Bukefalos 28 år!

Horseback achery

Sv: Horseback achery

:D
jätte kul att han gillar dom:D
kommer upp mer bilder snart:)
det kommer även att arrangeras ett läger i lycksele:)
datum är inte satt ennu. åter kommer med det.
 
Sv: Horseback achery

Jag ska defenitivt försöka komma och titta på hästveckan!
Men mycket cred till dig som håller på dels med hästar(då antalet killar som vågar hålla på med hästar i LSE inte verkar vara stort), och med en så "udda" gren!!!

Ska boka in i kalendern! :banana:
 
Sv: Horseback achery

BTW Sparka lite på LSE kommun så de åtminstone lägger in det i kalendern på hemsidan. ;)
 
Sv: Horseback achery

Holtz,

Vad använder du för häst, sadel och båge? Gissar på en K.Travare, men är inte riktigt säker. Sadel kan jag inte gissa, men jag chansar på att bågen är av ungersk modell?
 
Sv: Horseback achery

:)
Nu finns det lite info om hästveckan i kalandern:)
men in som bor i västerbotten kommer säkert hitta lappar överallt:P


Hästen jag använder heter Lykketan. en nordsvensk travare:)
sadeln är en bomlös, namnet på den kommer jag inte på, på rak arm... får återkomma med det:P
bågen är ungersk (Kassai) modellen är en HUngarian "BUZZARD-hunter"

vad använder du själv?

//Emil
 
Sv: Horseback achery

Hästen är, liksom din, en kallblodstravare vid namn Spik Tornado. Rider i en Stocksaddle och bågen är av ungersk modell och är köpt av Seven Meadows, som befann sig på en marknad här i Sverige föra året.
Innan dess använde jag en svensktillverkad, sammansatt båge köpt i en lokal lajvbutik. Den är inte lika stark, men är ändå ganska go att skjuta med.
 
Sv: Horseback achery

najs:D


Barback knight heter sadel:P


tränade i går gick riktigt bra. blev lite filmat, och dom snuttarna kommer troligen att komma upp. så fort jag får dom:)


//Emil
 
Sv: Horseback achery

Fy vad coolt! Blev jätteimponerad! Finns det några som håller på i södra sverige tro? Min häst är van vid fanor och sånt där, ska nog kunna vänja honom vid pilbågar också! :D
 
Sv: Horseback achery

Var i Södra sverige? :P
Jag börjar gärna :P
Fast har ingen häst än.. tittar för fullt.. men det lär nog ta ett tag innan jag kan börja skuta med häst..XD
 
Sv: Horseback achery

tränade i går gick riktigt bra. blev lite filmat, och dom snuttarna kommer troligen att komma upp. så fort jag får dom:)

Ser fram emot det...

Fy vad coolt! Blev jätteimponerad! Finns det några som håller på i södra sverige tro? Min häst är van vid fanor och sånt där, ska nog kunna vänja honom vid pilbågar också!

Var i Södra sverige? :P
Jag börjar gärna :P
Fast har ingen häst än.. tittar för fullt.. men det lär nog ta ett tag innan jag kan börja skuta med häst..XD

Jag finns i Småland, ca 5,5 mil inåt land. Dock tränar jag privat och någon förening eller liknande har jag inte fått nyss om.
 
Sv: Horseback achery

någon förening eller liknande har jag inte fått nyss om.

nej någon förening i sverige finns det inte som håller på.
men vänder man sig år söder och öster så finns det hundratals~. (i ungern,tyskland etc.)
Lajos Kassai är en av dom.



Själv kommer jag att ha en prov grupp. troligen under hästveckan i Lycksele.
finns det intressen och folk som vill hålla på, så kommer det inom en snar framtid att startas upp en gtupp.

//Émil
 
Sv: Horseback achery

Fy vad coolt! Blev jätteimponerad! Finns det några som håller på i södra sverige tro? Min häst är van vid fanor och sånt där, ska nog kunna vänja honom vid pilbågar också! :D
Vi har kört bågskytte på någon uppvisning. Inget vi direkt regelbundet tränar på men kunskapen finns.
 
Sv: Horseback achery

nej någon förening i sverige finns det inte som håller på.
men vänder man sig år söder och öster så finns det hundratals~. (i ungern,tyskland etc.)
Lajos Kassai är en av dom.
Jo, som jag sa i ett tidigare inlägg; Kassai har ett ganska stort nätverk runt om i världen...
 
Sv: Horseback achery

Nu har jag satt mig i klistret.
som sagt ska ha en uppvisning.
men hur ska jag göra med hjälmen...
efter som jag är rätt säker på att det kommer vara många barn som kommer titta så känns det inte som om man ska köra utan hjälm...
dålig förbild.
men sammtidigt ser det inte bra ut mot kläderna.
Någon som har ett bra förslag?
 
Sv: Horseback achery

Täck hjälmen med en hatt/läderhuva/något? Ser väl inte jättesnyggt ut, men kanske lite roligare?
 
Sv: Horseback achery

Personligen hade jag gjort vad som passar mig själv bäst.
Jag anser att det är föräldrarnas ansvar att se till så deras barn bär hjälm, inte någon annan ryttare.

Mitt förslag, gör som du känner för...
 
Sv: Horseback achery

:bow: :bow:

/Migo
trött som :devil: på hysterin med "gott föredömme" ang. hjälm. Ska jag då låta bli att rida eftersom jag får migrän av ridhjälm? :P
 
Sv: Horseback achery

Varför inte börja showen med att säga att man BÖR ha hjälm på sig som barn eller så - då har du i a f garderat dig lite.

Vad säger arrangören om hjälmen?

/Scorpan, som rider utan hjälm på uppvisningar men med hemma för att vara en god förebild för 7-åringen hemma - som vet att man bör rida med hjälm även som vuxen...
 

Liknande trådar

Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 467
Senast: MattiZ
·
H
Övr. Grenar Emil Eriksson "the Swedish viking) dundrar ner för banan. en liten redovisning från Eocha (European Open Championship of...
Svar
0
· Visningar
1 783
Senast: Holtz
·
Övr. Hund I lördags hämtade vi hem vår omplaceringshund. Cozmoz är ca 2 år. Ingen vet hans bakgrund då polisen omhändertog honom då han sprang lös...
Svar
5
· Visningar
2 843
Senast: pernilla_s
·
H
Övr. Grenar Under den gångna helgen grundades den nationellt täckande organisationen Sveriges Beridna Bågskyttar (SBB). SBB:s syfte är att arrangera...
2
Svar
39
· Visningar
9 639
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp