Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kommer - med all sannolikhet (min BM har lovat!) - att få planerat snitt av medicinska skäl. Är det någon annan här som ska få snitt eller som fött med snitt innan?
Typ dödsnervös - mest för sådant som ryggmärgsbedövning (spruträdd så in i) och kateter.. :crazy::cautious::nailbiting:

Jag har blivit akutsnittad och jag var jätte nöjd med mitt snitt, det var lugnt och fridfullt och gick väldigt smidigt.
Fick också lustgas när de satte spinalbedövningen plus att de lokalbedövar innan så det märktes knappt..
Kateter satte de inne på operation när spinalbedövningen tagit så det märkte jag inte heller av.
 
Vi kommer - med all sannolikhet (min BM har lovat!) - att få planerat snitt av medicinska skäl. Är det någon annan här som ska få snitt eller som fött med snitt innan?
Typ dödsnervös - mest för sådant som ryggmärgsbedövning (spruträdd så in i) och kateter.. :crazy::cautious::nailbiting:

Jag fick planerat snitt förra sommaren och hade en fantastisk upplevelse. Berättar gärna om du vill. Det finns en lång tråd om snitt som @Hyacinth startade som kanske också kan hjälpa dig. :)
 
Haha ja liten i min mage är kanske lika mycket tävlingsmänniska som jag:p
Har du varit på RUL?

vi var på RUL för 2,5 vecka sedan, blev framflyttad 2 dagar då, så jag har väl en minibebis istället jag ;) jag vet ju exakt när den blev till men ändå blir det senare och senare BF... så vi får väl se när det blir egentligen :)
 
vi var på RUL för 2,5 vecka sedan, blev framflyttad 2 dagar då, så jag har väl en minibebis istället jag ;) jag vet ju exakt när den blev till men ändå blir det senare och senare BF... så vi får väl se när det blir egentligen :)
Jag är också rätt säker på när jag hade ÄL, minns att jag tänkte "oj vilket tydligt streck, tur vi fick till det idag";)
Enligt det senaste datumet nu från ul så måste jag typ haft ÄL samtidigt som jag hade mens eller precis dagarna efter:angel:
Så jag tror nog mer på någon vecka senare om det inte är en racerbebis som växer fort och vill ut fort:p
 
Vaknade imorse av en fruktansvärd kramp o vaden som inte ville släppa. Fungerade bäst att stå och gå lite men så fort jag la mig i sängen igen kom krampen tillbaka. Har fortfarande ont. Med de två första barnen hade jag det aldrig, med barn 3 lätt ngr gånger och hitills har jag också haft som släppt fort.

Ngn mer som har vadkramper?

Imorgon ska jag göra glukosbelastningstestet, ser inte fram emot det.
 
Vaknade imorse av en fruktansvärd kramp o vaden som inte ville släppa. Fungerade bäst att stå och gå lite men så fort jag la mig i sängen igen kom krampen tillbaka. Har fortfarande ont. Med de två första barnen hade jag det aldrig, med barn 3 lätt ngr gånger och hitills har jag också haft som släppt fort.

Ngn mer som har vadkramper?

Imorgon ska jag göra glukosbelastningstestet, ser inte fram emot det.

I am the queen of vadkramp.
Alltid nattetid. Om jag sträcker på benen utan att tänka mig för så slår det till på direkten... Ibland har jag träningsvärk pga kramp.

Det blir bättre nattetid av kompressionstajts dagtid. Förra graviditeten sov jag i kompressionsstrumpor, det funkade också. Att dricka mer vatten lindrar, jag har för mig att det är relaterat till vatten- och saltnivå i kroppen?
 
Vaknade imorse av en fruktansvärd kramp o vaden som inte ville släppa. Fungerade bäst att stå och gå lite men så fort jag la mig i sängen igen kom krampen tillbaka. Har fortfarande ont. Med de två första barnen hade jag det aldrig, med barn 3 lätt ngr gånger och hitills har jag också haft som släppt fort.

Ngn mer som har vadkramper?

Imorgon ska jag göra glukosbelastningstestet, ser inte fram emot det.
Jag känner av det lite på morgonen, men inte värre än att det går över om jag stretchar ut vaden lite. Hoppas det håller sig så. Väldigt otäckt att få kramp :cautious:
Som @Blueberry säger så kan nog stödstrumpor/kompressionstrumpor hjälpa :up: Även ordentligt med vatten och massage. Kalcium ska också vara bra.
 
Vaknade imorse av en fruktansvärd kramp o vaden som inte ville släppa. Fungerade bäst att stå och gå lite men så fort jag la mig i sängen igen kom krampen tillbaka. Har fortfarande ont. Med de två första barnen hade jag det aldrig, med barn 3 lätt ngr gånger och hitills har jag också haft som släppt fort.

Ngn mer som har vadkramper?

Imorgon ska jag göra glukosbelastningstestet, ser inte fram emot det.

Detta har jag också upplevt! Riktigt obehagligt den första natten, hände två gånger. Nu har jag lärt mig var gränsen går för att sträcka på benen :cool:
 
Vågade knappt somna igår för att jag var rädd att få denna kramp igen men i natt kände jag bara av den "vanliga" lindriga krampen.
Med temperaturer över 30 grader och så känns komprisionsstrumpor inte så lockande, svetten rinner konatant ändå.
Dricker gör massor och kalcium tror jag att jag får i mig tillräckligt (mkt kalcium i vattnet hos oss +att jag äter ost och yoghurt varje dag). Magnesium ska jag bli bättre på att ta, det sla tydligen också hjälpa
 
Hoppar in som tjuvläsare: Magnesium hjälper ofta riktigt bra mot kramp :) Finns lättupptagligt sådant i brusform.
 
Hoppar in som tjuvläsare: Magnesium hjälper ofta riktigt bra mot kramp :) Finns lättupptagligt sådant i brusform.

Brusform klarar jag inte av att dricka. Men fick ngr andra tabletter på apoteket som också skulle vara bra. Min gynekolog rekomenderar magnesium till alla gravida men jag har varit slarvig med att ta dom.
 
Brusform klarar jag inte av att dricka. Men fick ngr andra tabletter på apoteket som också skulle vara bra. Min gynekolog rekomenderar magnesium till alla gravida men jag har varit slarvig med att ta dom.

Synd, det är det jag tycker fungerar snabbast :) men det andra fungerar säkert lika bra.
 
Är nu i vecka 34:eek: och börjar fundera på vad som ska packas ner i bb-väskan samt så inventerar vi här hemma för att se vad mer vi behöver köpa hem. Blöjor, hämta vagn samt bilbarnskydd är väl det som saknas i stora drag.

Jag är lite orolig över att jag är så lugn, jag brukar inte vara lugn när en stor förändring kommer ske och när det involverar smärta:angel:

Angående vadkramp så hade jag det för ett tag sen när jag sov och inte tänkte mig för utan sträckte på mig. Gjorde om det misstaget flera, flera gångerO_o Men det har släppt nu!

Har så himla fina svärföräldrar med, de ser alltid till att jag har någonstans att vila och när jag träffade svärmors syskon häromdagen så var hon så himla stolt över min mage och att hon ska bli farmor:) Känns mysigt!
 
Hur går det för er med namnfunderingar? Är ni överens?
Vi bestämde oss för att vi skulle vara ute i godare tid den här gången och iaf ha några förslag när det började bli dags. Än så länge är det ju ett tag kvar men det går väldigt trögt :p
 
Hur går det för er med namnfunderingar? Är ni överens?
Vi bestämde oss för att vi skulle vara ute i godare tid den här gången och iaf ha några förslag när det började bli dags. Än så länge är det ju ett tag kvar men det går väldigt trögt :p

Jag är i alla fall väldigt överens :angel:
Jag har haft ett favoritnamn hela tiden, men maken har varit lite tveksam. Han har dock inte kontrat med något annat.

(Mitt förslag är Bonnie. Det är fint, tillräckligt ovanligt, uppfyller våra kriterier och passar bra ihop med John.)
 
Hur går det för er med namnfunderingar? Är ni överens?
Vi bestämde oss för att vi skulle vara ute i godare tid den här gången och iaf ha några förslag när det började bli dags. Än så länge är det ju ett tag kvar men det går väldigt trögt :p

Vi har ett par tjejnamn och kanske nåt pojknamn men det är inte lätt! Vi är överens om "grunderna" av hur namnet ska vara (typ det ska vara någorlunda kort, inga nymodernigheter med exempelvis z eller h placerade lite här och var) men det är ändå svårt att hitta namn som faller oss helt i smaken!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 409
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp