alltid en kalkylerad risk när du har sex.
 
Men snälla ge dig, en oönskad graviditet kan vara en smärre katastrof och då bli gravid pga att ett företag mer eller mindre ljuger i sin marknadsföring är vidrigt.

Dålig marknadsföring betyder inte att produkten inte fungerar om man följer anvisningarna. Sen om den är 99% eller 98% säker är en annan sak. Vad jag ser rankar dom enligt sin hemsida det som lika säkert som p-piller. Vilket inte är 100%. Alltså kommer endel ändå att bli gravida.
 
Jaså? Spiralen utsöndrar en mängd som är mindre än det man får i sig via maten. Hur insatt är du i alternativen?
Inte speciellt mycket. Som jag visste inte hur mycket som spiralen utsöndrar. Man har hört talas om alternativ. Men det har inte varit aktuellt för mina partner.
 
Testa att göra en abort så kommer du att inse att 52 oönskade graviditeter är värre än "låter inte så mycket". Statistik är inte det enda att ta hänsyn till när det gäller sådant här.
Har gjort abort och det värsta var att jag fick göra min första gynundersökning. Och folk som tyckte synd om mig, skulle stötta, och vägrade lita på mig när jag sa att jag inte var ledsen alls... För när man gör abort, så SKA man vara ledsen. Bläää :meh:
För mig var själva aborten absolut ingenting jobbigt överhuvudtaget
 
Har gjort abort och det värsta var att jag fick göra min första gynundersökning. Och folk som tyckte synd om mig, skulle stötta, och vägrade lita på mig när jag sa att jag inte var ledsen alls... För när man gör abort, så SKA man vara ledsen. Bläää :meh:
För mig var själva aborten absolut ingenting jobbigt överhuvudtaget
Jag har samma erfarenhet. Upplevde stor skuldbeläggning från omgivningen över att jag inte var förtvivlad...
 
Dålig marknadsföring betyder inte att produkten inte fungerar om man följer anvisningarna. Sen om den är 99% eller 98% säker är en annan sak. Vad jag ser rankar dom enligt sin hemsida det som lika säkert som p-piller. Vilket inte är 100%. Alltså kommer endel ändå att bli gravida.

Läkemedelsverket har startat en utredning för att se om den är så säker som de påstår. Va företaget säger om sin egna produkt är helt ointressant, alla företag som producerar preventivmedel säger att deras är bäst.

Innan NC så visste alla att säkra perioder inte är ett säkert preventivmedel. Bara för att någon fixade en app för det så blev det inte säkrare.
 
Har gjort abort och det värsta var att jag fick göra min första gynundersökning. Och folk som tyckte synd om mig, skulle stötta, och vägrade lita på mig när jag sa att jag inte var ledsen alls... För när man gör abort, så SKA man vara ledsen. Bläää :meh:
För mig var själva aborten absolut ingenting jobbigt överhuvudtaget


Jag har med gjort abort. Är bland det värsta jag har gjort. Så jävla vidrigt men jag kände ingen sorg efteråt. Det är olika från person till person.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 092
Senast: Tranan
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag funderar lite kring preventivmedel... Jag vill inte knapra p-piller pga risken för blodproppar, samt att jag inte vill strula med...
2
Svar
35
· Visningar
2 512
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp